صدایی که حس زندگی می‌دهد
آشنایی با 3 مدل اتو و کاربردهای آن‌ها؛ کدام انتخاب بهتری است؟

آشنایی با 3 مدل اتو و کاربردهای آن‌ها؛ کدام انتخاب بهتری است؟

اولین قدم برای انتخاب یک محصول مناسب جهت خرید و استفاده در خانه، توجه به انواع آن است. شاید در گذشته شاهد تنوع بالایی از انواع اتو نبودیم، اما امروزه تولید اتو بسیار پیشرفت کرده و محصولاتی به بازار عرضه شده‌اند که دارای کارایی، کیفیت و عملکرد منحصر به فرد و جدید هستند. انتخاب بهترین مدل اتو بستگی به امکانات موجود در اتو و همچنین نیازهای شما دارد. بنابراین، در قدم اول باید با انواع مدل‌های اتو و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید؛ سپس با توجه به گستره نیاز خود بهترین این وسایل ضروری را خریداری نمایید.

معرفی انواع اتو

اکثر ما هر روز یا حداقل هر چند روز یک بار لباس‌های خودمان را اتو می‌کنیم. اتوی فعلی ما ممکن است کیفیت و عملکردی که مورد انتظار داریم را در اختیار قرار ندهد. اگر اتوی فعلی شما برای اتوکشی مشکل ایجاد کرده است، بهتر است که مشکل را برطرف کنید. امروزه تعداد زیادی از مدل‌های اتو در دسترس هستند که می‌توانند نیازهای هر یک از شما را برطرف کنند. با توجه به تنوع بالای اتو، انتخاب بهترین مدل اتو با توجه به نیازهای فعلی کار سختی نیست. فقط می‌بایست با انواع اتو آشنا شوید. در ادامه به معرفی مدل‌های مختلف اتو برای استفاده خانگی، مزومی و حرفه‌ای می‌پردازیم.

انواع اتو را می‌توان از نظر عملکرد به دو دسته اتو خشک و اتو بخار تقسیم بندی کرد. اتوهای خشک نسل قدیمی اتوهای خانگی بودند که امروزه به ندرت از آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما اتوهای بخار عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.

معرفی انواع اتو

نوع 1: اتو خشک

اتو خشک یا بدون بخار، ابتدایی‌ترین نوع اتوهای موجود در بازار هستند. این اتوها به دلیل نداشتن آپشن‌های خاص، بسیار ارزان هستند و با وزن سبک خود می‌توانند برای اتوکشی سریع استفاده شوند. با این حال این نوع اتو به دلیل عدم تولید بخار، به ندرت می‌تواند نقش مهمی را در اتوکشی پارچه‌های مختلف به ویژه پارچه‌های پر از چروک داشته باشد. برای اینکه بتوانید از عملکرد مناسب این اتوها بهره مند شوید، باید به صورت دستی روی لباس مقدار کمی آب بپاشید. در این صورت اتوکشی روان‌تر و با نتیجه بهتر انجام خواهد شد.

نوع 2: اتو بخار

یکی از انواع اتو موجود در بازار، اتو بخار است که عملکرد بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اتوها برای طیف وسیعی از پارچه‌ها با قابلیت صاف کردن حرفه‌ای استفاده می‌شوند. از زمان ورود اتو بخار به جهان مدت زیادی گذشته است. بنابراین، باید انتظار پیشرفت در زمینه تولید این اتوها را داشته باشیم. اتوهای بخار نسل جدید دارای آپشن‌هایی از جمله خاموش شدن خودکار، مکانیسم خود تمیزشوندگی، تنظیم دما با توجه به نوع پارچه و … هستند. اتوهای بخار را می‌توان از نظر ساختار به چهار دسته اتو بخار معمولی، اتو بخار مخزن دار، اتو ایستاده و اتو پرس تقسیم بندی کرد.

اتوهای بخار به مجموعه‌ای از اتوها گفته می‌شوند که با تولید بخار، امکان اتوکشی سریع و بدون نقص را فراهم می‌کنند. این اتوها را می‌توان به اتو بخار خانگی، اتو بخار مخزن دار، اتو بخار ایستاده و اتو بخار پرس تقسیم بندی نمود.

  • اتو بخار معمولی

این نوع اتو بخار، متداول‌ترین اتویی است که در همه خانه‌ها وجود دارد. یک مخزن کوچک برای پر کردن با آب مقطر در آن‌ها در نظر گرفته شده است. این اتوها سبک هستند و می‌توانند برای طیف وسیعی از پارچه‌ها و لباس‌ها با عملکرد معمولی رو به خوب استفاده گردند.

  • اتو بخار مخزن دار

اتو مخزن دار نسل جدیدی از انواع اتوهای بخار موجود در بازار است. این نوع اتو همانطور که از نامش مشخص است، دارای یک مخزن جداگانه برای ریختن آب است. مهم‌ترین تفاوت این نوع اتو با اتو بخار معمولی، مخزن بزرگ‌تر آن بوده که اجازه تولید بخار در بازه زمانی طولانی‌تر را می‌دهد. اتو بخارهای مخزن دار به دلیل داشتن مخزن جداگانه، وزن سبک‌تری را در هنگام اتوکشی در اختیار شما قرار می‌دهند. معمولا از این نوع اتو برای خیاطان حرفه‌ای و مزون‌ها استفاده می‌شود.

  • اتو بخار ایستاده

یکی از انواع مدل‌های اتو بخار که عملکرد بسیار عالی و خوبی را در فروشگاه‌های پوشاک ایفا می‌کند، اتو بخار ایستاده است. این نوع اتو بخار نیز مشابه با اتو مخزن دار، دارای یک مخزن جداگانه برای پر کردن آن با آب است. یک سری اختصاصی برای این نوع اتوها در نظر گرفته شده که امکان اتوکشی را به صورت عمودی فراهم می‌کند. برای رفع چین و چروک‌های ایجاد شده در لباس‌ها آویزان از این نوع اتو استفاده کرد.

  • اتو بخار پرس

اتو پرس محصولی جدید و پرکاربرد است که هم برای خانه‌های شما و هم برای کاربرد صنعتی و در خشکشویی‌ها استفاده می‌شود. این نوع اتو دارای دو صفحه بزرگ بوده که روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. هنگام اتوکشی، لازم است که لباس در میان دو صفحه قرار گیرد و با فشار دادن صفحه بالایی روی صفحه پایینی، دو صفحه روی هم پرس می‌شوند و لباس میان آن‌ها به بهترین شکل صاف خواهد شد. این اتوها به دلیل صفحه بزرگ، اتوکشی راحت‌تر و سریع‌تری را به ویژه در هنگام وجود پارچه‌های بزرگ فراهم می‌کنند.

معرفی انواع اتو

نوع 3: اتو قابل حمل

یکی دیگر از انواع اتو موجود در بازار که بیشتر توسط مسافران استفاده می‌شود، اتو قابل حمل است. این نوع اتو دارای سایز کوچک و وزن بسیار سبکی‌اند و به راحتی در کیف و یا چمدان قرار می‌گیرند. اتوهای قابل حمل خود به دو دسته خشک و بخار تقسیم بندی می‌شوند. این اتوها بدون سیم هستند تا بتوان در فضایی که برق وجود ندارد نیز با خیالی آسوده از آن استفاده نمود.

بهترین نوع اتو چیست؟

در میان انواع اتو موجود در بازار، شاید انتخاب بهترین مدل اتو برای شما سخت باشد؛ اما واقعیت این است که پرکاربردترین اتوها، اتوهای بخار هستند. برای استفاده خانگی، اتو بخار معمولی و اتو پرس انتخاب‌های خوبی‌اند؛ اما برای خیاطان حرفه‌ای، اتو بخارهای مخزن دار با امکان اتوکشی سریع و دقیق انتخاب بهتری محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع اتو موجود در بازار اشاره کردیم. هر یک از مدل‌های اتو می‌توانند کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند و این شما هستید که باید متناسب با نیاز خود، بهترین مدل اتوها را خریداری کنید. در صورت نیاز به خرید بهترین انواع اتو با کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش، می‌توانید از محصولات جانتک استفاده کنید. بهترین اتوهای بخار از جمله اتو بخار معمولی، اتو بخار مخزن دار و پرس توسط برند جانتک تولید شده‌اند و با قیمت مناسب به شما عرضه می‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *