صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
اتو پرس صنعتی چیست و چه انواعی دارد؟ + کاربردها و مزایای آن

اتو پرس صنعتی چیست و چه انواعی دارد؟ + کاربردها و مزایای آن

لاندری یا خشکشویی یکی از خدماتی است که از سوی افراد متخصص به مردم برای رفع چروک‌های پارچه و البسه با دقت بالا ارائه می‌شود. برای خشکشویی حرفه‌ای نیاز به تجهیزات مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اتو پرس صنعتی اشاره کرد. قدرت بالای این نوع اتو پرس امکان برطرف کردن چروک‌های پارچه‌های مختلف را با ضخامت و ابعاد متفاوت فراهم می‌کند. برای آشنایی با دستگاه اتو پرس صنعتی و انواع آن، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اتو پرس صنعتی چیست؟

اتو پرس صنعتی یکی از انواع اتو پرس‌های موجود در بازار است که برای لاندری و خشکشویی‌ها استفاده می‌شود. این نوع اتو پرس به دلیل قدرت بسیار بالا و امکان اتو کردن انواع لباس با درجه حساسیت مختلف، با نام صنعتی شناخته می‌شود و طبیعتا با اتو پرس ژانومه خانگی متفاوت است. از اتو پرس‌های صنعتی برای صاف کردن انواع پارچه‌های نازک تا ضخیم استفاده می‌شود تا بتوان از ساختار صاف و یکدست این اتو پرس‌ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

انواع اتو پرس صنعتی

ساده‌ترین نوع اتو پرسی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته امروزه چندان متداول نیست، اتو پرس سرد است. این نوع اتو پرس بدون نیاز به حرارت و اتصال به برق، به صورت پرسی روی پارچه قرار می‌گیرد و با فشاری که روی پارچه ایجاد می‌کند، تا حدی باعث صاف شدن آن خواهد شد. معمولا این نوع اتو عملکرد خوبی برای صاف کردن پارچه‌های پر از چروک ندارد و بیشتر در قدیم استفاده می‌شد. در حال حاضر اتو پرس‌هایی که حرارت تولید می‌کنند، بسیار متداول هستند. سایر انواع اتو پرس‌های صنعتی را می‌توان به موارد زیر تقسیم‌بندی کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

اتو پرس صنعتی مخزن دار

یکی از پرکاربردترین انواع اتو پرس‌های موجود در بازار، اتو پرس صنعتی مخزن دار است. این نوع اتو بسیار پر قدرت بوده و می‌تواند برای صاف کردن البسه و پارچه‌های مختلف با حجم زیاد استفاده شود. این محصول دارای یک مخزن مجزا است که آب درون آن ریخته می‌شود و اتو با گرم شدن می‌تواند بخار خروجی مناسبی را برای اتو زدن فراهم کند. این مخزن وظیفه ذخیره آب برای تامین بخار کافی را برعهده دارد. این نوع اتو برای استفاده در کارگاه‌های تولیدی و مزون‌ها انتخاب بسیار خوبی است. مزیت‌های زیادی را می‌توان برای این نوع اتو بیان کرد که شامل موارد زیر هستند:

  • عدم برق افتادن روی پارچه‌ها پس از اتو کشی
  • کیفیت و دقت بسیار بالا برای اتو کشی
  • میزان بخاردهی منظم، دقیق و پیوسته برای اتو کشی حرفه‌ای تر
  • قابل استفاده برای اتو کردن پارچه‌های ظریف از جمله حریر و پارچه‌های ضخیم مانند جین

اتو پرس صنعتی چیست؟

اتو پرس صنعتی ایستاده

اگرچه متداول‌ترین نوع اتو پرس صنعتی موجود در بازار، اتو پرس مخزن دار است؛ اما اتو پرس صنعتی ایستاده نیز می‌تواند به عنوان جدیدترین و نوین‌ترین نوع اتو پرس شناخته شود. این نوع اتو پرس با نام بخارگر لباس نیز شناخته می‌شود و می‌تواند برای فروشگاه‌های لباس و مزون‌ها انتخاب بسیار خوبی باشد. از اتو پرس ایستاده صنعتی می‌توان برای لباس‌های ظریف و حساس مانند لباس‌های شب، مهمانی و لباس‌های روزمره استفاده کرد. مزیت این نوع لباس این است که بدون دخالت دست لباس‌ها را صاف و اتو می‌کند و باعث از بین بردن باکتری‌های موجود در آن‌ها خواهد شد. از جمله سایر مزایای این نوع اتو پرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم نیاز به میز اتو برای کار کردن
  • سرعت گرم شدن بسیار بالا
  • دهانه چند منظوره برای خروجی بخار
  • خاموش شدن اتوماتیک بعد از پایان کار

 اتو پرس صنعتی اتوماتیک

اتو پرس صنعتی اتوماتیک نسل جدیدی از اتو پرس‌های موجود در بازار است که می‌تواند برای لاندری و خشکشویی با حجم کاری متوسط مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این محصول مشخص است، به صورت اتوماتیک کار می‌کند. یعنی تمامی تجهیزات جمله خروجی بخار، حرکت بالشتک، باددهی و … از سوی اتو پرس به صورت اتوماتیک کنترل می‌شوند و می‌توان از همخوانی این امکانات با یکدیگر نهایت لذت را برد. از جمله ویژگی‌های دیگر اتو پرس صنعتی اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت نسبتا بالا نسبت به سایر اتوها
  • مصرف بخار کمتر نسبت به سایر نمونه‌ها
  • بدون نیاز به تغییر تنظیمات
  • مناسب اتوکشی با حجم متوسط

 اتو پرس صنعتی اتوماتیک

مزایای اتو پرس صنعتی

بهترین اتو پرس صنعتی سطح وسیعی را برای اتوکشی حرفه‌ای فراهم می‌کند. به طوری که می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بزرگ‌ترین لباس‌ها و پارچه‌ها را با حداقل خطا اتو کرد و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، این نوع اتو پرس قدرت بالایی برای پرس کردن پارچه و صاف کردن آن دارد که این خود یک مزیت برای این دستگاه محسوب می‌شود. این اتو پرس‌ها معمولا دارای بدنه چدنی و خشک کن برنجی هستند تا بتوانند به خوبی برای صاف کردن انواع پارچه‌های ضخیم و حساس استفاده شوند. مصرف انرژی پایین، قابلیت تغییر و کنترل دما، تمیز کردن و نگهداری بسیار آسان و … از جمله مزایای این نوع اتو پرس محسوب می‌شوند.

کاربرد اتو پرس‌های صنعتی

اتو پرس‌های صنعتی در هر فضایی که با پارچه و لباس‌های متعدد سر و کار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به بالا بودن قیمت اتو پرس صنعتی، حتما باید آن را در فضایی که واقعا نیاز به این نوع اتو با ابعاد بزرگ دارد، استفاده کرد. از جمله کاربردهای مهم این نوع اتو پرس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشکشویی‌ها
  • تولید کنندگان انواع لباس
  • مزون‌ها و مراکز فروشگاهی لباس
  • بیمارستان ها
  • هتل‌ها
  • ادارات با تعداد پرسنل زیاد

سخن پایانی

اتو پرس صنعتی از جمله محصولات پرفروش برای لاندری‌ها و خشکشویی‌های بزرگ است. این نوع اتو پرس دارای سایز بزرگ‌تری نسبت به اتو پرس‌های خانگی است و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. ساختار بهترین اتو پرس صنعتی به گونه‌ای است که امکان بخاردهی پیوسته را روی تمامی بخش‌های پارچه و لباس قرارگرفته در زیر اتو پرس فراهم می‌کند. همچنین قدرت پرس این اتوها به قدری زیاد است که به راحتی با یک بار اتو کردن پارچه‌های ضخیم، روی آن‌ها خط ایجاد می‌شود. قدرت بالا، کیفیت حداکثری، دوام بسیار زیاد و همچنین امکان تغییرات مختلف در تنظیمات این اتوها، باعث شده تا آن‌ها به عنوان بهترین انتخاب برای صنایع مختلف شناخته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *