صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
چرخ خیاطی میاندوز چیست و چه انواعی دارد؟ + 3 نوع چرخ میاندوز

چرخ خیاطی میاندوز چیست و چه انواعی دارد؟ + 3 نوع چرخ میاندوز

در کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که در زمینه تولید لباس و وسایل مختلف پارچه‌ای فعالیت می‌کنند، استفاده از چرخ خیاطی چند کاره توصیه نمی‌شود. چون این چرخ‌های خیاطی امکان دوخت‌های متنوع را با سرعت پایین‌تر فراهم می‌کنند؛ اما چرخ خیاطی صنعتی تک کاره می‌تواند انتخاب بهتری برای چرخ‌های خیاطی مناسب کارگاه‌ها و کارخانه‌ها باشد. چرخ خیاطی میاندوز یکی از انواع چرخ‌های خیاطی تک کاره است که همانطور که از نامش مشخص است، برای دوخت در وسط پارچه استفاده می‌شود. این چرخ خیاطی دارای انواع مختلفی است که در ادامه مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها با شما صحبت کنیم.

چرخ خیاطی میاندوز چیست؟

یکی از مدل‌های چرخ خیاطی تک کاره موجود در بازار، چرخ خیاطی میاندوز است. این چرخ‌های خیاطی برای افزایش سرعت دوخت و دوز و در زمانی که نیاز به دوخت وسط پارچه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال برای دوخت کش، دمپای تی شرت، نوار دوزی و …، می‌توان از این چرخ خیاطی استفاده کرد. این چرخ‌های خیاطی قابلیت‌های دیگری برای دوخت و دوز ندارند و با چرخ خیاطی راسته دوز، کاملا متفاوت هستند. از این رو حتما باید با توجه به نیاز صنایع، اقدام به خرید چرخ خیاطی میاندوز کرد.

نحوه عملکرد چرخ خیاطی صنعتی میاندوز

چرخ خیاطی صنعتی یکی از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که به صورت تک کاره کار می‌کند. چرخ خیاطی میاندوز صنعتی، یکی از پرفروش‌ترین چرخ‌های خیاطی در صنایع تولید لباس به ویژه لباس زیر است که می‌تواند با کمک 3 سوزن و یک قلاب در زیر چرخ، عملیات دوخت را با سرعت بالایی انجام دهد. این چرخ‌های خیاطی عمدتا با چندین نوع نخ کار می‌کنند. اما بسته به نیاز می‌توان تعداد نخ‌های موجود در این چرخ‌های خیاطی را به حداقل رساند.

چرخ خیاطی میاندوز چیست؟

انواع چرخ میاندوز برای خیاطی

مدل‌های جدید چرخ خیاطی میاندوز با قابلیت‌های اضافه نیز به بازار عرضه می‌شود. چرا که به هر حال با پیشرفت تکنولوژی، ضرورتی وجود ندارد که پس از استفاده از چرخ، مجددا با قیچی لبه‌های پارچه‌ها را برش بزنید. قابلیت جدیدی که به چرخ میاندوز برای خیاطی اضافه شده است، قابلیت برش با تیغ و کش دوزی است. بنابراین، می‌توانیم از نظر نحوه عملکرد این چرخ‌ها را به دسته چرخ میاندوز تیغ راست، میاندوز تیغ چپ و میاندوز کش دوز تقسیم بندی کرد.

میاندوزهای تیغ دار می‌توانند در دو مدل تیغ راست و چپ خریداری شوند و مورد استفاده قرار گیرند. علت نامگذاری این چرخ‌های میاندوز، وجود تیغه در قسمت جلویی دستگاه است که عملیات برش پارچه را به صورت اصولی انجام می‌دهد. به طوری که در هنگام استفاده از این چرخ‌های خیاطی، پارچه صاف و یکدست بریده و دوخته می‌شوند. همچنین این چرخ‌های خیاطی دارای یک سیستم مکنده هستند که می‌توانند پرزها و پارچه‌های اضافی را در داخل کیشه چرخ خیاطی جمع آوری کنند.

1. چرخ میاندوز تیغ چپ

همانطور که از نام چرخ خیاطی میاندوز تیغ چپ مشخص است، این چرخ خیاطی دارای یک تیغه در سمت چپ سیستم وخت است. این مدل از چرخ خیاطی مناسب دوخت لبه‌های تی شورت است. به دلیل اینکه عملیات دوخت توسط این چرخ خیاطی به صورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود، سرعت دوخت بسیار بالا می‌رود. مزیت چرخ خیاطی تیغ چپ این است که همزمان با انجام عملیات دوخت در لبه پارچه، برش آن نیز انجام می‌شود. از این رو سرعت فرآیند دوخت بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

2. چرخ میاندوز تیغ راست

چرخ میاندوز تیغ راست یکی دیگر از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که می‌تواند برای دوخت و اتصال کش به لبه شورت مردانه مورد استفاده قرار گیرد. کش‌های 3 سانتی متری به لبه شورت‌های مردانه دوخته می‌شوند. همزمان چرخ‌های خیاطی لبه پارچه را نیز برش می‌زند تا دیگر نیازی به برش زدن پارچه شورت وجود نداشته باشد.

3. چرخ کش دوز

چرخ خیاطی کش دوز در واقع نوعی از چرخ خیاطی میاندوز است که با نام تجاری کش دوز در بازار به فروش می‌رود. این نوع چرخ خیاطی نحوه دوخت مشابهی با چرخ‌های خیاطی میاندوز معمولی دارد. اما در قسمت راست آن یک سیستم برش نیز به کار رفته است که یک سیستم غلطکی در آن، کار تنظیم میزان کشش را برعهده دارد. این چرخ‌ها بیشتر برای دوخت کش برای شورت‌های زنانه استفاده می‌شوند. چرا که کش‌های لباس زیر زنانه باریک و 1 سانتی متری هستند. پس از دوخت کش توسط این دستگاه، عملیات کشش توسط غلطک‌ها کنترل می‌شود و اضافه پارچه نیز به قسمت زیر دستگاه منتقل می‌شود.

انواع چرخ میاندوز برای خیاطی

چرخ خیاطی میاندوز خانگی

چرخ خیاطی صنعتی میاندوز یکی از پرفروش‌ترین چرخ‌های صنعتی به ویژه در کارگاه‌های تولید لباس زیر است. شاید در مزون‌های کوچک نیز نیاز به میاندوزی باشد که در چنین شرایطی باید حتما از چرخ‌های خیاطی میاندوز خانگی استفاده کرد. در ابتدا باید بگوییم که حتی چرخ خیاطی خانگی به صورت تک کاره در بازار موجود نیست و چندین کاربرد متفاوت دارد. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که این چرخ‌های خیاطی فقط عمل میاندوزی را انجام دهند؛ اما با توجه به چند کاره بودن آن‌ها، می‌توانید با خیالی راحت این روش دوخت و دوز را انجام دهید.

البته باید توجه کنید که چرخ خیاطی خانگی برای عمل میاندوزی دیگر دارای تیغ نیست. به همین خاطر باید به صورت دستی عمل برش پارچه را پس از دوخت میاندوزی انجام دهید. با چرخ‌های خیاطی خانگی انجام میاندوزی کار ساده‌ای نیست؛ اما به هر حال در محیط‌هایی که نیازی به استفاده از چرخ‌های خیاطی صنعتی نیست، این چرخ‌ها انتخاب بهتری محسوب می‌شوند.

فروش بهترین چرخ خیاطی ایرانی در جانتک

برند جانتک یکی از بهترین برندهای تولید کننده چرخ خیاطی است که توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند. چرخ خیاطی ایرانی جانتک، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به چرخ خیاطی قدیمی که فقط یک نوع دوخت را به شما ارائه می‌کند، انتخاب بهتری است. تمامی مدل‌های چرخ خیاطی جانتک دارای گارانتی و ضمانت هستند. پس می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت این چرخ‌های خیاطی، آن‌ها را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *