صدایی که حس زندگی می‌دهد
راهنمای انتخاب بهترین اتو بخار برای کاربرد خانگی و مزونی

راهنمای انتخاب بهترین اتو بخار برای کاربرد خانگی و مزونی

چه باور کنید چه نکنید، داشتن یک اتو بخار می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی استایل شما داشته باشد. کمی به دیگران نگاه کنید، اگر آن‌ها لباس چروک و نامنظم بپوشند، چه احساسی را در شما ایجاد می‌کنند؟ قطعا اولین چیزی که در ذهن شما با نگاه کردن به آن‌ها به وجود می‌آید این‌ات که آن‌ها نامنظم هستند. پس انتخاب یک اتو بخار باکیفیت برای اتوکشی انواع لباس‌ها در خانه مهم است. بهترین اتو بخار خانگی می‌تواند مشخصه‌های مختلفی داشته باشد که در ادامه قصد داریم در مورد آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

اتو بخار چیست و چه انواعی دارد؟

اتو بخار همانطور که از نامش مشخص است، یکی از انواع دستگاه‌هایی است که برای اتو کشی به همراه بخار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتوها دارای تجهیزات داخلی قدرتمند برای گرم کردن آب داخل اتو و خروج بخار هستند. بخار آب معمولا داغ‌تر از خود اتو است و می‌تواند تاثیر زیادی را در هنگام اتوکشی برای صاف کردن پارچه‌ها داشته باشد. هر نوع اتویی که بتواند بخار خارج کند، با نام اتوهای بخار شناخته می‌شود. در ادامه به سه نوع از اتوهای بخار اشاره می‌کنیم.

اتو بخار دستی

اتو بخار دستی ساده‌ترین نوع اتو بخار است. این محصول را می‌توان با پر کردن مقدار مشخصی آب، برای اتوکشی با بخار پیوسته مورد استفاده قرار داد. اتو بخار دستی قدرت عملکرد مناسبی را در هنگام خروج بخار دارد، ولی ممکن است برای اتوکشی طولانی با بخاردهی پیوسته مناسب نباشد. اتو بخار دستی سایز کوچک‌تری نسبت به اتو بخار مخزن دار و پرسی دارد و همین موضوع یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این نوع محصول محسوب می‌شود.

اتو بخار مخزن دار

اتو بخار مخزن دار یکی دیگر از انواع اتو بخارهای موجود در بازار است که به لطف یک مخزن بزرگ، به شما امکان اتوکشی با بخار پیوسته و منظم را می‌دهد. اتو مخزن دار به دلیل اینکه دارای یک مخزن نسبتا بزرگ برای ریختن آب است، می‌تواند برای افرادی که نیاز به استفاده طولانی مدت از اتو برای اتوکشی را دارند، مورد استفاده قرار گیرد. این اتوها دارای دو بخش اصلی هستند. بخش اول آن‌ها یک مخزن است که درون آن‌ها با آب پر می‌شود و بخش بعدی آن‌ها نیز اتو است که با کمک لوله به مخزن متصل می‌شود و بخار مورد نیاز را دریافت خواهد کرد.

اتو بخار چیست و چه انواعی دارد؟

اتو بخار پرسی

یکی از انواع اتو بخارهای موجود در بازار که با عملکرد مناسب و قدرت پرس عالی می‌تواند امکان اتوکشی سریع و آسان را فراهم کند، اتو بخار پرسی است. این نوع اتو به دلیل داشتن صفحه بزرگ، امکان اتو کشی با سرعت بسیار بالا را فراهم می‌کند. به گونه‌ای که می‌توانید لباس‌ها و پارچه‌های بزرگ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به لطف این اتوها، اتو کرده و مورد استفاده قرار دهید. اتو بخار پرسی معمولا به صورت پیوسته بخار تولید می‌کند، اما امکان خاموش کردن بخار پیوسته آن را نیز دارید. سایز بزرگ یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این اتوها است.

اتو بخارهای موجود در بازار به سه دسته دستی، مخزن دار و پرسی تقسیم بندی می‌شوند که مدل پرسی گران‌ترین و مدل دستی ارزان‌ترین نوع است.

بهترین اتو بخار خانگی برای استفاده شخصی

بهترین اتو بخار خانگی اتو بخاری است که بتواند نیازهای شما را برای اتو کردن لباس‌های معمولی‌تان برطرف کند، اما چطور؟ زمانی که شما قصد استفاده از اتو در خانه برای اتوکشی لباس‌های خودتان دارید، به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کنید؟ این موضوع می‌تواند به شما برای انتخاب بهترین مدل اتو بخار خانگی کمک زیادی کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • قیمت: قیمت اتو بخار خانگی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است. چون برای استفاده خانگی این اتوها را می‌خرید، نیازی نیست که به سراغ اتوهای گران قیمت بروید.
  • طراحی زیبا: طراحی زیبا از جمله مشخصه‌های اتو بخار خانگی است. بهتر است که اتو بخارها را با طراحی ساده و رنگ بندی‌های جذاب برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب سفارش دهید.
  • وزن سبک: وزن پایین اتو بخار برای استفاده در خانه مهم است. چون در این صورت دچار کمردرد و دست درد در هنگام اتوکشی نخواهید شد.
  • میزان مصرف برق پایین: بهترین اتو بخار خانگی باید مصرف برق پایینی داشته باشد. ضرورتی ندارد که در خانه برق زیادی را جهت یک اتوکشی ساده مصرف کنید.

بهترین اتو بخار خانگی باید مصرف برق پایین، وزن سبک و قدرت اتوکشی قابل قبول به همراه مصرف انرژی پایین داشته باشد.

بهترین اتو بخار خانگی برای استفاده شخصی

بهترین مدل اتو بخار برای استفاده در مزون و خیاطی‌ها

بهترین اتو بخاری که در مزون‌ها و مراکز خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اتوهایی هستند که بتوانند قدرت اتوکشی مناسب و در عین حال بخاردهی منظم و پیوسته داشته باشند. به طور کلی، در مزون‌ها و خیاطی‌ها، اولین چیزی که در اولویت قرار می‌گیرد، تمیزی دوخت و سپس اتوکشی اصولی است. در واقع این اتوکشی است که باعث زیباتر نشان دادن دوخت پارچه‌ها و لباس‌ها خواهد شد. بنابراین، اگر قصد انتخاب بهترین اتو بخار برای استفاده در مزون‌ها و خیاطی‌ها دارید، باید کمی تخصصی‌تر فکر کنید. در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر برای انتخاب بهترین مدل‌های این اتو بخار مهم و ضروری است.

  • بخاردهی پیوسته: بخاردهی پیوسته اتو بخار برای استفاده در مزون‌ها و خیاطی‌ها مهم‌ترین مشخصه‌های آن است. میزان خروج بخار بر اساس گرم به ازای زمان اهمیت زیادی دارد.
  • مخزن بزرگ: مخزن بزرگ اتو بخار یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است که باعث می‌شود بتوان بدون نیاز به پر کردن چندین باره مخزن اتو، از اتو استفاده کرد.
  • سطح مقطع بزرگ: برای اتوکشی لباس‌ها در مزون‌ها و خیاطی‌ها، نیاز به سطح مقطع بزرگ اتو است. در این صورت سرعت اتوکشی چندین برابر بیشتر می‌شود. اتو بخار یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

اتو بخار مخزن دار و پرسی دو نوع اتو بخار مناسب برای استفاده در مزون‌ها و خیاطی‌ها با بخاردهی پیوسته و حجم مخزن بالای اتو هستند.

سخن پایانی

بهترین اتو بخار باید بر اساس کاربرد مد نظر شما و در نظر گرفتن نیازهای اتوکشی انتخاب شود. در مزون‌ها و خیاطی‌ها استفاده از اتوهای مخزن دار بزرگ و یا اتو پرسی توصیه می‌شود. اما برای استفاده منزل می‌توانید به سراغ بهترین اتو بخار دستی بروید. کلیه این اتو بخارها با بهترین کیفیت از سوی برند جانتک تولید شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را با قیمت مناسب و از برندهای ایرانی سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *