صدایی که حس زندگی می‌دهد
نکات و راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی: افراد مبتدی بخوانند!

نکات و راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی: افراد مبتدی بخوانند!

شما چه انتظاری از چرخ خیاطی دارید؟ می‌خواهید از دوام چرخ خیاطی لذت ببرید و یا بیشتر به سرعت العمل آن فکر می‌کنید؟ حالا که تنوع بالایی از انواع چرخ‌های خیاطی در بازار موجود هستند، انتخاب یک چرخ خیاطی مناسب می‌تواند به عنوان یک دغدغه مهم برای افراد شناخته شود. راهنمای خرید چرخ خیاطی به شما کمک می‌کند تا بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید و برای چه چیزی بیشتر هزینه کنید. در ادامه مقاله قصد داریم بهترین و جامع‌ترین نکات و راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی را به شما ارائه کنیم. اگر تا به حال چرخ خیاطی نداشته‌اید و برای اولین بار است که آن را می‌خرید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی برای افراد مبتدی

یک فرد مبتدی نیاز به یک چرخ خیاطی باکیفیت دارد تا بتواند آن را به بهترین شکل برای دوخت و دوز سریع مورد استفاده قرار دهد. اگر تا به حال از چرخ خیاطی استفاده نکرده‌اید، همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که نیازی به خرید چرخ‌های خیاطی گران قیمت و با امکانات متنوع ندارید. یک چرخ خیاطی با امکانات مناسب مبتدی‌ها می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. نکات زیر به شما برای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب کمک می‌کنند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی برای افراد مبتدی با رعایت یک سری نکات ساده مانند طول و عرض دوخت، تعداد کارایی‌های چرخ خیاطی، سرعت دوخت و گارانتی و خدمات پس از فروش قابل انجام است.

هدف خود را برای خرید چرخ خیاطی مشخص کنید

قبل از خرید چرخ خیاطی باید مشخص کنید که با چه هدفی آن را می‌خرید؟ اگر مبتدی هستید، احتمالا می‌خواهید برخی از کارهای ضروری را با چرخ خیاطی انجام دهید. ممکن است که علاقه مند به دوخت و دوز شوید و بخواهید در کلاس‌های خیاطی نیز شرکت کنید. اگر مبتدی هستید و نیازی به خرید چرخ‌های خیاطی پیچیده و گران قیمت ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ چرخ‌های خیاطی 14 کاره بروید. اما اگر قرار است در کنار دوخت و دوز مبتدی، در کلاس‌های خیاطی نیز شرکت کنید؛ نیاز به یک چرخ خیاطی خانگی پیشرفته‌تر مانند چرخ خیاطی 32 کاره دارید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی برای افراد مبتدی

به سرعت دوخت چرخ خیاطی توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی، توجه به سرعت دوخت چرخ خیاطی است. این معیار در واحد «دور در دقیقه» در مشخصات چرخ‌های خیاطی مختلف اعلام می‌شود. به طور مثال، یک چرخ خیاطی با سرعت 8600 دور در دقیقه، امکان دوخت بخیه‌های بیشتری را نسبت به یک چرخ خیاطی با سرعت دوخت 7500 در دقیقه به شما ارائه می‌کند. اگر نیاز به دوخت لباس‌های مختلف و پارچه‌های متنوع با سرعت زیاد را دارید، توصیه می‌کنیم که چرخ خیاطی با دوخت پرسرعت را انتخاب کنید، در غیر این صورت نیازی نیست که هزینه زیادی برای این کار داشته باشید.

به نوع دوخت‌های چرخ خیاطی توجه داشته باشید

همیشه به مشتریان به عنوان مهم‌ترین نکته برای راهنمای خرید چرخ خیاطی توصیه می‌کنیم که به نوع دوخت‌های چرخ خیاطی توجه داشته باشند. اکثر چرخ‌های خیاطی خانگی چند کاره هستند و حداقل 10 نوع دوخت را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال ممکن است نوع دوخت‌های به کار رفته در یک چرخ خیاطی 10 کاره با یک چرخ خیاطی 10 کاره دیگر یکسان نباشد. بنابراین، بسیار مهم است که نوع دوخت‌های چرخ خیاطی را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید دوخت‌هایی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوع سوزن‌های قابل نصب را بررسی کنید

همانطور که می‌دانید برای دوخت هر نوع پارچه‌ای نیاز به سوزن‌های خاصی دارید. به طور مثال، یک پارچه ضخیم نیاز به سوزن‌های بزرگ‌تر و قطورتر و یک پارچه نازک نیاز به سوزن‌های نازک‌تر و کوچک‌تر دارد. باید مطمئن شوید که چرخ خیاطی شما امکان استفاده از سوزن‌های مختلف را می‌دهد. بهتر است که چرخ‌های خیاطی را انتخاب کنید که امکان نصب انواع سوزن چرخ خیاطی با شماره 9 تا تا 18 را برای شما فراهم می‌کند. در این صورت می‌توانید طیف وسیعی از پارچه‌ها را با چرخ خیاطی بدوزید، بدون اینکه دچار مشکلات خاصی در حین دوخت و دوز شوید.

گارانتی چرخ خیاطی مربوط به تعویض و یا تعمیر چرخ خیاطی به صورت رایگان است؛ اما خدمات پس از فروش چرخ‌های خیاطی می‌توانند با هزینه نیز انجام شوند. با این حال وجود این خدمات و گارانتی بسیار برای چرخ‌های خیاطی مهم می‌باشد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی برای افراد مبتدی

طول و عرض دوخت قابل تنظیم چرخ خیاطی مهم است

هر نوع پارچه و لباسی برای دوخت نیاز به بخیه‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت دارد. شاید به عنوان یک فرد مبتدی این موضوع چندان برای شما اهمیت نداشته باشد، اما اگر کمی دقیق‌تر فکر کنید متوجه می‌شوید که هر پارچه‌ای را نمی‌توان با طول بخیه یکسان دوخت. بنابراین، بسیار مهم است که طول و عرض دوخت‌های چرخ خیاطی را مورد بررسی قرار دهید. اکثر چرخ‌های خیاطی خانگی دارای طول و عرض قابل تنظیم تا 4 الی 5 میلی متر هستند. مطمئن شوید که این قابلیت در چرخ خیاطی شما وجود دارد. شاید در ابتدا متوجه اهمیت آن نشوید، اما به مرور زمان برای شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سوزن نخ کن اتوماتیک یک المان مهم در چرخ خیاطی است

به عنوان یکی از نکات مهم در راهنمای خرید چرخ خیاطی که احتمالا شاید کمتر به آن توجه کنید، سوزن نخ کن اتوماتیک در چرخ خیاطی است. اگرچه این المان و قابلیت تاثیر زیادی روی دوخت و دوز شما ندارد، ولی به دلیل اینکه تاثیر زیادی روی افزایش قیمت چرخ خیاطی نخواهد داشت، توصیه می‌کنیم که چرخ‌های خیاطی را انتخاب کنید که این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این صورت دیگر مجبور نخواهید بود که هر بار سوزن چرخ خیاطی را نخ کنید و فشار زیادی به خودتان وارد نمایید.

به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه داشته باشید

به عنوان مهم‌ترین نکته و آخرین آن برای راهنمای خرید چرخ خیاطی به شما توصیه می‌کنیم که به گارانتی و خدمات پس از فروش چرخ‌های خیاطی توجه داشته باشید. همه چرخ‌های خیاطی باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش در صورت بروز هر گونه مشکل و خرابی باشند. اگر یک چرخ خیاطی را بدون گارانتی بخرید، فروشنده هیچ مسئولی در قبال سالم بودن آن نخواهد داشت و شما نیز حق شکایت ندارید.

سخن پایانی

هر یک از انواع چرخ خیاطی موجود در بازار می‌توانند برای افراد مبتدی انتخاب خوبی باشند؛ اما رعایت نکات تخصصی ذکر شده در این مقاله برای راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می‌توانید بهترین چرخ خیاطی خانگی را از طریق سایت جانتک خریداری کرده و با گارانتی و خدمات پس از فروش دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *