صدایی که حس زندگی می‌دهد
علت چسبیدن اتو به لباس چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

علت چسبیدن اتو به لباس چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

احتمالا تا به حال برای شما این مشکل پیش آمده که هنگام اتو کشیدن لباس با مشکل چسبیدن اتو به لباس مواجه شده باشید. شاید این موضوع زمانی که در حال اتو کردن لباس‌های معمولی خودتان هستید، اهمیت چندانی نداشته باشد؛ ولی اگر می‌خواهید یک لباس گران قیمت و مهم را اتو کنید، حتما باید مطمئن شوید که علت چسبیدن اتو به لباس را رفع کرده‌اید. واقعیت این است که دلایل زیادی می‌توانند باعث چسبیدن کف اتو به لباس شوند؛ اما حتی با وجود این دلایل متعدد، شما به راحتی می‌توانید این مشکل را در منزل برطرف کنید.

علت چسبیدن اتو به لباس چیست؟

اتو کشیدن یک کار روزمره است که احتمالا همه شما در منزل انجام می‌دهید. زمانی که اتو به لباس می‌چسبد، آثاری روی لباس بر جا می‌گذارد و می‌تواند به پارچه لباس آسیب بسیار زیادی وارد کند. اگرچه این مشکل برای بسیاری از افراد پیش آمده است، اما می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی لباس‌های شما داشته باشد. رایج‌ترین علت چسبیدن کف اتو به لباس، کثیف بودن کفی اتو و آسیب دیدن آن است. با گذشت زمان، کف اتو می‌تواند با رسوبات معدنی، نشاسته و سایر مواد کثیف شود که هر کدام از این موارد هنگام اتوکشی به لباس منتقل می‌شوند. خراش یا بریدگی کف نیز می‌تواند باعث چسبیدن آن به لباس شود. برای اینکه دقیق‌تر با علت‌های چسبیدن اتو به لباس آشنا شوید، همراه ما باشید.

اصلی‌ترین علت چسبیدن اتو به لباس، کثیف بودن کفی اتو است که باعث می‌شود هنگام اتو کشیدن لکه‌هایی روی لباس باقی بماند و حتی باعث آسیب به پارچه لباس نیز شود.

استفاده از آب نامناسب برای اتو

اگر از اتو بخار استفاده می‌کنید، حتما باید به آب استفاده شده در اتو توجه بالایی داشته باشید. آب سخت و حاوی مواد معدنی بسیار زیاد، می‌تواند باعث تجمع برخی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم در کف اتو شود. تجمع این مواد معدنی در کفی اتو باعث شده تا این مواد به لباس منتقل شوند و باعث چسبیدن لباس‌ها به اتو شوند. استفاده از آب مقطر و تصفیه شده می‌تواند به جلوگیری از این مشکل کمک بسیار زیادی کند و از آسیب به اتو نیز جلوگیری نماید.

علت چسبیدن اتو به لباس چیست؟

بالا بردن درجه حرارت اتو

علت چسبیدن اتو به لباس می‌تواند به واسطه بالا بردن درجه حرارت اتو باشد. اگر اتو خیلی داغ باشد، می‌تواند پارچه را ذوب کند و باعث چسبیدن پارچه به کف اتو شود. نوع پارچه‌ای که برای اتو کشی انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی روی انتخاب دمای مناسب دارد. پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر و اکریلیک به دمای کمتری برای اتوکشی نسبت به پارچه‌های طبیعی مانند پنبه و کتان نیاز دارند.

کثیف شدن سطح آهنی اتو

اگر مدت‌ها سطح آهنی اتوی خودتان را تمیز نکرده‌اید، احتمال اینکه علت چسبیدن اتو به لباس کثیف شدن آن باشد وجود دارد. صفحه آهنی اتو می‌تواند به مرور زمان کثیفی‌ها، گرد و غبار و زباله‌های مختلف را جذب کند. تمیز کردن منظم کفی اتو می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری نماید.

برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس چه کنیم؟

اتو کردن لباس‌های مختلف یک کار ضروری است و بیشتر افراد باید به صورت مرتب آن را انجام دهند. با این حال همین کار ساده و روتین ممکن است به یک اتفاق ناخوشایند تبدیل شود و پارچه لباس شما را خراب کند. حال که با علت چسبیدن اتو به لباس آشنا شدید، وقت آن رسیده که برای جلوگیری از بروز این اتفاقات از روش‌های مناسب کمک بگیرید. در ادامه به مهم‌ترین اقداماتی که برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس باید انجام دهید، اشاره می‌کنیم.

برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس حتما از آب مقطر در داخل اتو بخار استفاده کنید و حرارت را متناسب با نوع پارچه برای اتوکشی تنظیم نمایید.

برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس چه کنیم؟

از آب مقطر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین علت‌های چسبیدن اتو به لباس، استفاده از آب لوله کشی در اتو است. آب لوله کشی حاوی مواد معدنی مختلفی است که می‌توانند روی صفحه آهنی جمع شوند و باعث چسبیدن آن به لباس گردند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و نچسبیدن اتو به لباس، لازم است که از آب مقطر در اتو استفاده کنید. آب مقطر بدون هیچ ماده معدنی بوده و هیچ اثری از خود به جا نمی‌گذارد.

حرارت را پایین بیاورید

اگر علت چسبیدن اتو به لباس داغ بودن بیش از حد اتو است، لازم است که حرارت اتو را پایین بیاورید. وقتی پارچه می‌سوزد، به صفحه آهن می‌چسبد و شما در دفعات بعدی نیز با مشکل چسبیدن پارچه به اتو مواجه خواهید شد. بنابراین، بسته به نوع پارچه‌ای که قصد اتو کردن آن را دارید، دمای اتو را تنظیم کنید تا احتمال چسبیدن پارچه به اتو به حداقل برسد.

صفحه اتو را تمیز کنید

بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس انجام دهید این است که صفحه اتو را تمیز کنید. چرا که اصلی‌ترین علت چسبیدن اتو به لباس، کثیفی آن است. برای جلوگیری از این اتفاق باید هر چند وقت یکبار اتوی خودتان را تمیز کنید. زمانی که صفحه اتو هنوز کمی گرم است، با یک پارچه یا اسفنج مرطوب صفحه اتو را تمیز کنید. می‌توانید از یک پارچه مرطوب شده با آب و صابون برای تمیز کردن صفحه اتو استفاده کنید. به گونه‌ای که هر گونه لکه، آلودگی و جای باقی مانده از لباس‌ها از بین بروند. اگر لباس‌های مصنوعی روی اتو باقی مانده‌اند، می‌توانید از نمک درشت برای حذف باقی مانده‌های لباس استفاده کنید. فقط دقت کنید که سابیدن نمک و هر جسم دیگری به صفحه آهنی اتو می‌تواند باعث صدمه به آن شود.

تمیز کردن منظم صفحه فلزی اتو می‌تواند به جلوگیری از چسبیدن صفحه اتو به لباس کمک کند و علاوه بر این، باعث افزایش عمر مفید اتو و جلوگیری از لکه افتادن لباس‌ها در هنگام اتوکشی خواهد شد.

نتیجه گیری

علت چسبیدن اتو به لباس هر چه که باشد می‌تواند برای شما دردسر زیادی را ایجاد کند. اگر می‌خواهید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، حتما از روش‌های پیشگیری این مقاله کمک بگیرید. استفاده از آب مقطر، پایین آوردن دمای اتو و تمیز کردن صفحه اتو می‌تواند از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری کند. در این صورت مطمئن خواهید بود که لباس‌های شما پس از اتوکشی با اتو پرس جانتک به بهترین شکل ظاهر می‌شوند. اتوهای تولیدی جانتک از کیفیت بالایی برخوردارند و به راحتی قابلیت تمیز شدن خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *