صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
علت نشت آب از اتو پرس خانگی چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

علت نشت آب از اتو پرس خانگی چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

اتو پرس به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم برقی در خانه شما شناخته می‌شود که عملکرد صحیح آن تاثیر بسزایی روی اتوکشی سریع، آسان و حرفه‌ای دارد. در اینکه شما باید داخل مخزن اتو پرس را با آب پر کنید، شکی نیست؛ اما نباید انتظار چکه کردن آب از اتو پرس را داشته باشید. علت نشت آب از اتو پرس باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان از صدمات بعدی در این وسیله گران قیمت جلوگیری کرد. البته گاهی اوقات پاسخ به این سوال که چرا اتو پرس آب می‌دهد؟ نگران کننده نیست و مشکلات معمول و تنظیمات نادرست باعث بروز این مشکل شده‌اند. در هر صورت با ما همراه باشید تا علت نشت آب از اتو پرس را به صورت دقیق به شما توضیح دهیم.

چرا اتو پرس آب می‌دهد؟

زمانی که اتو پرس ژانومه را به برق می‌زنید، فقط چند دقیقه به زمان نیاز دارید تا اتوی شما به طور کامل گرم شود. پس از آن اتو پرس آمادگی بخاردهی دارد و شما می‌توانید از آن برای اتو کشی استفاده کنید. آب دادن اتو پرس یک مشکل رایج نیست، اما اگر این اتفاق افتاد حتما باید علت آن را بررسی کنید. معمولا مشکل از هر کجا که باشد، قابل رفع است. باید حتما مخزن آب، شیر برقی و سایر قطعات موجود در اتو پرس را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید علت آب دادن اتو پرس چیست.

مهم‌ترین علت نشت آب از اتو پرس

علت نشت آب از اتو پرس می‌تواند به تنظیمات نادرست و یا خرابی قطعات مختلف در اتو پرس برگردد. اگر به تازگی یک اتو پرس خریداری کرده‌اید، احتمال اینکه مشکل نشتی آب اتو پرس از قطعات داخلی آن باشد بسیار کم است؛ اما اگر مدت زمان زیادی است که از اتو پرس استفاده می‌کنید، باید این واقعیت را بپذیرید که به هر حال قطعات داخلی اتو پرس دچار خرابی می‌شوند و نیاز به تعویض آن‌ها خواهید داشت. در ادامه به مهم‌ترین علت‌های آب دادن اتو پرس اشاره می‌کنیم.

چرا اتو پرس آب می‌دهد؟

علت 1: ریختن بیش از حد آب در داخل مخزن اتو پرس

اگر با مشکل آب دادن اتو پرس مواجه شده‌اید، اولین قدم بررسی مخزن اتو پرس است. پر کردن مخزن اتو پرس بیش از مقدار ظرفیت آن، می‌تواند باعث چکه کردن آب از اتو پرس شود. اگر دستگاه را به برق زده‌اید و در حال اتوکشی متوجه نشت آب از اتو پرس شده‌اید، حتما دستگاه را خاموش کرده و مخزن را بررسی کنید. اگر مخزن بیش از اندازه پر شده است، حتما آن را خالی کنید و دوباره دستگاه را به برق بزنید.

اگر مخزن اتو پرس شما بیش از اندازه پر شده است، توصیه می‌شود که آن را سریعا خاموش کنید تا احتمال برق گرفتگی و اتصال داخلی برق در دستگاه به حداقل برسد.

علت 2: رسوب گرفتن اتو پرس

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند به عنوان علت نشت آب از اتو پرس شناخته شود، رسوب گرفتن اتو پرس است. رسوب گرفتن اتو می‌تواند باعث مسدودی سوراخ‌های موجود شود و اجازه خروج بخار را نمی‌دهد. وقتی بخار در اتوی شما محبوس می‌شود، قطره آب از کفی اتو و اتو پرس خارج خواهد شد. جرم گیری اتو پرس به صورت منظم هر دو هفته و یک ماه یکبار برای جلوگیری از نشت آب از اتو پرس و تجمع رسوب در داخل منافذ خروجی بخار آب ضروری است.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن اتو پرس لازم است که به جای پر کردن اتو پرس با آب لوله کشی، آن را با آب مقطر پر کنید تا گچ موجود در آب شهری باعث خرابی دستگاه شما نشود.

علت 3: بسته بودن منافذ به دلیل کثیف شدن کفی اتو پرس

به غیر از اینکه رسوب گرفتن اتو پرس در تجهیزات داخلی آن باعث عدم خروج بخار می‌شود، اگر سطح اتو پرس نیز دچار کثیفی شده باشد ممکن است با مشکل نشت آب از اتو پرس مواجه باشیم. بنابراین، علت نشت آب از اتو پرس می‌تواند کثیفی کفی اتو پرس باشد. قبل از اینکه بخواهید اتوی خودتان را برای تعمیر به تعمیرگاه بسپارید، کفی آن را بررسی کنید. اگر آلودگی و رسوب‌های زیادی در کف اتو وجود دارند، احتمال اینکه علت نشت آب از اتو پرس مربوط به کثیفی کفی اتو باشد، وجود دارد. با کمک محلول‌های جرم گیر، به خوبی می‌توانید رسوب و جرم اتو پرس را حذف کنید.

علت 4: خرابی ترموستات اتو پرس

یکی از قطعات مهم در اتو پرس که نقش بسیار کلیدی را در تنظیم دما ایفا می‌کند، ترموستات است. این قطعه وظیفه کنترل دما را برعهده دارد و خرابی و فرسودگی آن می‌تواند باعث نشت آب از اتو پرس شود. زمانی که ترموستات اتوی شما خراب می‌شود، دستگاه قادر به تولید بخار کافی نیست. این در حالی است که میزان آب داخل مخزن به هر طریقی باید بخار شود. همین موضوع باعث نشت آب از بخش‌های مختلف اتو شده و ممکن است آسیب جدی را به اتو پرس وارد کند.

بسته بودن منافذ به دلیل کثیف شدن کفی اتو پرس

علت 5: آسیب دیدگی بدنه اتو پرس

اگر به تازگی ضربه شدیدی به اتو پرس وارد شده است، خبر ناراحت‌کننده این است که احتمال اینکه علت نشت آب از اتو پرس آسیب دیدگی بدنه باشد، وجود دارد. ممکن است ضربه شدید وارد شده به اتو پرس، باعث خرابی بدنه آن شود. اگر به هر دلیلی اتو به زمین بیفتد، به غیر از احتمال خرابی و قطعی قطعات داخلی، احتمال اینکه بدنه سوراخ شود و آسیب ببینید، وجود دارد.

برای جلوگیری از خرابی اتو پرس آن را در مکان امن، بدون ارتفاع و خلوت قرار دهید. همچنین این اتوها باید دور از دسترس کودکان قرار داده شوند.

علت 6: تنظیمات نادرست اتو پرس

تنظیمات دستگاه اتو پرس چندین پیچیده نیست، ولی اگر به آن مسلط نباشید احتمال اینکه متوجه خرابی این دستگاه شوید وجود دارد. تنظیمات نادرست اتو پرس و تنظیم کردن دمای این دستگاه به اندازه بسیار پایین، می‌تواند باعث عدم خروج بخار به صورت یکنواخت و منظم شود. این موضوع پروسه تشکیل بخار را دچار مشکل می‌کند. بنابراین، بخاری که به درستی از اتو خارج نمی‌شود، به آب تبدیل شده و باعث چکه کردن آب خواهد شد. اگر با مشکل داغ نشدن اتو پرس مواجه هستید، احتمالا علت نشت آب از اتو پرس می‌تواند همین موضوع باشد.

سخن پایانی

علت نشت آب از اتو پرس می‌تواند مربوط به آسیب دیدگی قطعات، رسوب گرفتن اتو پرس و یا خرابی ترموستات باشد. در واقع دلایل زیادی باعث چکه کردن آب از اتو پرس می‌شوند که باید حتما آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. هر چقدر اتو پرس باکیفیت‌تر باشد، احتمال بروز چنین مشکلی در آن نیز به حداقل می‌رسد. شما می‌توانید بهترین اتو پرس‌های موجود در بازار را از طریق سایت جانتک که تولید کننده این اتو پرس‌ها است، خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *