صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
چرخ خیاطی استوک چیست و آیا ارزش خرید دارد؟ + مزایا و معایب

چرخ خیاطی استوک چیست و آیا ارزش خرید دارد؟ + مزایا و معایب

زمانی که برای خرید یک چرخ خیاطی به مراکز فروش مراجعه می‌کنید، احتمالا اصطلاحات مختلفی به گوش شما می‌خورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، «استوک» است؛ اما آیا می‌دانید چرخ خیاطی استوک چیست و چه تفاوتی با سایر چرخ‌های خیاطی موجود در بازار دارد؟ چرخ‌های خیاطی استوک در واقع چرخ‌های خیاطی کارکرده‌ای هستند که با کیفیت بالا به فروش می‌روند؛ اما همیشه خرید آن‌ها به صرفه نیست و گاهی برای شما دردسر نیز ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این چرخ خیاطی و مزایا و معایب انتخاب آن به عنوان یک وسیله برای دوخت و دوز، این مقاله را از دست ندهد.

چرخ خیاطی استوک چیست؟

در برخی از کشورهای خارجی بر اساس فرهنگ و اهمیتی که به تولید کننده داده می‌شود، مصرف کنندگان چرخ‌های خیاطی را در مدت زمان محدود مورد استفاده قرار می‌دهند و پس از آن اقدام به خرید یک نمونه نو از آن می‌کنند. این موضوع به ویژه در کشورهایی همچون کشور ژاپن دیده می‌شود. برخی از افراد نیز به همین واسطه توانسته‌اند یک کسب و کار مناسب برای خود راه بیندازند و چرخ‌های خیاطی فروخته شده در کشورهای خارجی را با قیمت مناسب و با نام استوک به مردم کشور ایران بفروشند. بنابراین، چرخ‌های خیاطی استوک در واقع چرخ‌های خیاطی دست دوم، اما کم کارکرد هستند که در کشورهای خارجی توسط مصرف کننده به فروش می‌روند و مردم ایران می‌توانند با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کنند.

چرخ خیاطی استوک نوعی چرخ خیاطی دست دوم خارجی است که به صورت کم کارکرد به فروش می‌رود و می‌تواند مشابه با نمونه مشابه خارجی بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

آیا چرخ خیاطی دست دوم با استوک متفاوت است؟

در حالت کلی بسیاری از مردم چرخ خیاطی دست دوم و استوک را یکسان می‌دانند؛ اما در میان فروشندگان این وسایل، مفهوم این دو عبارت با هم متفاوت است. چرخ‌های خیاطی استوک معمولا به چرخ‌های خیاطی باکیفیت خارجی گفته می‌شود که در کشورهای خارجی توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند و سپس با قیمت مناسب به فروش می‌روند. حال این چرخ‌های خیاطی توسط برخی از افراد به کشور وارد می‌شوند و به صورت کم کار به فروش می‌روند. اما معمولا چرخ‌های خیاطی دست دوم بیشتر از چرخ‌های خیاطی استوک کار کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا تفاوت معناداری میان چرخ خیاطی دست دوم و استوک وجود داشته باشد.

چرخ خیاطی دست دوم معمولا یک چرخ خیاطی با کارکرد بالاست، ولی چرخ‌های خیاطی استوک بسیار کم کارکرد هستند و مشابه با چرخ‌های خیاطی نو به فروش می‌روند.

چرخ خیاطی استوک چیست؟

مزایا خرید چرخ خیاطی استوک

چرخ خیاطی‌های استوک به دلیل اینکه توسط برندهای مطرح جهانی تولید و به مردم عرضه می‌شوند، دارای کارایی، کیفیت و عملکرد قابل قبولی هستند. بسیاری از افراد هنگام خرید چرخ خیاطی ترجیح می‌دهند که نمونه استوک را خریداری کنند؛ چرا که در این صورت با پرداخت هزینه کمتر، می‌توانند یک چرخ خیاطی با کیفیت مشابه با نو و بهترین عملکرد را تهیه نمایند. از جمله مهم‌ترین مزایای خرید چرخ خیاطی از نوع استوک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چرخ‌های خیاطی استوک نسبت به نمونه نو و آکبند دارای قیمت مناسب‌تری هستند.
  • کیفیت بالای قطعات چرخ خیاطی خارجی استوک باعث کارایی بهتر و عملکرد خوب آن‌ها می‌شود.
  • قابلیت‌های جدید و به روز چرخ خیاطی‌های استوک باعث بهبود کارایی و ماندگاری آن‌ها می‌شود.
  • عمر بسیاری از چرخ‌های خیاطی استوک نسبت به مدل‌های جدید بیشتر است.

معایب خرید چرخ خیاطی استوک

با وجود مزایای متنوعی که می‌توان برای خرید چرخ خیاطی استوک در نظر گرفت؛ اما این چرخ‌های خیاطی می‌توانند معایبی را نیز به همراه داشته باشند. متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها که در ایران فروخته می‌شوند، تقلبی هستند و افراد نیز به دلیل عدم شناسایی آن‌ها، گول ظاهر و برند را می‌خورند و پس از مدتی متوجه خرابی این چرخ‌های خیاطی می‌شوند. علاوه بر این، برخی از سودجویان صرفا برای اینکه بتوانند درآمدزایی کنند، با نام برندهای مطرح چرخ‌های خیاطی بی کیفیت را می‌فروشند که فقط چند ماه کارایی و عملکرد مناسب دارند.

از طرفی تعمیر برخی از مدل‌های چرخ خیاطی استوک موجود در بازار ایران عملا امکان ناپذیر است. چرا که بسیاری از قطعات این چرخ‌های خیاطی در بازار موجود نیستند. از این رو می‌توان به سختی به فروشندگان چرخ‌های خیاطی استوک اعتماد کرد.

ارزش خرید چرخ‌های خیاطی استوک

ارزش خرید چرخ‌های خیاطی استوک

زمانی که صحبت از خرید چرخ خیاطی استوک می‌شود، باید مباحث مختلفی را مورد بررسی قرار داد. اولین نکته اینکه کشور ایران به دلیل شرایط خاص واردات و قوانین موجود، امکان وارد کردن چرخ خیاطی را از کشورهای خارجی به صورت دست دوم نمی‌دهد. به همین خاطر، کلیه چرخ‌های خیاطی استوک موجود در بازار به صورت قاچاقی و یا با بار مسافر وارد کشور شده‌اند. دوم اینکه طبیعتا هیچ کدام از چرخ‌های خیاطی استوک موجود در بازار دارای گارانتی نیستند و خرابی آن‌ها چه یک روز چه چند ماه بعد از خرید، هیچ مسئولیتی را برای فروشنده به بار نخواهد آورد.

با وجود اینکه چرخ‌های خیاطی استوک موجود در بازار توسط برندهای مطرح خارجی تولید شده‌اند، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در صورت خرابی این چرخ‌های خیاطی، آیا امکان تعویض قطعات آن در ایران وجود دارد؟ ممکن است هیچ یک از قطعات چرخ خیاطی استوک خریداری شده توسط شما در ایران وجود نداشته باشند. با تمامی تفاسیر و موضوعات ذکر شده، خرید چرخ‌های خیاطی استوک به شرط بررسی فنی و همچنین در نظر گرفتن چالش‌های آن، می‌تواند مزایای متنوعی را به همراه داشته باشد.

هنگام خرید چرخ خیاطی استوک باید به قابل تعمیر بودن چرخ خیاطی و وجود قطعات آن در داخل کشور ایران توجه شود، چرا که این چرخ‌های خیاطی ممکن است به مرور زمان خراب شوند و عدم امکان تعمیر آن‌ها، می‌تواند بسیار دردسر ایجاد کند.

جمع بندی

چرخ خیاطی استوک یکی از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که مشابه با نمونه دست دوم، اما با کیفیت بالاتر تولید و به بازار عرضه می‌شود. این چرخ‌های خیاطی معمولا از کشورهای خارجی به ایران وارد می‌شوند و بسیار کم کار هستند؛ اما ممکن است کیفیت آن‌ها به اندازه تبلیغاتی که برای آن‌ها انجام می‌شود، عالی نباشد. اگر قیمت چرخ خیاطی برای شما مهم است، می‌توانید به جای خرید چرخ خیاطی دست دوم به دنبال خرید چرخ خیاطی نو از برندهای معتبری مانند جانتک که تولید کننده چرخ‌های خیاطی ایرانی با بهترین قیمت و کیفیت است، باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *