صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
راهنمای خرید اتو پرس خانگی + 6 نکته که باید حتما بدانید!

راهنمای خرید اتو پرس خانگی + 6 نکته که باید حتما بدانید!

انتخاب بهترین نوع اتو پرس خانگی یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد خرید آن‌ها برای اتو کردن انواع لباس و پارچه را دارند. همانطور که از نام این دستگاه‌ها مشخص است، می‌توانند برای اتو کردن به شکل پرسی مورد استفاده قرار گیرند و ابعاد و اندازه بزرگ آن‌ها باعث شده تا قیمت بیشتری نسبت به سایر اتوهای بخار کوچک موجود در بازار داشته باشند. همین قیمت بالای این اتو پرس‌ها، دقت بیشتری را برای خرید آن‌ها می‌طلبد. برای اینکه بهترین نوع این اتوها را خریداری کنید، باید به 6 نکته‌ای که در این مقاله اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

راهنمای خرید اتو پرس خانگی

قیمت اتو پرس نسبت به اتو بخار کوچکی که در همه خانه‌های ما وجود دارد، بالاتر است. از این جهت مشتریان این اتوها حتما باید به مشخصات و جزئیات اتو پرس‌های خانگی توجه داشته باشند و با توجه به نیاز خود، بهترین مدل آن را خریداری کنند. توجه به مشخصات زیر برای انتخاب بهترین مدل از این اتوها و داشتن یک خرید مقرون به صرفه‌تر مهم است.

1. قدرت بخار

یکی از مهم‌ترین معیارهای شما برای انتخاب بهترین اتو پرس، باید قدرت بخاردهی اتو باشد. اتو پرس‌های موجود در بازار که به صورت خانگی استفاده می‌شوند معمولا دارای قدرت بخار 1600 وات تا 2200 وات هستند. بسته به نیاز می‌توان هر کدام از این اتوها را انتخاب و برای اتو کردن ساده و سریع مورد استفاده قرار داد. طبیعتا با افزایش قدرت بخار، قیمت اتو نیز بالاتر می‌رود. مانند اتو پرس جانتک مدل 350SP  که نسبت به یک اتو پرس 1600 واتی، قیمت بالاتری دارد. بنابراین، فقط در مواقعی که خرید اتو پرس‌های خانگی با قدرت بخار بالا لازم است، از این اتوها استفاده کنید.

2. میزان خروجی بخار

انتخاب بهترین اتو پرس خانگی نیازمند توجه به میزان خروجی بخار نیز هست. میزان خروجی بخار با قدرت بخار متفاوت است و می‌تواند تعداد روزنه‌هایی که در اتو پرس برای خروج بخار به کار رفته‌اند را مشخص کند. هر چقدر میزان خروجی بخار بیشتر باشد، طبیعتا دقت اتو نیز بالاتر می‌رود. اکثر مدل‌های اتو پرس مانند اتو پرس جانتک مدل 3300، خروجی بخار 90 گرم بر دقیقه دارند؛ اما برخی از مدل‌های دیگر نیز با خروجی بخار 120 گرم بر دقیقه تولید و به فروش می‌روند تا عملکرد بهتری برای اتوکشی داشته باشند.

راهنمای خرید اتو پرس خانگی

3. محل خروج بخار

اتو پرس از دو صفحه فلزی تشکیل شده است که روی یکدیگر قرار می‌گیرند و لباس‌های مختلف را به بهترین شکل اتو می‌کنند. بخار خروجی از اتو پرس خانگی می‌تواند از صفحه پایینی یا بالایی خارج شود. در صورت خروج بخار از صفحه پایینی، اتوکشی کمی سخت‌تر می‌شود و ممکن است نیاز به دقت بیشتری برای انجام این کار داشته باشید. ولی اگر محل خروج بخار از بالا باشد، راحت‌تر می‌توانید انواع پارچه را اتو بکشید. چون عملا بخار از بالا روی پارچه قرار می‌گیرد و سوختگی و آسیب دیدگی آن را به حداقل می‌رساند.

4. حجم مخزن آب

بخار خروجی از اتو پرس حجم زیادی دارد و این یعنی اینکه مخزن آب این اتوها ممکن است به سرعت خالی شوند. انتخاب یک اتو با حجم مخزن بالا مانند اتو پرس جانتک مدل 2900 می‌تواند برای دسترسی به بخار پیوسته و قدرتمند مفید باشد. بهتر است که اتو پرس‌های انتخابی شما حداقل 800 سی سی حجم برای مخزن آب داشته باشند.

5. زمان آمادگی بخار

مورد دیگری که باید در هنگام خرید اتو پرس به آن توجه داشته باشید، زمان آمادگی بخار است. هر یک از اتو پرس‌های موجود در بازار می‌توانند در بازه زمانی متفاوتی برای خروج بخار آماده شوند. طبیعتا هر چقدر این زمان کوتاه‌تر باشد، سرعت العمل برای اتو کردن افزایش پیدا می‌کند. بهترین مدل‌های اتو بخار پرسی موجود در بازار باید در حدود 3 دقیقه زمان آمادگی بخار داشته باشند.

6. قدرت پرس اتو

قدرت پرس اتو معیار دیگری است که باید در هنگام خرید اتو پرس خانگی به آن توجه داشته باشید. اصلی‌ترین عملکرد این اتوها، پرس کردن پارچه و لباس است. از این رو باید قدرت پرس اتو بالا باشد تا بتوان به خوبی پارچه‌هایی که چروک بسیار زیادی دارند را اتو کرد. برای اتو پرس‌های خانگی نیازی به خرید اتو با قدرت بیش از 50 کیلوگرم نیست. چون همینقدر قدرت پرس برای اتو جهت صاف کردن پارچه و لباس کافیست؛ اما در صورتی که نیاز به استفاده از اتو پرس صنعتی است، باید به سراغ اتو پرس‌هایی با قدرت بیشتر رفت.

اتو پرس خانگی ژانومه بهتر است یا ایرانی؟

اتو پرس خانگی ژانومه بهتر است یا ایرانی؟

ژانومه یکی از برندهای مطرح تولید کننده چرخ خیاطی در جهان است که همواره محصولات خود را با بهترین کیفیت به مردم عرضه می‌کند. اتو پرس خانگی ژانومه ، یکی از بهترین اتو پرس‌های موجود در بازار است؛ اما این بدین معنی نیست که اتو پرس‌های ایرانی مانند اتو پرس جانتک، نمی‌توانند جایگزین این محصول شوند. اتو پرس ژانومه از قیمت بالاتری نسبت به اتو پرس جانتک با همان مشخصات برخوردار است. از این جهت می‌توان گفت که اتو پرس‌های ایرانی به دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه‌تر و کیفیت قابل قبول، انتخاب مناسب‌تری برای مردم ایران هستند.

قیمت اتو پرس خانگی ایرانی

یکی از دلایل برتری اتو پرس‌های ایرانی نسبت به اتو پرس‌های خارجی، قیمت مناسب آن‌ها است. بسته به امکانات و جزئیات فنی هر یک از این اتو پرس‌ها، قیمت آن‌ها با هم متفاوت است. به طور مثال، با افزایش قدرت بخاردهی، میزان خروجی بخار و همچنین افزایش ابعاد این اتوها، قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. با این حال آن چیزی که در مورد این اتو پرس‌ها قطعی است این است که آن‌ها قیمت مناسب‌تری و مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر اتو پرس‌های خارجی بازار دارند.

جمع‌بندی

انتخاب اتو پرس خانگی به عنوان یک اتو با قدرت و دقت بالا می‌تواند مزایای زیادی را داشته باشد؛ اما به دلیل قیمت بالای این اتو، حتما باید آن را با مشخصات فنی مناسب خریداری نمایید. 6 نکته ذکر شده در این مقاله برای خرید و انتخاب بهترین اتو پرس خانگی به شما کمک می‌کنند. فقط کافیست که به قدرت بخار، میزان خروجی آن، حجم مخزن آب و سایر موارد ذکر شده توجه داشته باشید و مطابق با نیاز خود، بهترین اتو را بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *