راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی یکی از لوازم مهم در خانه است که برای دوخت و دوز مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این دستگاه سخت نبوده و شما به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید. چرخ خیاطی ها مدل های مختلفی دارد و هر کدام به نوع خاصی کار می کند. به همین دلیل خرید چرخ خیاطی نیازمند اطلاع و آگاهی بسیاری می باشد. بدین منظور در صورتی که قصد خرید چرخ خیاطی را دارید با مطالعه مقاله زیر اطلاعات خود را در مورد این محصول افزایش دهید تا بتوانید مناسب ترین چرخ خیاطی را خریداری کنید.

نکات مهمی که هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی باید بدانید:

دوخت متنوع:

یکی از مواردی که در قیمت و نوع چرخ خیاطی تاثیر می گذارد دوخت متنوع این محصول است. برخی از دستگاه ها تنها دوخت ساده ای دارند ولی برخی دیگر نیز دارای دوخت های پیچیده و طرح دار می باشند. چرخ خیاطی های پیشرفته قابلیت دوخت های طرح دار و تزئین لباس را نیز برای خریداران فراهم می کند. در صورتی که چرخ خیاطی را تنها برای مصرف شخصی استفاده می کنید نیازی به خرید دستگاه های پیشرفته ندارید و شما با پرداخت مبلغ پایین تر می توانید دستگاه ساده تری را خریداری نمایید.

سرعت چرخ خیاطی:

زمان انجام دوخت و دوز در هنگام خرید چرخ خیاطی بر اساس نیاز شما تعیین می شود. سرعت دوخت چرخ خیاطی صنعتی به صورت میانگین بین هزار تا پنج هزار دوخت در دقیقه می باشد. این سرعت توسط دکمه کنترل سرعت موجود بر روی چرخ خیاطی قابل تنظیم است. به عنوان مثال برای دوخت پارچه های چرمی نیاز به دوخت با سرعت بالا است تا سوزن چرخ نشکند. بنابراین برای انجام دوخت های ساده نیازی نیست که شما هزینه چندانی پرداخت کنید و با خرید چرخ خیاطی های ساده تر و مدل پایین تر می توانید در هزینه خرید صرفه جویی کنید.

وزن و اندازه چرخ خیاطی:

وزن و اندازه چرخ خیاطی است یکی از مهم ترین مواردی است که در راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید مورد توجه قرار گیرد. چرخ خیاطی های خانگی بهتر است در ابعاد و اندازه های کوچک خریداری شود تا کمترین فضا را اشغال کند. چرخ خیاطی های صنعتی نیاز به فضای بسیار بالایی دارد و در صورت خرید فضای بسیار بالایی را از خانه شما می گیرد. میز برخی از این چرخ ها تاشو بوده و می توانید ابعاد آن را کاهش دهید. بنابراین وزن و اندازه چرخ خیاطی از جمله مواردی است که در خرید این محصول باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه به لوازم جانبی و امکانات دستگاه

چرخ خیاطی‌ به طور معمول دارای مجموعه‌ای از اتصالات و ویژگی‌های اضافی است که با توجه به برند و قیمت دستگاه می‌تواند بسیار متغیر باشد! با این حال در نظر داشتن امکانات زیر می‌تواند خرید بهتری را رقم بزند.

  • اهرم پایه‌ی دوخت (Presser feet)؛ یک گزینه‌ی خوب برای افرادی است که استفاده‌ی بالایی از چرخ دارند. با استفاده از اهرم چرخ خیاطی می‌توان پایه‌ی دوخت را بالا و پایین برد و با وجود آن برای شروع و پایان دوخت نیاز به جابه‌جا کردن پایه نیست.
  • توانایی پس دوزی، ژرسه دوزی، دکمه دوزی، زیپ دوزی و لبه دوزی (Buttonhole foot, blind hem foot, zipper foot)؛ اگر قصد دوخت انواع پیراهن و لباس را دارید تمام این ویژگی‌ها می‌تواند برای پروژ‌ه‌ی شما مهم باشد.
  • تنوع در ارائه‌ی دوخت با عرض‌ متفاوت؛ این امکان برای دوخت‌های اولیه بسیار ارزشمند است و به شما کمک می‌کند بین دوخت‌هایی با عرض‌های مختلف و دوخت زیگزاگ جابه‌جا شوید.
  • سوزن نخ‌کن اتوماتیک و پایه‌های اضافی برای دوخت ¼ اینچی و گلدوزی با دست آزاد؛ این ویژگی‌ها به کارکرد راحت‌تر شما با دستگاه کمک می‌کند و در کنار آن دوخت لحاف را ممکن می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader