صدایی که حس زندگی می‌دهد
تاریخچه شرکت ژانومه؛ از آغاز تا به امروز + داستان نام گذاری آن

تاریخچه شرکت ژانومه؛ از آغاز تا به امروز + داستان نام گذاری آن

ژانومه نام یکی از برندهای مطرح تولید کننده چرخ خیاطی است که احتمالا بسیاری از شما در مورد آن شنیده‌اید. تاریخچه شرکت ژانومه از سال 1921 آغاز شد و چندین سال پیش این برند صدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. تاریخچه این برند برای بسیاری از شمایی که می‌خواهید بدانید این برند معروف در جهان چه زمانی شروع به کار کرد و چگونه توانست به چنین اعتبار جهانی دست پیدا کند، جذاب است. پس یک فنجان چای بردارید و داستان روی کار آمدن شرکت ژانومه را در این مقاله بخوانید.

داستان نام گذاری نام شرکت ژانومه

داستان نام گذاری این شرکت مربوط به سال 1920 است. زمانی که بنیانگذار این برند، یوکاسو اوسه، شروع به استفاده از سیستم بوبین فلزی گرد به جای شاتل بلند سنتی کرد. ژاپنی‌ها فکر می‌کردند که ماسوره گرد جدید تولید شده توسط اوسه مشابه با چشم مار است. همین موضوع باعث شده تا نام این برند تولید کننده چرخ خیاطی، ژانومه انتخاب شود.

تاریخچه شرکت ژانومه

Janome Sewing Machine Co. Ltd شرکتی بود که در سال 1921 به عنوان اولین تولید کننده چرخ خیاطی داخلی در ژاپن تاسیس شد و این زمان شروع تاریخچه شرکت ژانومه بود. این شرکت توسط یوساکو اوسه کار خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که در زمان ژاپنی، ژانومه به معنای «چشم مار» است. ژانومه از سال 1921 تا کنون، با چندین نوآوری در صنعت تولید چرخ‌های خیاطی پیشرو بوده است و به بیش از 100 کشور در سراسر جهان محصولات خود را عرضه می‌کند.

علاوه بر اینکه این برند دارای دفتر مرکزی در هاچیوجی و ژاپن است، در کشورهای دیگری از جمله ایالات متحده، مکزیک، اروپا، استرالیا و نیوزلند و همچنین نمایندگی‌هایی در آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و در سراسر حاشیه اقیانوس آرام آسیا فعالیت می‌کند. قدرت تولید این شرکت همچنین آن را به یک رهبر جهانی در تولید ربات‌های با دقت بالا تبدیل کرده است.

شرکت ژانومه برای اولین بار در سال 1921 شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون به یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده چرخ خیاطی در جهان تبدیل شده است.

تاریخچه شرکت ژانومه

دهه 1920-1930

در سال 1921، اولین چرخ خیاطی ژانومه ساخته شد. این چرخ خیاطی سرعت بسیار بالایی داشت و توانست به یکی از بهترین چرخ‌های خیاطی خانگی تبدیل شود. در سال 1929، نسخه جدیدی از چرخ خیاطی ژانومه روی کار آمد که دارای یک شاتل نیمه چرخشی عمودی برای مکانیسم نخ بوبین بود و به طور چشمگیری سرعت و کارایی را بهبود بخشید. تا سال 1935، نام شرکت ژانومه در واقع Teikoku Sewing Machine Co. Ltd بود؛ اما در آن سال، این شرکت نام تجاری خود را با « Janome Sewing Machine» به ثبت رساند.

دهه 1940-1960

برند ژانومه یکی از چرخ‌های خیاطی محبوب خود را در سال 1948 با نام 102 به بازار عرضه کرد. این چرخ خیاطی برای یکسان کردن ابعاد استاندارد چرخ خیاطی‌های خانگی طراحی شده بود و برای خیاطان خانگی که به دنبال ایجاد لباس‌های جدید، دوخت لوازم در داخل و ترمیم لباس‌های مختلف بودند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. تاریخچه ژانومه در دهه 1960 بسیار درخشان بود؛ چرا که این برند در این دهه، چرخ خیاطی مدل 560 را روانه بازار کرد که می‌توانست برای دوخت تمام اتوماتیک زیگزاگی مورد استفاده قرار گیرد. در سال 1964، چرخ خیاطی مدل 670 برای بزرگداشت المپیک توکیو در سال 1964 روی کار آمد و سال بعد دفاتر مرکزی جدید توکیو را افتتاح کرد.

دهه 1970-1990

تاریخچه برند ژانومه در این چند سال با روی کار آمدن چرخ خیاطی 801 آغاز شد. این برند در این دهه، پنجاهمین سالگرد خود را با تولید این چرخ خیاطی جشن گرفت. چرخ خیاطی 801، یک چرخ خیاطی زیگزاگ تمام اتوماتیک بود. پس از آن در سال 1975، چرخ خیاطی به نام XL-II روی کار آمد که از سیستم بادامک داخلی و بازوی آزاد استفاده می‌کرد.

با عرضه Janome Memory Craft 7، اولین چرخ خیاطی قابل برنامه ریزی و کامپیوتری جهان به وجود آمد. این چرخ خیاطی نه تنها برای ژانومه یک افتخار بود، بلکه توانست کل صنعت خیاطی را در سال 1979 متحول کند. این چرخ خیاطی انقلابی در قابلیت‌های خیاطی، گزینه‌های خلاقانه و قابلیت‌های حرفه‌ای برای دوخت و دوز ایجاد کرد. در سال 1983، چرخ خیاطی به نام Memory Craft 6000 روی کار آمد که دارای بیشترین بخیه‌های توکار در جهان در آن زمان بود، زیرا رقابت در صنعت چرخ خیاطی قوی‌تر شد. در سال 1991 Memory Craft 8000 به عنوان اولین چرخ خیاطی کامپیوتری خانگی با گلدوزی وارد بازار شد.

آخرین مدل‌های چرخ خیاطی ژانومه

دهه 2000-2020

پیشرفت‌های فناوری شرکت ژانومه همچنان تاریخچه شرکت ژانومه را در این دو دهه گسترش داد. در سال 2000، چرخ خیاطی به نام 2000 Janome Memory Craft 10000 روی کار آمد که اولین چرخ خیاطی بود که می‌توانست از طریق USB به رایانه متصل شود. به دنبال این موفقیت، Horizon Memory Craft 1500 در سال 2011 به عنوان یکی دیگر از چرخ‌های خیاطی ژانومه روی کار آمد و بر اساس این قابلیت‌ها با افزودن انتخاب گسترده‌ای از گزینه‌های گلدوزی ساخته شد.

ژانومه همچنان در حال پیشرفت است و توانسته چرخ‌های خیاطی جدیدی را به بازار عرضه کند که به غیر از امکان دوخت و دوز پارچه، امکان لحاف دوزی را نیز فراهم می‌کند. این برند در سال 2019 برنده جایزه Continental M7 Professional شد.

تاریخچه شرکت ژانومه همچنان در حال گسترش است؛ چرا که این برند در حال تولید چرخ‌های خیاطی جدید با قابلیت‌های منحصر به فرد در جهان می‌باشد.

آخرین مدل‌های چرخ خیاطی ژانومه

تاریخچه شرکت ژانومه زمانی جذاب‌تر می‌شود که محصولات متنوع تولید شده توسط این برند به شما معرفی شوند. چرخ‌های خیاطی ژانومه ابتدا بسیار ساده بودند، اما کم کم بسیار پیشرفت کردند و توانستند به محصولات خاص و باکیفیت تبدیل شوند. Continental M17 جدیدترین نوع چرخ خیاطی ژانومه است که به صورت کامپیوتری کار می‌کند و امکان دوخت انواع گلدوزی را با سطح کار بسیار بزرگ فراهم می‌کند.

این چرخ خیاطی دارای صفحه نمایش لمسی است تا امکان استفاده از آن به بهترین شکل ممکن فراهم شود. کیفیت بالا، اصالت و نوآوری سه شعار اصلی برند ژانومه برای تولید چرخ‌های خیاطی جدید هستند. همچنان ژانومه با بهره گیری از تیم متخصص و دانش اختصاصی خود، چرخ‌های خیاطی جدیدی را به بازار وارد می‌کند و تاریخچه شرکت ژانومه را گسترش خواهد داد.

سخن پایانی

تاریخچه شرکت ژانومه برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد. به خصوص اینکه این برند از زمان پیدایش خود تا به امروز توانسته محبوبیت بسیار زیادی میان مردم جهان پیدا کند. تاریخچه شرکت ژانومه از سال 1921 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. اگرچه محصولات برند ژانومه از کیفیت بالایی برخوردارند؛ اما برند جانتک به عنوان یک برند ایرانی مشابه با ژانومه توانسته محصولات باکیفیت و مشابه با این برند را به بازار عرضه نماید تا بتوان با اطمینان خاطر از محصولات این برند با قیمت مناسب‌تر استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *