صدایی که حس زندگی می‌دهد
تاریخچه جارو برقی در جهان؛ مخترع اولین جارو برقی که بود؟

تاریخچه جارو برقی در جهان؛ مخترع اولین جارو برقی که بود؟

تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که این جارو برقی که امروزه برای حذف آلودگی‌ها و گرد و غبار استفاده می‌کنید، چه زمانی اختراع شد؟ اصلا اولیه جارو برقی جهان به چه شکل بود؟ به جارو برقی‌های جدید رباتیک که خودشان زباله را تشخیص می‌دهند و نظافت را بدون نیاز به دخالت شما انجام می‌دهند، نگاه نکنید! روزی جارو برقی به اندازه یک ماشین بزرگ بود. تاریخچه جارو برقی برای بسیاری از شمایی که دوست دارید بیشتر در مورد جزئیات جارو برقی و اختراع آن‌ها بدانید، عجیب و جالب است. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه اختراع جارو برقی بیشتر صحبت کنیم.

مخترع جارو برقی چه کسی بود؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تاریخچه جارو برقی و پیشرفت‌های آن صحبت کنیم، باید به سراغ مخترع جارو برقی برویم. در سال 1901 مهندس هوبرت سیسیل بوث (Hubert Cecil Booth) اولین جارو برقی جهان را به بازار عرضه کرد. مهندس هوبرت سیسیل بوث در حال چرخاندن جارو برقی جدید خود به خیابان‌های ثروتمند شهر بود. این مهندس برای اولین بار توسط Maudslay، Sons and Field در لمبث در دهه 1890 استخدام شد. در آن زمان این مهندس پرآوازه بیشتر به دلیل طراحی پل‌های معلق و چرخ و فلک‌های نمایشگاهی (از جمله Riesenrad معروف وین) معروف شده بود.

اما در سال 1901 این مخترع توانست با مشاهده و ایده گرفتن از یک دستگاه جدید در سالن موسیقی امپایر لندن، مهارت خود را به کار گرفت و یک جارو برقی تولید کرد. او متوجه شد که این دستگاه موسیقی دارای خاصیت مکش است. به همین خاطر امیدوار شد که جارویی را تولید کند که با بالا بردن گرد و غبار از روی فرش، آن را در داخل کیسه جمع کند. تا قبل از این اتفاق، جارو برقی‌هایی به جای اینکه گرد و غبار را جمع کنند، آن‌ها را به هوا پرتاب می‌کردند.

با وجود اینکه از سوی افراد مختلفی به بوث گفته شده بود که تولید جارو برقی مکنده عملا غیر ممکن است، اما آقای بوث ماموریت خود را برای تولید دستگاهی آغاز کرد که قدرت مکش دارد، نه اینکه فقط باد تولید کند و گرد و غبار را به هوا پرت نماید. آزمایشاتی که توسط مهندس بوث انجام شوند با وجود اینکه خطرناک بودند، اما در نهایت باعث تولید جارو برقی‌های جدید شوند. آقای بوث شرکت خود را در بریتانیا تشکیل داد و دستگاه جدید خود را راه اندازی کنید. دستگاهی عظیم و هیولا مانند که در آغاز قرن بیستم در خانه ثروتمندان لندنی دیده می‌شد.

اولین جارو برقی در جهان توسط مهندسی به نام بوث تولید شد که به اندازه یک ماشین بزرگ بود و جابجایی آن در شهر باعث ایجاد ترس و هراس می‌شد.

مخترع جارو برقی چه کسی بود؟

شناخته شدن جارو برقی بوث

پس از انبوهی از مخالفت‌ها و پرونده‌های متعدد دادگاهی، هم برای اختلال و ترسی که دستگاه در خیابان‌ها ایجاد می‌کرد و هم برای یک سری مخترع ناراضی، مهندس بوث سرانجام قاضی و هیئت منصفه را متقاعد کرد که دستگاه قدرتمند او تنها جاروبرقی است. به همین خاطر جارو برقی تولید شده توسط آقای بوث برای تمیز کردن کاخ‌های سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و در آن زمان بود که توانست به عنوان یک جارو برقی قابل اعتماد در جهان و لندن شناخته شود.

اولین جارو برقی‌های جهان قبل از سال 1901 اختراع شدند؛ اما آن‌ها به جای مکش زباله و گرد و غبار آن‌ها را به هوا پرتاب می‌کردند.

تاریخچه جارو برقی در جهان

تاریخچه اختراع جارو برقی در جهان دور و دراز است. پس از سال 1901 که جارو برقی توسط آقای بوث به جهانیان معرفی شد، پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید جارو برقی ایجاد شد که همگی در قرن نوزدهم میلادی بودند. برای اینکه دقیق‌تر با تاریخچه جارو برقی در جهان آشنا شوید، همراه ما باشید تا به تفکیک سال‌های مختلف تاریخ اختراع جارو برقی را بیان کنیم.

  • کورین دوفور پس از معرفی جارو برقی هوبرت بوث دستگاهی را معرفی کرد که گرد و غبار را به داخل یک اسفنج خیس می‌مکید. این دستگاه بسیار بزرگ بود و در انبار نصب می‌شود. لوله‌های منتهی آن در اتاق در خانه نصب می‌شدند. گروهی از نطافتچی‌ها در صورت نیاز به استفاده از جارو بری، آن را از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌کردند.
  • در سال 1905 فردی به نام والتر گریفیث دستگاهی را به عنوان جارو برقی بهبود یافته برای حذف گرد و غبار از فرش تولید کرد. این دستگاه جارو برقی قابل حمل با ذخیره سازی آسان می‌توانست با نازل‌های مختلف، امکان جارو کشی سریع و آسان را فراهم کند.
  • در سال 1905 چاپمن و اسکینر در سانفرانسیسکو در سال 1905 یک جارو برقی متحرک اختراع کردند. جارو برقی اختراع شده نود و دو پوند وزن داشت و از یک فن به قطر 18 اینچ برای تولید مکش استفاده کرد.
  • در سال 1906 جارو برقی توسط جیم کربی تولید شد. هدف او بیشتر تولید محصولی بود که بتواند مشقت و تلاش مادرش را برای نظافت گرد و غبار در خانه کاهش داد. که بیشتر به خاطر جاروبرقی که نام خود را دارد، کاهش یا از بین بردن مشقت بار در هر جایی بود که وجود داشت. اولین جارو برقی او در سال 1906 اختراع شد که از آب برای جداسازی خاک استفاده کرد. به دلیل اینکه کار دفع آب ناخوشایند بود، دستگاه جدیدی در سال 1907 اختراع شد که با کمک عمل گریز از مرکز زباله‌ها را جمع آوری می‌کرد.
  • اولین جارو برقی الکتریکی قابل حمل در سال 1908 توسط جیمز موری اسپنگلر تولید شد. این شخص مبتلا به آسم بود و نیاز به یک جارو برقی کوچک داشت تا بتواند گرد و غبار را کاهش دهد. از این رو با کمک دسته جارو، جعبه صابون حلبی و روبالشی دستگاهی ساخت که از تیغه فن موتوری برای ایجاد مکش استفاده می‌کرد.

تاریخچه جارو برقی در جهان

پیشرفت در تاریخچه اختراع جارو برقی در جهان

تاریخچه جارو برقی در جهان ابتدا با ساخت یک دستگاه ماشینی بسیار بزرگ که حمل و جابجایی آن بسیار سخت بود، شروع شد. کم کم با هدف قابل حمل کردن این دستگاه، جارو برقی‌های نسل جدیدی به بازار عرضه شدند که قدرت و عملکرد بهتری را به همراه داشتند و تاریخچه جارو برقی را تکمیل‌تر کردند. امروزه جارو برقی‌ها با امکانات بسیار عالی و با قابلیت کنترل از راه دور نیز تولید شده‌اند تا بتوانند سادگی را برای استفاده کنندگان به همراه داشته باشند.

نتیجه گیری

تاریخچه جارو برقی در جهان شاید برای بسیاری از شما جالب به نظر برسد. جارو برقی به عنوان یک وسیله ضروری در منزل شناخته می‌شود که امروزه توسط برندهای مختلفی و به صورت قابل حمل تولید می‌شود. جارو برقی‌های جانتک از جمله جارو برقی‌های باکیفیت موجود در بازارند که قدرت مکش بسیار بالایی را به همراه امکانات فوق العاده به وجود می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *