معرفی خیاط های معروف دنیا

حتما برای شما هم پیش آمده که لباس‌های هنرمندان و افراد معروف را روی فرش قرمزها ببینید و فکر کنید «خب این را من هم می‌توانستم بدوزم.». این روزها بیشتر از هر زمان دیگری، سادگی و دوری از لباس‌های تجملی و پر زرق و برق روی فرش قرمزها و به طور کلی در دنیای مد دیده می‌شود. لباس‌ها دیگر (جز موارد خاص) رنگ‌های تند و براق ندارند، برش‌ها ساده هستند و همه چیز در خدمت ساده‌پوشی‌ است. سادگی، نوعی وقار و زیبایی خاص هم به دنبال دارد. اما آیا واقعا دوختن این لباس‌ها به همین راحتی هستند؟ در این مقاله، به معرفی برخی از خیاط های معروف دنیا می پردازیم.

ژاکوب داویس

خیاط های معروف جهان به خاطر استعداد غیرقابل وصف خود در تولید مدهای جدید و تبدل یک پارچه ساده به لباس‌هایی شاهکار، شناخته می‌شوند. ژاکوب داویس ( 1908 م) نیز به دلیل اختراع شلوار جین مدرن معروف و شناخته شده است.

ویلیام فیوراوانتی

او به‌عنوان یک خیاط جهانی شناخته می‌شود که در زمینه شخصی دوزی فعالیت می‌کرد. همچنین به دلیل کیفیت بالای کار خود، لقب ” بهترین بهترین” را گرفت. علاوه بر آن، توانست از آکادمی خیاطی ایتالیا، برنده قیچی طلایی شود و شهرت خود را بیش‌ازپیش ثبت نماید.

دبی هری، راک استارِ خیاط

دبی هری را بیشتر به صدای قدرتمند و حضورش در گروه موسیقی بلاندی می‌شناسند اما دبی، خیاط خوبی هم هست و گفته که در روزهای باقی‌مانده به شروع تورهای موسیقی‌اش، دوست دارد خیاطی کند. او همیشه لباس‌هایی با رنگ‌های خاص و طرح‌های عجیب می‌پوشد که مخصوص به خودش هستند، خب دلیل این خاص بودن این است که او بیشتر این لباس‌ها را با دست‌های خودش می‌دوزد! او در یکی از مصاحبه‌هایش با مجله ال گفته “دوخت و دوز برای من خاصیت درمانی دارد. کاملا احساس پیروزی می‌کنم، گاهی یک هفته قبل از تور، روزی چندین ساعت خیاطی می‌کنم. واقعا لذت‌بخش است”.

کوکو شنل اسطوره‌ای

یکی از اسطوره‌های دنیای مد کوکو شنل بوده که خانه مد جهانی شنل را افتتاح کرده است. کوکو شنل اهل کشور فرانسه بوده و در سال ۱۸۸۳ چشم به جهان باز کرد. او الهام بخش زنان بسیاری در طول تاریخ بوده است و در سال ۱۹۷۱ چشم از جهان فرو بست.

 کاترین سارگنت اولین زن خیاط

خیابان سویل درمرکز لندن جمعی ازبهترین خیاطیهای کشور را درخود جا داده است. خیاطی‌هایی که مشتری‌های خاص و معروف دارند. تمام مغازه‌های این خیابان مخصوص لباس‌های مردانه اند، به غیر از یک مغازه در شماره ۳۷ خیابان سویل کاترین سارگنت کار می‌کند که اولین زن خیاط این خیابان است. کاترین یکی از سنت های جامعه انگلستان را شکسته و در محیطی که به شکل تاریخی و سنتی فقط مخصوص مردان بوده فعالیت می‌کند. او خود را پیش از زن بودن یک خیاط می‌‎داند و سعی می‌کند ویترین خود را طوری بچیند که لباس‌‌های مردانه و زنانه به میزانی مساوی دیده شوند. نیازی به خرید پارچه جدا نیست و هرکسی می‌تواند با گرفتن وقت قبلی لباس مخصوص به خود را درمغازه کاترین سفارش دهد.خانواده سلطنتی، ورزشکارهای معروف مثل دیوید بکهام از مشتری های معروف او هستند.قبل از سال ۲۰۰۹ که او مغازه مستقل خود را در خیابان سویل باز کند، بعضی از مشتری‌ها که نگاهی سنتی داشتند، دوست نداشتند یک زن اندازه‌هایشان رابگیرد و برایشان لباس بدوزد اما اکنون خیلی ازمردان جوان خیاطی را از او یاد می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *