صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
آیا چرخ خیاطی جیوه دار وجود دارد؟ همه حقایق درباره این چرخ خیاطی

آیا چرخ خیاطی جیوه دار وجود دارد؟ همه حقایق درباره این چرخ خیاطی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که خبرهای فضای مجازی را پیگیری می‌کنید، احتمالا تا به حال نام چرخ خیاطی جیوه دار را شنیده‌اید. چند وقت اخیر خبری در مورد وجود جیوه قرمز در چرخ‌های خیاطی قدیمی منتشر شد که به گفته منتشر کننده خبر، این جیوه قیمت بسیار بالایی دارد. به همین خاطر اگر در چرخ خیاطی خانگی قدیمی افراد جیوه قرمز وجود داشته باشد، میلیاردر می‌شوند! اما به طور دقیق مشخص نشد که آیا وجود جیوه در چرخ خیاطی حقیقت دارد یا اینکه این موضوع یک شایعه بوده است. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد اینکه چگونه بفهمیم چرخ خیاطی جیوه دارد؟ صحبت کنیم.

چرخ خیاطی جیوه دار چیست؟

چرخ خیاطی یکی از وسایل مهم در خانه‌های شما است که می‌تواند برای دوخت و دوز ساده تا حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. چرخ‌های خیاطی از قدیم تا به امروز تحول بسیار زیادی داشته‌اند. چرخ خیاطی قدیمی با یک نوع دوخت ساده مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی چرخ‌های خیاطی جدید چندین مدل و برنامه دوخت را به شما ارائه می‌کنند.

زمانی که صحبت از چرخ خیاطی جیوه دار می‌شود، منظور چرخ خیاطی‌های قدیمی است که با برندهایی مانند مارشال و سینگر در بازار موجود بودند. این چرخ‌های خیاطی رنگ مشکی داشتند و وزن سنگین آن‌ها، جابجایی‌شان را سخت می‌کرد. ویژگی اصلی این چرخ‌های خیاطی، قابلیت دوخت تک مدله آن‌ها بود که باعث شد خیلی سریع از میان برداشته شوند و چرخ‌های جدید جایگزین این چرخ‌های قدیمی گردند.

چرخ خیاطی جیوه دار قدیمی

چرخ خیاطی جیوه دار قدیمی، جزء چرخ خیاطی‌های قدیمی است که برای دوخت و دوز ساده و معمولی استفاده می‌شود. این چرخ‌های خیاطی از سوی برندهای قدیمی تولید کننده چرخ خیاطی تولید شدند و در آن‌ها مقداری جیوه به کار می‌رفت. همین موضوع باعث شد تا این چرخ‌های خیاطی به چرخ خیاطی جیوه دار معروف شوند.

البته اینکه واقعا در چرخ خیاطی دستی قدیمی موجود در بازار جیوه وجود دارد یا خیر، سوال بسیاری از افراد است؛ اما آن چیزی که بدیهی است این است که چرخ خیاطی‌های جدید موجود در بازار بدون جیوه تولید شده‌اند. چرا که تولید کنندگان این چرخ‌های خیاطی حتی اگر قبلا از جیوه برای تولید این وسایل استفاده می‌کردند، در حال حاضر با توجه به مضرات این فلز آن را مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

چرخ خیاطی جیوه دار چیست؟

چگونه بفهمیم چرخ خیاطی جیوه دارد؟

برای اینکه متوجه شوید چرخ خیاطی جیوه دارد یا خیر، می‌توانید از ترفندهای توضیح داده شده در اینترنت کمک بگیرید. اگرچه جیوه خاصیت مغناطیسی بسیار کمی دارد، اما برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر یک حلقه فلزی را به نخ ببندید و آن را نزدیک چرخ خیاطی کنید، می‌توانید تشخیص دهید که چرخ خیاطی جیوه دار است یا خیر. جیوه می‌تواند حلقه را جذب یا دفع کند.

بنابراین، اگر از بدنه و بخش‌های مختلف چرخ خیاطی این حلقه را عبور دادید و متوجه شدید که حلقه به بدنه نزدیک یا دور شد، احتمالا جیوه در آن قسمت وجود دارد. البته این روش از نظر علمی مورد تایید نیست، چرا که همانطور که توضیح داده شد، جیوه خاصیت مغناطیسی بسیار کمی دارد و بعید است که بتواند روی یک رینگ فلزی تاثیر بگذارد.

روش دیگری که برای تشخیص وجود جیوه در چرخ خیاطی توصیه شده است، این است که گوشی تلفن همراه خودتان را به چرخ خیاطی نزدیک کنید. اگر سیگنال‌های گوشی قطع شدند یا در آن‌ها اختلال ایجاد شد، احتمال اینکه در داخل چرخ خیاطی جیوه وجود داشته باشد، وجود دارد. با این حال باز هم با توجه به خاصیت مغناطیسی محدود جیوه، احتمال بروز این مشکل در گوشی تلفن همراه بسیار بعید است؛ اما می‌توانید هر دو روش را برای تشخیص وجود جیوه در چرخ‌های خیاطی امتحان کنید.

محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی

محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی یکی از سوالات اصلی شمایی است که می‌خواهید بدانید جیوه در چرخ خیاطی شما وجود دارد یا خیر. با توجه به اینکه ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد، به طور دقیق مشخص نیست که جیوه در کدام بخش از چرخ‌های خیاطی قدیمی قرار گرفته است. با این حال به عقیده برخی از افراد، جیوه در بخش جلویی چرخ خیاطی و جایی که سوزن قرار گرفته است، وجود دارد.

چگونه بفهمیم چرخ خیاطی جیوه دارد؟

حقایق وجود جیوه در چرخ خیاطی

تا به اینجای مقاله در مورد محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی جیوه دار با شما صحبت کردیم. اما باید بدانید که اصلا جیوه قرمز از نظر دانشمندان وجود خارجی ندارد. شایعه‌ای که در مورد وجود جیوه قرمز در چرخ‌های خیاطی پخش شده بود، مربوط به یک فرد سوء استفاده گر بود. این شایعه باعث شد تا بسیاری از افراد تصور کنند که چرخ‌های قدیمی آن‌ها با قیمت‌های بالا قابل خریداری است. چون جیوه به کار رفته در آن‌ها قرمز بوده و هر گرم از آن 7 الی 8 میلیارد تومان ارزش دارد. این در حالی است که به عقیده دانشمندان، اصلا هیچ جیوه قرمزی در جهان وجود ندارد.

بنابراین، اینکه جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی به کار رفته است، یک شایعه بیشتر نبوده و نباید به آن استناد کنید. از طرفی به دلیل اینکه جیوه برای سلامتی مضر است و نباید مورد استفاده قرار گیرد، در هیچ چرخ خیاطی جدیدی شاهد به کار رفتن جیوه نیستیم. فقط برخی از مدل‌های قدیمی چرخ‌های خیاطی جیوه داشتند که پس از مشخص شدن ضرر و زیان جیوه، دیگر در آن‌ها نیز جیوه به کار نرفت.

جانتک؛ تولید کننده انواع چرخ خیاطی حرفه ای

خوشبختانه با وجود چرخ خیاطی‌های جدید موجود در بازار، دیگر خبری از چرخ خیاطی جیوه دار قدیمی نیست. چرخ خیاطی‌های جدید بدون ضرر برای سلامتی قابل استفاده‌اند و می‌توانند بدون آسیب به محیط زیست استفاده شوند. جانتک یک برند تولید کننده مطرح در حوزه تولید چرخ خیاطی است که توانسته چرخ خیاطی چند کاره را به بازار عرضه کند. برای خرید چرخ خیاطی جانتک می‌توانید به سراغ چرخ خیاطی 14 و 32 کاره بروید که هر کدام دارای قابلیت‌های متنوعی‌اند. تمامی مدل‌های چرخ خیاطی جانتک مدرن، بروز و با قیمت مناسب به فروش می‌روند. چرا که به صورت مستقیم در ایران تولید می‌شوند و هزینه واردات برای این چرخ‌های خیاطی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *