صدایی که حس زندگی می‌دهد
علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست و چطور آن را رفع کنیم؟

علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست و چطور آن را رفع کنیم؟

با وجود یک مخزن بزرگ در اتو بخار شما، احتمالا این موضوع برای شما غیر قابل درک است که چرا اتو مخزن دار بخار نمی‌کند و یا میزان بخار آن بسیار کاهش پیدا کرده است؟ علت بخار نکردن اتو مخزن دار موضوعی است که احتمالا برای بسیاری از شما نگران کننده شده است. به خصوص وقتی قرار است لباس‌ها و پارچه‌های مختلف را اتو بزنید و برای شما مهم است که اتو مخزن دار به درستی کار کند و میزان خروجی بخار خود را با همان مشخصات اولیه داشته باشد. علت بخار نکردن اتو مخزن دار بسیار متفاوت است و این شما هستید که باید حتما با بررسی دقیق اتوی خودتان، مشکل را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با دلایل بخار نکردن اتو مخزن دار، این مقاله را بخوانید.

علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست؟

اتو مخزن دار به عنوان یک اتوی بسیار پرقدرت برای اتوکشی شناخته می‌شود که میزان خروجی آب را به بهترین شکل ممکن تنظیم می‌کند. این اتوها دارای تنوع بالایی هستند و مشخصه اصلی آن‌ها، تامین بخاردهی مداوم با حداقل 120 گرم بر دقیق است. به همین خاطر است که می‌توانند برای اتوکشی فوری و باکیفیت مورد استفاده قرار گیرند. ولی اگر اتو مخزن دار شما بخاردهی مداوم و لحظه‌ای ندارد، حتما یک جای کار مشکل دارد. با شناخت علت بخار نکردن اتو مخزن دار، می‌توانید به موقع این مشکل را برطرف کنید. در ادامه به مهم‌ترین دلایل بخار نکردن اتو مخزن دار اشاره می‌کنیم.

دلیل 1: کم بودن مقدار آب مخزن اتو

قبل از اینکه بخواهید سایر علت بخار نکردن اتو مخزن دار را بررسی کنید، باید با دلیل اول بروز این مشکل آشنا شوید. کم بودن میزان آب موجود در مخزن اتو می‌تواند مانع از تولید بخار در اتو شود. اتو مخزن دار دارای یک مخزن 1.4 لیتری یا بزرگ‌تر برای پر کردن آب است. اگر میزان آب موجود در مخزن اتو کمتر از حد استاندارد باشد، دستگاه قادر نیست آب موجود را به بخار تبدیل کند.

بنابراین، قبل استفاده از اتو مخزن دار، آب را کنترل کنید و سعی کنید که بسته به حجم البسه، مخزن را نیز پر کنید. محفظه اتو مخزن دار باید به اندازه پر شود و پر کردن بیش از حد آن باعث چکه کردن شده و به اجزای اتو آسیب جدی را وارد می‌کند.

برای جلوگیری از رسوب آب در داخل اتو مخزن دار، اگر مدت زمان زیادی از این نوع اتو استفاده نمی‌کنید؛ مخزن آن را از آب خالی نمایید.

علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست؟

دلیل 2: خراب شدن ترموستات اتو

یکی دیگر از علت‌های بخار نکردن اتو مخزن دار، خراب شدن ترموستات اتو است. ترموستات قطعه‌ای است که می‌تواند دمای داخلی دستگاه را تنظیم کند. اگر به هر دلیلی ترموستات اتو خراب شود، میزان بخار خارج شده نیز کاهش پیدا کرده و این موضوع می‌تواند درجه حرارت اتو را به حداقل برساند. اگر درجه حرارت اتو پایین بیاید، دستگاه بخار تولید نمی‌کند.

واقعیت این است که خرابی ترموستات اتو مخزن دار توسط شما قابل تعمیر نیست. بنابراین، بهتر است که اگر متوجه خرابی این قطعه شده‌اید، برای رفع مشکل به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. البته به شرطی که مطمئن شوید علت بخار نکردن اتو مخزن دار، خرابی ترموستات اتو است، نه چیز دیگری!

دلیل 3: تنظیمات نادرست اتو مخزن دار

علت بخار نکردن اتو مخزن دار می‌تواند مربوط به تنظیمات نادرست دما در اتو باشد. اگر دمای اتوی مخزن دار به درستی تنظیم نشود و دمای دستگاه پایین‌تر از دمای مورد نیاز برای تولید بخار تنظیم گردد، دستگاه قادر به تولید بخار نخواهد بود. از این رو باید حتما درجه حرارت دستگاه خودتان را مورد بررسی قرار دهید. همچنین با توجه به نوع پارچه دمای اتو مخزن دار را تنظیم کنید.

دلیل 4: خراب شدن برد الکترونیکی اتو مخزن دار

یکی از قطعات مهم در اتو مخزن دار که وظیفه ارسال فرمان را به قطعات مختلف اتو دارد، برد الکترونیکی است. زمانی که به دلیل عدم مراقبت و یا مشکلات دیگر، برد الکترونیکی اتو مخزن دار خراب شود؛ عملا امکان بخار کردن اتو مخزن دار وجود ندارد؛ چون فرمانی از سوی این برد به سمت اتو مخزن دار برای تولید بخار ارسال نمی‌شود.

دلیل 5: رسوب آب درون مخزن اتو

گاهی اوقات علت بخار نکردن اتو مخزن دار مربوط به رسوبات آب درون مخزن اتو است. اگر از آب لوله کشی برای پر کردن مخزن اتو استفاده کرده باشید، دیر یا زود با این مشکل مواجه می‌شوید. رسوب کردن آب در داخل اتو مخزن دار، باعث انسداد مسیر عبور بخار شده و رسوب گرفتگی دستگاه را به همراه دارد.

اگر همزمان با بخار نکردن اتو مخزن دار، دکمه بخار اتو نیز کار نمی‌کند؛ به احتمال زیاد اتوی شما بخار گرفته است. راه‌های زیادی برای رسوب گیری اتو مخزن دار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید؛ اما بهترین راه پیشگیری است و باید از آب جوشیده یا مقطر برای پر کردن مخزن اتو استفاده کنید.

گرفتگی و رسوب مخزن و مجاری خروج بخار در اتو مخزن دار، باعث بخار نکردن آن می‌شود که این موضوع به دلیل رسوب مواد معدنی موجود در آب لوله کشی است.

علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست؟

دلیل 6: کثیفی صفحه اتو

علت بخار نکردن اتو مخزن دار ممکن است به دلیل کثیفی صفحه اتو باشد. اگر اتو به لباس شما چسبیده و بخشی از لباس را جدا کرده است، پس صفحه اتو کثیف شده است. همچنین ممکن است رسوبات آب نیز باعث کثیفی صفحه اتو شود و اجازه خروج بخار را ندهد.

اگر کثیفی صفحه اتو به حدی باشد که منافذ خروج بخار را بپوشاند، میزان خروجی بخار اتو مخزن دار کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید این مشکل برای اتوی شما رخ ندهد، حتما صفحه اتو را بررسی کرده و اگر کثیف است آن را با دستمال بدون پرز زمانی که سطح اتو هنوز کمی گرم است، تمیز کنید. همچنین می‌توانید با گوش پاک کن، لبه‌های خروجی منافذ بخار را نیز تمیز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با 6 علت بخار نکردن اتو مخزن دار آشنا کردیم. اگر می‌خواهید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، لازم است که حتما به سرویس به موقع اتو و آب کردن مخزن اتو با آب مقطر توجه ویژه‌ای داشته باشید. در برخی از مواقع نیز بی کیفیت بودن قطعات داخلی باعث بروز این مشکل می‌شود. شما می‌توانید با خرید اتو مخزن دار باکیفیت از برند جانتک، خیالتان را از بابت سلامت و کیفیت این اتوها راحت کنید و تا چندین سال نیازی به تعمیرات این اتوها نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *