صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
چرخ خیاطی اتوماتیک چیست؟ + قابلیت‌ها و مزایای استفاده از آن

چرخ خیاطی اتوماتیک چیست؟ + قابلیت‌ها و مزایای استفاده از آن

صنعت تولید چرخ خیاطی روز به روز در حال پیشرفت است و چرخ‌های خیاطی باکیفیت‌تر و با امکانات کامل‌تر به بازار عرضه می‌شوند. چرخ خیاطی اتوماتیک یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و البته سریع‌ترین چرخ‌های خیاطی موجود در بازار بوده که با قابلیت‌ها و مزایای بی نظیر خود برای خیاطان حرفه‌ای و پرکار مناسب است. نه تنها می‌توان این چرخ خیاطی را به عنوان یک چرخ خیاطی خانگی مناسب شناخت، بلکه امکان استفاده از آن در محیط‌های صنعتی برای دوخت و دوز فوری مشابه در یک لاین وجود دارد. شاید برای برخی از افراد واژه اتوماتیک در چرخ خیاطی بدون معنا باشد. از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد جزئیات چرخ‌های خیاطی اتوماتیک، کاربردها، قابلیت‌ها و مزایای آن صحبت کنیم.

چرخ خیاطی اتوماتیک چیست؟

چرخ خیاطی اتوماتیک جدیدترین نوع چرخ خیاطی موجود در بازار است که با عملکرد جدید و مدرن خود، امکان دوخت و دوز خودکار و با حداقل دخالت دست را می‌دهد. فقط با انجام یک سری تنظیمات ساده می‌توانید نحوه دوخت این چرخ خیاطی را تنظیم کنید تا با یک دوخت تمیز، ساده و بدون تغییر، انواع پارچه‌ها را بدوزید. این چرخ‌های خیاطی به یک سیستم کامپیوتری مجهز هستند تا بتوانند دوخت را به صورت اتوماتیک انجام دهند. به واسطه عملکرد بسیار عالی چرخ‌های خیاطی اتوماتیک، می‌توان آن‌ها را بهترین گزینه برای افرادی شناخت که به دنبال دوخت سریع و تمیز هستند.

چرخ خیاطی اتوماتیک برای افراد مبتدی که به تازگی خیاطی را شروع کرده‌اند، بهترین گزینه است و می‌تواند یک دوخت تمیز و بدون مشکل را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

امکانات چرخ خیاطی فول اتوماتیک

چرخ خیاطی تمام اتوماتیک به عنوان یک چرخ خیاطی صنعتی پیشرفته در کارگاه‌های تولید لباس و در مزون‌ها قابل استفاده است. هر اقدامی که قبلا توسط دست و یا تنظیمات خاص روی چرخ خیاطی انجام می‌شد، توسط خود دستگاه انجام می‌شود از جمله قابلیت‌های چرخ‌های خیاطی فول اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم پایه بلندکن خودکار
  • سیستم سر قائمی زن خودکار
  • نخ قطع کن اتوماتیک
  • شمارش تعداد بخیه
  • توانایی دوخت در مسیرهای مختلف
  • سوزن نخ کردن اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت دست
  • امکان اضافه کردن طرح پیچیده برای دوخت اتوماتیک

قابلیت‌های ذکر شده فقط بخشی از قابلیت‌های موجود در این نوع چرخ خیاطی هستند. هر چقدر چرخ خیاطی پیشرفته‌تر باشد، قابلیت‌های آن نیز بهبود پیدا می‌کنند.

چرخ خیاطی اتوماتیک چیست؟

مزایای استفاده از بهترین چرخ خیاطی اتوماتیک

چرخ خیاطی اتوماتیک توسط برندهای مطرح و باکیفیت به بازار عرضه شده است و این یعنی اینکه خرید آن‌ها برای تولید کنندگان لباس و سایر محصولات پارچه‌ای بسیار مفید و مقرون به صرفه خواهد بود. با وجود اینکه چرخ‌های خیاطی معمولی نیز می‌توانند کار دوخت را انجام دهند، اما پیشرفت علم در زمینه تولید چرخ‌های خیاطی باعث شده تا بتوان با اعتماد بیشتری از چرخ‌های خیاطی اتوماتیک استفاده کرد. از جمله مزیت‌های استفاده از این نوع چرخ خیاطی برای دوخت و دوز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دوخت با سرعت بسیار بالا

سرعت دوخت در مراکز تولیدی اهمیت بسیار زیادی دارد. چرخ‌های خیاطی اتوماتیک با سرعت دوخت بسیار بالا، می‌توانند امکان دوخت انواع پارچه را با راندمان بالا و بدون محدودیت فراهم کنند. از این رو سوددهی و تولیدات با وجود این چرخ خیاطی افزایش پیدا می‌کند.

  • امکان دوخت طرح‌های پیچیده

چرخ خیاطی کامپیوتری اتوماتیک، امکان دوخت طرح‌های پیچیده که عملا دوخت آن‌ها با چرخ خیاطی دستی امکان پذیر نیست را فراهم می‌کند. چرا که در اکثر این چرخ‌های خیاطی امکان وارد کردن یک طرح پیچیده به نرم افزار چرخ خیاطی وجود دارد تا چرخ خیاطی بتواند طرح دلخواه را با سرعت بالا اجرا کند.

  • کاهش خطا و نویز در حین دوخت

نویز در دوخت و دوز سبب کاهش کیفیت دوخت شده و صدمه زیادی را به پارچه وارد می‌کند. حتی با وجود اینکه بسیاری از خیاطان حرفه‌ای هستند، اما به دلیل داشتن چرخ خیاطی بی کیفیت نمی‌توانند آن دوخت تمیز و مناسب را روی پارچه اجرا کنند. چرخ خیاطی اتوماتیک به خوبی از پس انجام این کار برخواهد آمد و یک دوخت تمیز و بدون نویز را ارائه می‌کند.

  • صرفه جویی در زمان

با کمک چرخ خیاطی مدل اتوماتیک در زمان خودتان در حین دوخت و دوز صرفه جویی می‌کنید. دیگر نیازی نیست که سوزن نخ کنید یا اینکه فشار پایه را تنظیم نمایید. خود چرخ خیاطی بسته به نوع پارچه و نیاز دوخت، این مراحل را با سرعت بالا انجام می‌دهد.

  • امکان دوخت بسیار تمیز و یکسان

یکی از دغدغه‌های اصلی خیاطان، تولید لباس‌هایی است که دوخت تمیز و مشابه داشته باشند. چرخ خیاطی دستی به اندازه اتوماتیک قابلیت تنظیم حرفه‌ای ندارد و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت در دوخت پارچه‌ها و لباس‌ها خواهد شد. با کمک چرخ‌های خیاطی اتوماتیک می‌توان دوخت بسیار تمیز و یکسان را روی پارچه اجرا نمود.

تنها عیب چرخ خیاطی فول اتوماتیک، قیمت نسبتا بالای آن است که شاید خرید آن را برای افرادی که نیازی به انجام دوخت‌های پیچیده در خط تولید لباس و محصولات پارچه‌ای ندارند، به صرفه نکند.

چرخ خیاطی راسته دوز اتوماتیک

چرخ خیاطی راسته دوز اتوماتیک

یکی از پرفروش‌ترین انواع چرخ خیاطی به ویژه در محیط‌های صنعتی و تولیدی، چرخ خیاطی راسته دوز است. این نوع چرخ خیاطی به صورت کامپیوتری، دستی و اتوماتیک در بازار به فروش می‌رود که مدل اتوماتیک آن سرعت بالایی از دوخت و دوز را در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود این نوع چرخ، قابلیت دوخت راسته به صورت تمیز و بدون نویز را روی پارچه خواهید داشت. از این رو در لاین تولید لباس برای دوخت راسته با سرعت بالا و بدون هدررفت زمان، می‌توانید از این چرخ خیاطی استفاده کنید.

جمع بندی

چرخ خیاطی مدل اتوماتیک نسل جدیدی از چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که به صورت اتوماتیک مراحل نخ کردن سوزن، تنظیم فشار پایه چرخ خیاطی، شمارش تعداد بخیه‌ها و … را فراهم می‌کند. از این چرخ خیاطی می‌توان برای مزون‌ها و مراکز تولید استفاده کرد؛ اما با توجه به بالا بودن قیمت آن، فقط در صورت لزوم این محصول را برای منزل و استفاده خانگی تهیه نمایید. چرخ‌های خیاطی اتوماتیک با قابلیت تنظیمات مختلف، می‌توانند برای انواع پارچه‌های ضخیم، نیمه ضخیم و نازک مورد استفاده قرار گیرند و دوخت بسیار باکیفیتی را به ارمغان بیاورند.

1 دیدگاه برای "چرخ خیاطی اتوماتیک چیست؟ + قابلیت‌ها و مزایای استفاده از آن" ثبت شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *