صدایی که حس زندگی می‌دهد
چگونه سوختگی کف اتو رو پاک کنیم | (بهترین ترفندها)

چگونه سوختگی کف اتو رو پاک کنیم | (بهترین ترفندها)

باقی ماندن لکه سوختگی کف اتو به غیر از اینکه می‌تواند جلوه بدی به اتوی شما دهد، باعث خرابی لباس‌های شما در هنگام اتوکشی نیز خواهد شد. حتی اگر به دقت از اتوی خودتان مراقبت کنید، باز هم ممکن است با سوختگی در کف اتو مواجه شوید. در این زمان فقط باید بدانید که سوختگی کف اتو با چی پاک میشه و بر این اساس مشکل اتوی خودتان را به بهترین شکل برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌ها را برای تمیز کردن سوختگی کف اتو به شما پیشنهاد کنیم. پس اگر دغدغه مند این موضوع هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

دلیل سوختگی کف اتو چیست؟

گاهی اوقات ممکن هنگام اتوکشی بعضی از پارچه‌های قدیمی روی اتو قرار بمانند و پس از اتوکشی مجدد با افزایش حرارت، دچار سوختگی شوند. این موضوع باعث ایجاد لکه سوختگی در کف اتو و بروز مشکلات مختلفی برای اتوکشی مجدد خواهد شد. از این رو باید به سرعت و قبل از اینکه لباس‌های دیگر شما دچار خرابی شوند، مشکل سوختگی کف اتو را برطرف نمایید.

سوختگی کف اتو ممکن است به دلیل حرارت بسیار بالای اتو در هنگام اتوکشی و چسبیدن پارچه به کف اتو اتفاق بیفتد.

نحوه تمیز کردن سوختگی کف اتو

کف اتو معمولا از جنس چدن و یا فلزات دیگر حساس به خراشیدگی تولید می‌شود. بنابراین، نباید به زور و بدون هیچ ماده مناسبی، سوختگی ایجاد شده را پاک کنید؛ چون در این صورت احتمال آسیب دیدن کف اتو و بروز مشکلات مختلف وجود دارد. برای تمیز کردن سوختگی کف اتو روش‌های ایمن زیادی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دلیل سوختگی کف اتو چیست؟

 

1. استفاده از سرکه سفید

یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن کف اتو، استفاده از سرکه سفید است. برای استفاده از این روش لازم است که یک پارچه تمیز را در سرکه سفید قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا به آن آغشته شود. دستکش دست خودتان کنید و اتو را در حالت خاموش با پارچه تمیز کنید. بهترین راهکار این است که پارچه را روی یک سینی قرار دهید و اتو را روی آن بگذارید. اجازه دهید اتو در این حالت به مدت 1 شب بماند. وقتی روز بعد برگشتید، سطح اتو را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا سطح اتو کاملا تمیز شود.

2. استفاده از خمیر دندان

یکی از بهترین و قدرتمندترین محصولاتی که می‌توانید برای رفع سوختگی کف اتو مورد استفاده قرار دهید، خمیر دندان است. برای رفع سوختگی کف اتو، لازم است که از یک یک اسفنج و یا پارچه نرم استفاده کنید و به آرامی اتو را با پارچه سوخته و با حرکات دایره‌ای تمیز نمایید. سعی کنید که خمیر دندان داخل سوراخ‌های اتو وارد نشود و اگر این اتفاق افتاد، مخزن آب اتو را پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. با چند بار فشردن دکمه بخار، اتوی شما رسوب زدایی و تمیز خواهد شد.

3. استفاده از صابون ظرفشویی

یکی دیگر از روش‌های ساده برای تمیز کردن سوختگی کف اتو، استفاده از صابون ظرفشویی است. می‌توانید یک کاسه آب گرم را با دو قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی مخلوط کنید. الاستین موجود در پارچه‌های سوخته روی اتو می‌تواند با کمک صابون از بین برود. هنگامی که محلول صابون ظرفشویی خودتان را تهیه کردید، یک پارچه میکروفایبر را مرطوب کنید و به صورت دایره وار در اطراف ناحیه آسیب دیده و روی اتو بمالید. این کار باعث می‌شود که پارچه سوخته از روی اتو برداشته شود.

4. جوش شیرین و آب

برای رفع سوختگی در کف اتو می‌توانید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین قدرت تمیزکنندگی بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. بنابراین، اگر با چسبیدن اتو به لباس مواجه شده‌اید، می‌توانید 2 واحد جوش شیرین را با 1 واحد آب ترکیب کرده تا یک خمیر یکدست بدست بیاید. سپس این خمیر را روی کل سطح کف اتو بزنید و با یک برس یا پارچه نرم تمیز کنید. سعی کنید که اجازه ندهید جوش شیرین داخل منافذ بخار آب شود و اگر این اتفاق افتاد، بعد از تمیز کردن از خارج کردن بخار شدید کمک بگیرید.

5. پاک کننده اجاق گاز

اگر از همه روش‌های فوق برای تمیز کردن سوختگی کف اتو استفاده کردید، ولی نتیجه خوبی ندیدید، می‌توانید از پاک کننده اجاق گاز نیز استفاده نمایید. پاک کننده‌های مختلفی در بازار موجود هستند که قدرت چربی زدایی و رفع آلودگی بسیار خوبی دارند. می‌توانید به سادگی مقدار کمی از پاک کننده اجاق گاز را روی یک پارچه میکروفایبر بزنید و روی کفی اتو بکشید. دقت کنید که نباید این پاک کننده‌ها را به صورت مستقیم روی کفی اتو بریزید و یا اسپری کنید؛ چون این کار باعث پر شدن منافذ اجاق گاز و آسیب به آن‌ها خواهد شد. پارچه میکروفایبر را به صورت دایره‌ای روی اجاق گاز حرکت دهید تا سوختگی در کف اتو کاملا محو شود. در نهایت می‌توانید با یک دستمال مرطوب، به طور کامل کف اتو را پاک کنید.

سوختگی در کف اتو را می‌توان با کمک محلول‌های تمیز کننده خانگی مانند سرکه سفید، خمیر دندان، مایع ظرفشویی و جوش شیرین و آب برطرف کرد.

جلوگیری از سوختگی در کف اتو

جلوگیری از سوختگی در کف اتو

در حالی که هر یک از روش‌های فوق می‌توانند برای تمیز کردن سوختگی کف اتو موثر باشند، اما بهتر است که به جای صرف زمان و هزینه برای استفاده از این روش‌ها، از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. راه حل جلوگیری از سوختگی در کف اتو بسیار ساده است؛ فقط می‌بایست پارچه را روی اتو نسوزانید. با این حال همین راه حل ساده برای بسیاری از شما سخت است. در نظر گرفتن نکات زیر برای جلوگیری از سوختگی در کف اتو بسیار مهم هستند:

  • اطمینان حاصل کنید که حرارت پایین را برای لباس‌های دارای الیاف مصنوعی یا الاستیک هستند، استفاده می‌کنید.
  • بهتر است که اتوی خودتان را در جایی نگه دارید تا از گرد و غبار و زباله‌هایی که ممکن است روی کفی ته نشین شده و در هنگام داغ شدن بسوزد، دور بماند.

جمع بندی

سوختگی کف اتو اتفاقی است که احتمالا برای بسیاری از شما رخ می‌دهد. برای رفع سوختگی در کف اتو لازم است که از روش‌های ذکر شده کمک بگیرید و همچنین دمای اتو را بسته به نوع پارچه تنظیم کنید. انتخاب یک اتو بخار مناسب که قابلیت تنظیم حرارت داشته باشد نیز روی جلوگیری از بروز این مشکل بی تاثیر نیست. اتو بخارهای موجود در سایت جانتک از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *