صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
چگونه اتو پرس را جرم گیری و رسوب زدایی کنیم؟

چگونه اتو پرس را جرم گیری و رسوب زدایی کنیم؟

اگر در اتو پرس خودتان آب شهری می‌ریزید، دیر یا زود باید شاهد گرفتگی منافذ باز اتو پرس باشید. به همین خاطر است که به افراد توصیه می‌شود به جای ریختن آب شهری، از آب مقطر برای داخل اتو پرس استفاده کنند. به هر حال، این اتفاقی است که احتمالا برای همه شما می‌افتد، ولی اگر با نحوه جرم گیری اتو پرس آشنا باشید، می‌توانید در عرض چند دقیقه کلیه جرم‌ها و رسوبات باقی مانده در اتو پرس را از بین ببرید و شاهد عملکرد مناسب اتو پرس باشید. اگر روی لباس‌های تیره شما لکه‌های سفید مانند گچ باقی مانده‌اند یا اینکه متوجه کاهش خروج بخار از اتو پرس شده‌اید، وقت آن رسیده که رسوب زدایی اتو پرس را انجام دهید. در ادامه مقاله قصد داریم نحوه جرم گیری و رسوب زدایی انواع اتو پرس را به شما توضیح دهیم.

جرم گیری اتو پرس ضروری است؟

مراقبت از هر وسیله برقی در منزل، باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. اتو پرس به عنوان یکی از بهترین انواع مدل‌های اتو برای افرادی است که قصد اتوکشی سریع و حرفه‌ای را دارند. قیمت این اتوها نسبت به اتوهای معمولی موجود در بازار بیشتر است و این یعنی اینکه باید برای مراقبت از آن دقت بیشتری داشته باشید. به خصوص اگر برای خرید بهترین مارک اتو پرس هزینه زیادی را صرف کرده باشید. جرم گیری اتو پرس یکی از اقدامات ضروری برای مراقبت از این وسیله است که باعث افزایش طول عمر آن شده و از اتو پرس محافظت می‌کند.

جرم گیری منظم اتو پرس نه تنها باعث افزایش عمر مفید این دستگاه می‌شود، بلکه امکان اتو کشی بدون لک و باقی ماندن اثر گچ را به شما می‌دهد.

برای رسوب زدایی اتو پرس چه کنیم؟

جرم گیری و رسوب زدایی اتو پرس باید با دقت زیاد و تا جای ممکن مطابق با دستورالعمل تولید کننده انجام شود. البته روش‌های ایمنی برای رفع جرم‌های داخل اتو پرس وجود دارند که کمک گرفتن از آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه به بهترین روش‌های ایمن برای رسوب گیری انواع اتوپرس اشاره می‌کنیم.

برای رسوب زدایی اتو پرس لازم است که ابتدا اتو پرس از برق خارج شود و پس از سرد شدن از محلول رسوب زدا در داخل مخزن اتو استفاده کرد.

جرم گیری اتو پرس ضروری است؟

رسوب زدایی با آب و سرکه سفید

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری و رسوب زدایی اتو پرس، استفاده از آب و سرکه سفید است. سرکه سفید به عنوان یک محلول پاک کننده بسیار قوی شناخته می‌شود که می‌تواند هر گونه آلودگی را به بهترین شکل ممکن از بین ببرد. خاصیت اسیدی سرکه سفید باعث می‌شود تا گرفتگی‌های داخل اتو پرس برطرف شوند و بتوان عملکرد اتو پرس را مانند اول کرد. البته اگر قرار است از سرکه سفید برای جرم گیری اتو استفاده کنید، باید به دستورالعمل انجام این کار نیز توجه داشته باشید تا حداقل آسیب به اتوی شما وارد شود.

  • قبل از اینکه رسوب زدایی را انجام دهید، لازم است که کلیه رسوباتی که در دستگاه شکل گرفته و قابل مشاهده هستند را به طور کامل تمیز کنید.
  • سپس یک چهارم فنجان از سرکه سفید را با یک فنجان آب مقطر تمیز ترکیب کنید.
  • محلول تهیه شده را درون مخزن اتو پرس بریزید و اتو را به برق وصل کنید.
  • حال اتو را روشن کنید و آن را روی بخار تنظیم نمایید. درجه حرارت اتو می‌تواند در حالت متوسط رو به بالا باشد.
  • یک حوله را روی اتو پرس قرار دهید و درجه اتو را به گونه‌ای افزایش دهید تا در حالت بخار کامل قرار بگیرد.
  • چند بار دکمه مربوط به خروج بخار را فشار دهید تا بخار با فشار از اتو خارج شود و رسوب زدایی انجام بگیرد.
  • سپس اتو را خاموش کرده و مخزن آن را به طور کامل خالی کنید.
  • برای استفاده مجدد از اتو مخزن را به طور کامل با آب مقطر پر نمایید.

جرم گیری با آب و نمک

نحوه جرم گیری اتو پرس با آب و نمک بسیار ساده است. اگر مقداری از نمک را با آب ترکیب کرده و درون مخزن دستگاه بریزید، اکثر گرفتگی‌های اتو از بین می‌روند. شما می‌توانید این محلول را برای از بین بردن آثار سوختگی بر کف نیز مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه محلول آب و نمک جهت جرم گیری اتو پرس می‌توانید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا دو پیمانه آب مقطر را روی حرارت بگذارید و به آن به اندازه نصف پیمانه نمک اضافه کنید.
  • این محلول را آنقدر هم بزنید تا نمک‌های داخل آن در آب حل شوند و یک محلول قوی برای جرم گیری بدست بیاید.

نکته: در صورت نیاز به جرم گیری عمیق‌تر می‌توانید مقداری سرکه نیز به این محلول اضافه کنید.

  • حال محلول بدست آمده را داخل مخزن اتو پرس قرار دهید و اتو را روی حالت بخار قرار دهید تا رسوبات با فشار زیاد خارج شوند.

اگر از آب نمک برای جرم گیری و رسوب زدایی اتو پرس استفاده کرده‌اید، دقت کنید که بیش از اندازه از نمک استفاده نکنید؛ چرا که باقی ماندن نمک در مخزن اتو پرس خود می‌تواند باعث رسوب گرفتن آن شود.

جرم گیری با جوش شیرین

جرم گیری با جوش شیرین

یکی دیگر از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای رسوب زدایی اتو پرس از آن کمک بگیرید، جرم گیری با جوش شیرین است. جوش شیرین ماده‌ای تمیز کننده و ضد عفونی کننده بوده که با عملکرد قوی خود تاثیر بسیار زیادی روی جرم گیری اتو پرس نیز دارد. برای انجام این کار، می‌توانید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  • دو پیمانه آب را با نصف پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید. دقت کنید که جوش شیرین باید به طور کامل در آب حل شود. از این رو در صورت نیاز مقدار آب را افزایش دهید.
  • سپس محلول بدست آمده را داخل مخزن بریزید و اتو را روی حالت بخار تنظیم کنید.
  • چند بار دکمه تولید بخار را فشار دهید تا بخار با فشار زیاد از آن خارج شود و رسوب گیری دقیق انجام گیرد.

جمع‌بندی

درک مزایا و معایب اتو پرس برای انتخاب آن به عنوان یک اتوی مناسب جهت استفاده شخصی در منزل بسیار مهم است. یکی از معایب اتو پرس، گرفتن منافذ آن و بالا بودن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری است. با این حال این اتو با سطح اتوکشی وسیع، می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. برای کاهش فشارهای وارد شده به اتو پرس، حتما جرم گیری اتو پرس را مطابق با دستورالعمل‌های این مقاله انجام دهید. در صورتی که سوالی در مورد این فرایندها دارید، می‌توانید با کارشناسان جانتک در ارتباط باشید. جانتک تولید کننده انواع اتو پرس ایرانی و خانگی با بهترین کیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *