صدایی که حس زندگی می‌دهد
معرفی 7 تا از بهترین خیاط‌های معروف جهان

معرفی 7 تا از بهترین خیاط‌های معروف جهان

خیاطی به عنوان یک هنر دست شناخته می‌شود. اگرچه امروزه تنوع بالایی از لباس‌ها با کمک خیاطان مختلف در جهان تولید می‌شوند؛ اما همچنان برخی از خیاط‌های معروف دنیا توانسته‌اند مشهوریت خود را با تولید و طراحی محصولات متمایز حفظ کنند. آشنایی با خیاطان مشهور جهان برای شمایی که به این حوزه علاقه مند هستید، می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به خصوص اینکه اکثر این افراد با تلاش و کوشش چندین ساله خودشان توانسته‌اند به یکی از خیاط‌های معروف دنیا تبدیل شوند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا شما را با خیاطان مشهور جهان آشنا کنیم.

معرفی خیاط‌های معروف دنیا

همانطور که در کشور ایران خیاط‌های معروف زیادی وجود دارند که شاید بسیاری از مردم آن‌ها را می‌شناسند، در سطح جهانی نیز شاهد حضور خیاطان مشهوری هستیم که همواره به کیفیت طراحی و تولیدات لباس‌های خود توجه بسیار زیادی دارند. آن چیزی که این خیاطان را معروف کرده است، صرفا تولید لباس‌های معمولی نیست. قطعا هر کدام از آن‌ها تلاش کرده‌اند که لباس‌های خاص و متمایز را طراحی و به مرحله تولید برسانند. اگر می‌خواهید بیشتر با خیاط‌های معروف دنیا آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خیاط‌های معروف دنیا معمولا در اروپا مشغول به فعالیت هستند. این خیاط‌ها به دلیل برند معروف خود در حال تولید لباس‌های اختصاصی برای افراد معروف و مهم جهانی‌اند.

اوزوالد بواتنگ (Ozwald Boateng)

یکی از معروف‌ترین خیاطان سراسر جهان، اوزوالد بواتنگ است که اکنون یک خیاط خانه در خیابان معروف Savile Row لندن دارد. بواتنگ که با بهترین خیاطان جوان دنیا کار می‌کند. این فرد توانسته کت و شلوارهای منحصر به فردی را برای هر یک از مشتریان تولید کند و این کت و شلوارها را به عنوان یک محصول صنایع دستی به آن‌ها عرضه نماید.

جی اچ کاتلر (J. H. Cutler)

جی اچ کاتلر (J. H. Cutler)

یکی دیگر از خیاط‌های معروف دنیا که شاید نام آن را شنیده باشید، جی اچ کاتلر یا همان جان کاتلر است. این برند تولید کننده کت و شلوار دارای 130 سال سابقه است و در واقع چیزی بیشتری از کت و شلوارهای سفارشی را ارائه می‌کند. به غیر از کت و شلوار، کت، پیراهن، شلوارهای تک و … توسط این خیاط تولید و به صورت اختصاصی به مشتریان عرضه می‌شوند. شاید جالب باشد اگر بدانید که محصولات تولید شده توسط این خیاط معروف جهانی همین الان تن نخست وزیران و مقامات بلندپایه جهان هستند.

راجا فشن (Raja Fashions)

راجا فشن (Raja Fashions)

راجا فشن در واقع یکی از برندهایی است که از سوی خیاط معروف جهانی تولید شده است. این برند دارای بیش از 50 سال تجربه در زمینه تولید لباس‌های سفارشی در جهان است. بیش از 20 هزار پارچه از سوی این برند به شما ارائه می‌شوند که می‌توانید با کمک آن‌ها کت و شلوار خارق العاده را سفارش دهید. این برند در هنگ کنگ فعالیت می‌کند. مشتریان راجا فشن، افراد پارلمان بریتانیا هستند. افرادی که قصد سفارش کت و شلوار به این برند را دارند، باید حداقل به مدت 3 ماه قبل وقت رزرو کنند.

ویلیام فیوروانتی (William Fioravanti)

ویلیام فیوروانتی (William Fioravanti)

ویلیام فیوراوانتی یکی از خیاط‌های معروف دنیا است که توانسته محصولات خود را در کشور آمریکا به بهترین شکل ارائه کند. این خیاط توانسته محصولات متمایزی را برای افراد معروف جهانی همچون فرانک سیناترا و استیو وین تولید کند. جالب است بدانید که ویلیام فیوروانتی برنده چندین جایزه نوبل کت و شلوار نیز شناخته است. فیوراوانتی به طور فعال در حوزه تولید کت و شلوار فردی کار می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که این خیاط به صورت مستقیم سایز مشتریان را اندازه می‌گیرد و البته خود او هم تضمین می‌کند که بهترین کت و شلوارها را ارائه نماید.

کاراسنی (A. Caraceni)

کاراسنی (A. Caraceni)

Caraceni در واقع یکی از برندهای معروف جهانی در حوزه خیاطی است که در سال 1930 توسط دومنیکو کاراسنی تاسیس شد، امروزه بهترین مرکز خیاطی در ایتالیا است. کاراسنی در آن زمان یکی از خیاط‌های معروف دنیا بود. مشتریانی که به این برند مراجعه می‌کنند، محصولات متنوع و خاصی را مشاهده خواهند کرد. کاراسنی معمولا از پارچه‌های طبیعی انگلیسی برای دوخت کت و شلوارهای خود استفاده می‌کند.

امپریال (The Imperial Tailoring Co)

امپریال (The Imperial Tailoring Co)

شرکت خیاطی امپریال تقریبا 20 سال پیش توسط سامی کوتونی که یکی از خیاط‌های معروف دنیا بود تاسیس شد. سامی کوتونی، یک خیاط هندی اصل و تحصیل کرده در انگلستان بود. این برند خیاطی، در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین برندها در اروپای شرقی شناخته می‌شود. سامی و برادرانش که همگی خیاطان نفیس در این شرکت هستند، تنها با استفاده از بهترین پارچه‌های اروپایی، کت و شلوارهای منحصر به فردی را برای روسای جمهور، نخست وزیران و هنرمندان طراحی می‌کنند.

گیوز و هاکس (Gieves & Hawkes)

گیوز و هاکس (Gieves & Hawkes)

گیوز و هاکس یکی از بهترین خیاطی‌های معروف جهان است که بیش از 240 سال در حوزه تولید محصولات خاص و سفارشی فعالیت می‌کند. این برند برای خانواده‌های سلطنتی بریتانیا، نیروهای دریایی سلطنتی، ارتش بریتانیا و … لباس طراحی می‌کند. سلطنتی بودن لباس‌های این برند، مهم‌ترین مشخصه آن‌ها محسوب می‌شوند. این برند ابتدا در لندن تاسیس شد و شروع به کار کرد؛ اما در حال حاضر دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید که محصولات تولید شده این برند که توسط یکی از خیاط‌های معروف دنیا تاسیس شده‌اند، آنقدر طرفدار دارند که روزانه افراد زیادی برای خرید آن‌ها در صف می‌ایستند!

برخی از خیاط‌های معروف جهانی در حال حاضر در قید حیات نیستند، اما برندی را به نام خود تاسیس کرده‌اند تا بتوانند نام و محصولات خود را برای همیشه زنده نگه دارند و کلیه این برندها جزء برندهای معروف جهانی هستند.

جمع بندی

شناخت خیاط‌های معروف دنیا شاید برای بسیاری از شما لذت بخش باشد. به همین خاطر در این مقاله به 7 مورد از معروف‌ترین خیاط‌های جهانی اشاره کردیم. به شما اطمینان می‌دهیم که به غیر از این افراد، خیاط‌های خارق العاده‌تری نیز در سرتاسر جهان وجود دارند؛ حتی اگر به آن اندازه معروف نباشند. تولید و طراحی لباس‌های سفارشی توسط این خیاط‌ها باعث محبوبیت و مشهوریت آن‌ها شده است، اما این لزوما بدین معنا نیست که سایر خیاطان در جهان نمی‌توانند محصولات متمایزی را به بازار عرضه کنند. ناگفته نماند که مشهورترین خیاطان جهان نیز باید از چرخ‌های خیاطی باکیفیت استفاده کنند. جانتک به عنوان یک برند ایرانی تولید کننده بهترین مدل‌های چرخ خیاطی، به خیاطان ایرانی که قصد تولید و طراحی پوشاک خاص دارند، کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *