صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
انواع چرخ خیاطی خانگی + قابلیت‌های جدید

انواع چرخ خیاطی خانگی + قابلیت‌های جدید

در اکثر خانه‌ها حداقل یک چرخ خیاطی وجود دارد. این چرخ‌های خیاطی می‌توانند برای انجام دوخت و دوز معمولی هم مورد استفاده قرار گیرند؛ اما مدل‌های جدید چرخ‌های خیاطی، برای دوخت لباس‌ها و محصولات مزونی و زیبا نیز قابل استفاده‌اند. چرخ خیاطی خانگی، یکی از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که به دلیل عملکرد نسبتا ساده و غیر صنعتی، می‌تواند برای استفاده در خانه و یا مزون‌های کوچک انتخاب شود. این چرخ‌های خیاطی در مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند. مدل‌های جدید این چرخ‌ها، قابلیت‌های حرفه‌ای را نیز از آن خود کرده‌اند. در ادامه مقاله به انواع چرخ خیاطی‌های خانگی و قابلیت‌های جدید این محصولات اشاره می‌کنیم.

چرخ خیاطی خانگی چیست؟

چرخ خیاطی برای دوخت انواع پارچه استفاده می‌شود و می‌تواند کاربرد صنعتی یا خانگی داشته باشد. چرخ خیاطی خانگی، یک نوع چرخ خیاطی با قابلیت‌های متنوع و چند کاره است که می‌تواند برای هر خانه‌ای ضروری به نظر برسد. این چرخ‌های خیاطی قابلیت تنظیم نوع دوخت را دارند و می‌توان به راحتی پارچه را در زیر سوزن چرخ‌ها قرار داد و به صورت برقی مراحل دوخت را انجام داد.

این نوع چرخ خیاطی برای منازل و مزون‌های کوچک که نیاز به دوخت لباس با تعداد کم و متوسط و دوخت جذاب دارند، مناسب است. مزیت چرخ‌های خیاطی خانگی، سادگی استفاده از آن‌ها است. به طوری که حتی افراد مبتدی که در حال آموزش هستند نیز می‌توانند از این چرخ‌های خیاطی استفاده کنند. با این حال، سرعت این چرخ‌های خیاطی نسبت به چرخ‌های خیاطی تک کاره صنعتی پایین‌تر است و اگر نیاز به خرید چرخ برای کارگاه یا کارخانه تولیدی دارید، بهتر است که به فکر چرخ‌های خیاطی صنعتی باشید.

چرخ خیاطی خانگی چیست؟

چرخ خیاطی قدیمی خانگی

در گذشته چرخ خیاطی خانگی قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت. چرخ‌های خیاطی که احتمالا همه شما آن‌ها را در خانه مادربزرگ‌ها دیده‌اید. نحوه عملکرد آن‌ها به صورت دستی یا پدالی بود و فقط یک مدل دوخت را ارائه می‌کردند. اما در حال حاضر چرخ‌های جدید خانگی چندین مدل دوخت را به صورت همزمان به شما ارائه می‌کنند و سرعت دوخت بالاتری نسبت به چرخ‌های قدیمی جیوه دار دارند. با وجود قابلیت‌های چرخ خیاطی جدید، لزومی برای خرید چرخ‌های خیاطی قدیمی نیست.

قابلیت‌های چرخ خیاطی خانگی

چرخ‌های خیاطی خانگی عملکرد متفاوتی از چرخ‌های خیاطی صنعتی دارند. این چرخ‌ها می‌توانند برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرند. امکان تنظیم نوع دوخت در آن‌ها وجود دارد و همچنین می‌توان انواع پارچه‌ها را با سوزن‌های مختلف با کمک این چرخ‌های خیاطی دوخت. از جمله قابلیت‌های چرخ خیاطی مزونی و خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نخ کردن سوزن

یکی از سخت‌ترین کارها در هنگام استفاده از چرخ خیاطی، نخ کردن سوزن است. بسیار دیده شده است که افراد در هنگام انجام این کار با مشکل مواجه می‌شوند و سرعت دوخت لباس و پارچه به دلیل همین مشکل افزایش پیدا می‌کند. چرخ‌های خیاطی جدید خانگی، برخلاف چرخ خیاطی جیوه دار قدیمی امکان نخ کردن سوزن را به صورت اتوماتیک فراهم می‌کنند.

  • انواع دوخت

چرخ خیاطی مدل خانگی برخلاف چرخ خیاطی صنعتی، می‌تواند برای انواع دوخت مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این چرخ‌های خیاطی قابلیت دوخت با مدل‌های مختلفی را دارند. بسته به نوع چرخ خیاطی، ممکن است حتی این چرخ‌ها بتوانند 100 مدل متنوع دوخت را انجام دهند. البته در حال حاضر چرخ خیاطی جانتک می‌تواند حداکثر 32 نوع دوخت را در اختیار قرار دهد.

  • تغییر سایز سوزن

با توجه به نوع پارچه و دوختی که باید انجام دهید، امکان تغییر سایز سوزن در چرخ خیاطی وجود دارد. این در حالی است که در چرخ خیاطی دستی قدیمی این امکان وجود نداشت و همه مدل‌های دوخت با یک سوزن انجام می‌شدند. علاوه بر این موضوع، ضخامت نخ‌هایی که برای سوزن مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز می‌توانند متفاوت در نظر گرفته شوند.

انواع چرخ‌های خیاطی خانگی

اگر برای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده باشید، احتمالا متوجه توضیحات متنوع فروشنده در مورد این چرخ‌های خیاطی شده‌اید. چرخ‌های خیاطی خانگی دارای تنوع زیادی هستند. مهم‌ترین تفاوت میان چرخ های خیاطی خانگی در تعداد دوخت‌های قابل ارائه است. برخی از آن‌ها 14 مدل دوخت را در اختیار قرار می‌دهند و برخی دیگر 32 نوع دوخت را برای شما در نظر می‌گیرند. بعضی از چرخ‌های خیاطی خانگی بدون پایه هستند و برخی دیگر با پایه به شما ارائه می‌شوند.

چرخ‌های خیاطی خانگی می‌توانند با آپشن‌های اضافه مانند نخ کن سوزن نیز ارائه شوند. رنگ بندی و جنس بدنه این چرخ‌های خیاطی نیز با هم متفاوت است. بهترین نوع چرخ خیاطی برای مصارف خانگی و مزونی، چرخ خیاطی است که بتواند نیازهای شما را برطرف کند و با بودجه شما هم خوانی داشته باشد. جنس بدنه چرخ‌های خیاطی باید از آلومینیوم باشد تا به مرور زمان دچار تغییر رنگ نشود.

انواع چرخ‌های خیاطی خانگی

قیمت چرخ خیاطی

با توجه به بالا رفتن قیمت چرخ خیاطی، به شما حق می‌دهیم که نگران قیمت خرید آن‌ها باشید. قیمت چرخ خیاطی خانگی وابسته به عوامل بسیار متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند تولید کننده
  • تعداد دوخت قابل ارائه
  • آپشن‌های موجود در چرخ
  • عملکرد اتوماتیک یا کامپیوتری

خرید چرخ خیاطی ارزان تقاضای بسیاری از افرادی است که به دنبال یک چرخ خیاطی معمولی هستند. خوشبختانه برند ایرانی جانتک، تلاش کرده تا بهترین چرخ‌های خیاطی را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه کند و به دلیل اینکه محصولات این برند ایرانی‌اند، با قیمت ارزان‌تری نیز به فروش می‌روند.

خرید انواع چرخ خیاطی‌های خانگی با گارانتی از جانتک

کیفیت چرخ خیاطی تاثیر زیادی روی طول عمر این چرخ‌های خیاطی دارد. هر چقدر چرخ‌های خیاطی جنس مرغوب‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند، ماندگاری بالاتری نیز خواهند داشت و می‌توانند تا مدت‌ها برای کاربردهای خانگی و مزونی استفاده شوند. برند جانتک، یک برند معتبر برای تولید انواع چرخ خیاطی است که فعالیت خود را به صورت اختصاصی از سال 1397 آغاز کرده است. برای خرید انواع چرخ خیاطی با گارانتی از جانتک، می‌توانید به نمایندگی‌های فروش این چرخ‌های خیاطی مراجعه کنید. انواع چرخ خیاطی جانتک خانگی به صورت 14 کاره و 32 کاره در بازار موجود هستند که بر اساس نیاز می‌توان هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *