صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
انواع چرخ خیاطی راسته دوز + کاربردهای این چرخ خیاطی در نساجی

انواع چرخ خیاطی راسته دوز + کاربردهای این چرخ خیاطی در نساجی

چرخ خیاطی راسته دوز جزء چرخ‌های خیاطی متداول در صنعت خیاطی است که می‌تواند کاربردهای متنوعی را از آن خود کند. دوخت راسته متداول‌ترین و ساده‌ترین دوخت در خیاطی است که می‌تواند برای دوخت دو پارچه به یکدیگر استفاده شود. چرخ خیاطی که فقط برای دوخت راسته استفاده شود، با این نام نیز شناخته می‌شود که خود انواع مختلفی دارد. در صورتی که نیاز به خرید این نوع چرخ خیاطی دارید، با ما همراه باشید تا شما را با انواع این چرخ‌های خیاطی و کاربردهایی که در صنعت خیاطی دارند، آشنا کنیم.

چرخ خیاطی راسته دوز چیست؟

دوخت راسته یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین نوع دوخت‌هایی است که در همه محصولات نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دوخت به صورت خط چین بوده و بسته به نوع چرخ خیاطی می‌تواند به صورت نازک، متوسط و ضخیم روی پارچه اجرا شود. چرخ خیاطی که برای دوخت راسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، با نام چرخ خیاطی راسته دوز شناخته می‌شود. با توجه به متداول بودن نوع دوخت این چرخ‌های خیاطی، می‌توان آن را انتخابی عالی برای دوخت و دوز شناخت و از عملکرد مناسب این چرخ‌های خیاطی بهره مند شد.

چرخ خیاطی با دوخت راسته به دلیل کاربردهای متنوعی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها دارد، می‌تواند سرعت دوخت و دوز را بسیار افزایش دهد. می‌توان گفت که با وجود این چرخ خیاطی می‌توان بسیاری از کارهای دوخت را انجام داد و حتی اگر از سایر دوخت‌ها استفاده نشود، این چرخ خیاطی می‌تواند نیاز خیاطان را برطرف کند.

کاربردهای چرخ خیاطی راسته دوز

چرخ خیاطی با دوخت راسته می‌تواند برای دوخت راسته در هر محصولی مورد استفاده قرار گیرد. اصلی‌ترین کاربرد این چرخ خیاطی، دوخت دو تکه پارچه به هم است. این دوخت بسیار مهم بوده و می‌تواند برای دوخت لباس، مبل و انواع محصولات دیگر نساجی استفاده شود. سایر کاربردهای چرخ خیاطی با دوخت راسته، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوخت انواع درز
  • دوخت لحاظ
  • دوخت لبه پارچه‌های مختلف
  • دوخت بست
  • دوخت‌های تزئینی
  • دوخت نوار تزئینی در پارچه ها
  • دوخت انواع زیپ
  • دوخت پارگی‌های پارچه و لباس ها

انواع چرخ خیاطی مدل راسته دوز

 

انواع چرخ خیاطی مدل راسته دوز

از نظر مکان قابل استفاده، چرخ‌های خیاطی راسته دوز را می‌توان به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. هر یک از افراد بسته به حجم تولید محصولات نساجی، می‌توانند این چرخ‌های خیاطی را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

  • چرخ خیاطی راسته دوز خانگی

چرخ خیاطی راسته دوز خانگی یکی از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که علاوه بر راسته دوزی، کارهای دیگری را نیز انجام می‌دهد. در واقع چرخ‌های خیاطی جدید که برای کاربردهای خانگی تولید شده‌اند، به صورت چند کاره هستند. اگرچه همه آن‌ها کار راسته دوزی را انجام می‌دهند، اما امکان لبه دوزی، دکمه دوزی، گلدوزی و بسیاری از کارهای دیگر را نیز فراهم می‌کنند.

  • چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز در گروه پرفروش‌ترین چرخ‌های خیاطی قرار می‌گیرد. چرا که می‌توان بسیاری از محصولات نساجی را با کمک این چرخ‌های خیاطی دوخت و از زیبایی دوخت راسته لذت برد. در کارگاه‌ها و کارخانه‌های خیاطی، استفاده از چرخ خیاطی راسته دوز بسیار متداول است. این چرخ‌ها تک کاره هستند و فقط امکان دوخت راسته را فراهم می‌کنند. بنابراین، این چرخ‌های خیاطی کاملا متفاوت از چرخ‌های خیاطی خانگی راسته دوز می‌باشند.

تفاوت در نحوه عملکرد چرخ خیاطی با دوخت راسته

چرخ خیاطی راسته دوز از نظر نحوه عملکرد به دو دسته ساده و کامپیوتری تقسیم بندی می‌شود. چرخ خیاطی کامپیوتری همان چرخ خیاطی اتوماتیک است که امکان دوخت بدون یا با کمترین دخالت کاربر می‌دهد. از این رو سرعت دوخت در چرخ‌های اتوماتیک بسیار بیشتر از چرخ‌های معمولی است. در ادامه با ویژگی‌ها و جزئیات هر یک از این چرخ‌های خیاطی آشنا می‌شوید.

چرخ خیاطی ساده راسته دوز

یکی دیگر از انواع چرخ خیاطی موجود در بازار، چرخ خیاطی ساده راسته دوز است. این چرخ‌های خیاطی نیاز به دقت بیشتری برای دوخت دارند و باید کاربر حتما مراحل دوخت و دوز را با کمک این چرخ‌های خیاطی به صورت اصولی انجام دهد. کاربر وظیفه قطع نخ، ایجاد فشار در پایه و تنظیم سرعت دوخت در این چرخ‌های خیاطی را برعهده دارد.

به همین خاطر، سرعت دوخت در چرخ خیاطی راسته دوز ساده و غیر اتوماتیک نسبت به دوخت در چرخ خیاطی کامپیوتری راسته دوز کمتر است. با وجود عملکرد کندتر و آهسته‌تر این محصول، باز هم به دلیل مناسب بودن قیمت چرخ خیاطی ساده راسته دوز، می‌توان در محیط‌های خانگی از این نوع چرخ خیاطی استفاده کرد.

انواع چرخ خیاطی مدل راسته دوز

چرخ خیاطی کامپیوتری راسته دوز

یکی از مدل‌های جدید چرخ خیاطی راسته دوز موجود در بازار، چرخ خیاطی کامپیوتری است. این چرخ‌های خیاطی عملکرد مناسبی در هنگام دوخت و دوز دارند و دخالت کاربر برای دوخت راسته دوزی کاهش می‌دهند. مزیت این چرخ‌های خیاطی این است که خودشان کل عملیات دوخت را انجام می‌دهند. به طوری که فشار پایه، قطع نخ و سرعت دوخت از سوی خود چرخ خیاطی کنترل می‌شود.

از این رو کاربرانی که از این چرخ‌های خیاطی استفاده می‌کنند، انرژی کمتری را مصرف خواهند کرد. از طرفی به دلیل اینکه مکث در حین دوخت با این چرخ خیاطی به حداقل می‌رسد، سرعت دوخت و دوز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. البته باید بدانید که قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری راسته دوز بیشتر از چرخ خیاطی‌های معمولی موجود در بازار است.

جانتک؛ تولید کننده چرخ خیاطی خانگی راسته دوز

با توجه به نیاز مردم به استفاده از چرخ خیاطی در منازل، چرخ خیاطی‌های جدیدی با امکانات و آپشن‌های مدرن روی کار آمده‌اند که می‌توانند نیازهای کاربران خانگی را برطرف کنند. چرخ خیاطی جانتک، یکی از پرفروش‌ترین انواع چرخ خیاطی موجود در بازار است که با کاربردهای خانگی خود امکان دوخت راسته دوز، گلدوزی و بسیاری از امکانات دیگر را به کاربران می‌دهد. بدنه مقاوم، ظاهر زیبا و سهولت در استفاده، از جمله ویژگی‌های اصلی این چرخ‌های خیاطی است. می‌توانید انواع چرخ خیاطی خانگی جانتک را با ضمانت اصل و گارانتی معتبر از نمایندگی‌های جانتک سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *