صدایی که حس زندگی می‌دهد
اتو بخار سرمی چیست؟ آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای آن

اتو بخار سرمی چیست؟ آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای آن

یکی از جدیدترین انواع اتو بخارهای موجود در بازار با قدرت بسیار زیاد و عملکرد عالی برای اتوکشی، اتو بخار سرمی است. این نوع اتوها دارای عملکرد بسیار مناسب در هنگام اتوکشی هستند و با قدرت بالا برای تولید بخار، به شما امکان اتوکشی انواع لباس‌ها را می‌دهند. دلیل نامگذاری این اتوها، مخزنی است که مانند سرم در بالای سر اتو قرار می‌گیرد و اجازه خروج آب را فراهم می‌کند. شاید دوست داشته باشید با این نوع اتو و کاربرد آن آشنا شوید. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در مورد اتو بخار سرمی، کاربردها و ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

اتو بخار سرمی چیست؟

اتو بخار سرمی که با نام اتو گرانشی نیز شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین انواع مدل‌های اتو برای مصرف نیمه حرفه‌ای است که امکان اتوکشی سریع و حرفه‌ای با قدرت بسیار زیاد را فراهم می‌کند. این نوع اتو از یک مخزن جداگانه برای ریختن آب، یک لوله، یک فنر متصل به لوله و صفحه اتو فلزی تشکیل شده است. ظاهر اتو بخارهای سرمی مشابه با اتوهای قدیمی بود که صفحه فلزی و وزن نسبتا سنگینی داشتند. با وجود اینکه این اتوها به دلیل صفحه سنگین، به خوبی امکان اتو کشی را فراهم می‌کنند؛ اما باعث تولید بخار نمی‌شدند. این موضوع باعث افت عملکرد آن‌ها می‌شد. اما در حال حاضر با وجود یک مخزن جداگانه که با آب مقطر و یا جوشیده پر می‌شود، می‌توان شاهد تولید بخار مناسب توسط این اتوها در هنگام اتوکشی نیز بود.

اتو بخار سرمی از یک مخزن جداگانه با حجم حدود 3 لیتر تشکیل شده که در بالای سر اتو قرار گرفته و با یک لوله به اتو متصل می‌شود. این اتو برای اتوکشی انواع لباس در مزون‌ها و مصرف خانگی حرفه‌ای مناسب است.

اتو بخار سرمی چیست؟

کاربردهای اتو بخار سرمی

اتو بخار سرمی دارای یک مخزن جداگانه حاوی آب است که در بالای اتو قرار می‌گیرد و امکان خروج آب را به صورت قطره‌ای فراهم می‌کند. این نوع اتو هم برای کاربردهای خانگی و اتو کشی حرفه‌ای لباس‌ها و پارچه‌های ضخیم و هم برای مزون‌ها قابل استفاده است. در واقع هر زمانی که نیاز به اتو کشی حرفه‌ای با تولید بخار قابل قبول و عملکرد مناسب داشته باشید، می‌توانید از این اتوها استفاده کنید که هم قیمت بسیار مناسبی دارند، هم اینکه می‌توانند برای اتو کشی سریع استفاده شوند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای اتو سرمی تولید کننده بخار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوکشی انواع لباس و پارچه در مزون‌ها
  • اتوکشی لباس در خانه
  • مناسب استفاده خیاطان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای
  • قابل استفاده در مراکز تعمیر لباس
  • مناسب افراد در حال آموزش خیاطی

اتو بخار سرمی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اتو سرمی یکی از انواع اتوهای موجود در بازار است که می‌تواند با قدرت اتوکشی سریع و حرفه‌ای، امکان اتو کردن انواع پارچه‌های نازک تا ضخیم را به شما بدهد. در ادامه به ویژگی‌های مهم اتوهای سرمی اشاره می‌کنیم.

  • دارای یک مخزن جداگانه با حجم زیاد: این اتوها دارای یک مخزن جداگانه با حجم حدود 3 لیتر هستند که امکان ذخیره سازی آب برای مدت زمان طولانی را می‌دهند. خروج قطره‌ای آب از این مخزن، اجازه می‌دهد تا چندین ساعت اتوکشی بدون نیاز به پر کردن مخزن داشته باشید.
  • کاهش انتقال حرارت مستقیم به لباس و پارچه: این اتوها معمولا با یک صفحه جداگانه تولید می‌شوند که اجازه حرارت مستقیم اتو به لباس را نمی‌دهند و این موضوع از برق انداختن لباس و سوختگی آن جلوگیری می‌کند.
  • امکان پر کردن راحت مخزن آب: دیگر نیازی نیست که منتظر بمانید تا اتو خنک شود و آن را با آب پر کنید. می‌توانید هر زمانی که مخزن اتو در حال اتمام بود آن را با آب جوشیده و یا مقصر پر نمایید.
  • امکان خروج بخار به صورت منقطع: بخار به صورت دائمی از اتو خارج نمی‌شود و این موضوع از خالی شدن مخزن آب اتو جلوگیری می‌کند. می‌توان به صورت منقطع شاهد تولید بخار بود.
  • وزن نسبتا بالا برای اتوکشی حرفه ای‌تر و خط انداختن روی پارچه: این اتوها دارای وزن نسبتا بالایی هستند و می‌توان هنگام اتوکشی شاهد صاف شدن تمامی چروک‌ها و خط انداختن روی لباس بود.

اتو بخار سرمی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نحوه استفاده از اتو سرمی برای اتوکشی

استفاده از اتو بخار سرمی برای اتوکشی لباس و پارچه بسیار ساده است. این اتوها مانند هر اتوی دیگری دارای یک دسته برای عملکرد مناسب هستند؛ ولی به دلیل نداشتن مخزن آب در داخل اتو، به شما امکان اتوکشی سریع‌تر و روان‌تر را می‌دهند. برای استفاده از این اتو ابتدا فضای مناسبی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید. سپس مخزن اتو را روی چوب لباسی یا یک میله که در ارتفاع بالایی قرار دارد، نصب کنید. حال کافیست که لوله‌ای که در جعبه اتو وجود داشته را از یک طرف به مخزن اتو و از یک طرف دیگر به اتو متصل نمایید.

با روشن کردن اتو باید اجازه ندهید که صفحه فلزی آن گرم شود. به دلیل بزرگ بودن این صفحه فلزی، ممکن است نیاز حدود 5 دقیقه برای گرم شدن کامل آن باشید. در صورتی که یک صفحه اضافه روی اتو نصب می‌شود، قبل از شروع کار آن را به طور دقیق نصب کرده و سپس اتو را به برق متصل نمایید. پس از گرم شدن اتو و تنظیمات دما، مراحل اتوکشی پارچه و لباس را آغاز کنید. دقت کنید که خروجی مخزن آب باز باشد تا آب به صورت قطره‌ای از آن خارج شود. می‌توانید در حین اتو کشی، دکمه تولید بخار اتو را به صورت ناپیوسته فشار دهید تا بخار تولید شده و عمل اتوکشی بهتر انجام شود.

هنگام استفاده از اتوهای سرمی باید مطمئن شوید که بخش مخزن آب آن‌ها در بالای سر اتو و در ارتفاع قرار گرفته تا با کمک نیروی گرانشی، آب به سمت پایین و اتو منتقل شود. همچنین از باز بودن شیر خروج آب از مخزن آب مطمئن شوید.

جمع بندی

اتو بخار سرمی یکی از جدیدترین انواع اتو بخارهای موجود در بازار است که امکان خروج سرمی آب را از داخل مخزن جداگانه و پلاستیکی مانند اتو فراهم می‌کند. این نوع اتو می‌تواند در کنار انواع اتو پرس خانگی جانتک برای استفاده در مزون‌ها و کاربردهای حرفه‌ای خانگی مورد استفاده قرار گیرد و نقش مهمی را در محافظت از لباس‌ها داشته باشد. برند جانتک بهترین اتو بخارها را با قدرت بالای تولید بخار به بازار عرضه می‌کند تا بتوانید از عملکرد این اتوها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *