صدایی که حس زندگی می‌دهد
راهنمای خرید چایی ساز برقی (7 نکته که احتمالا نمی‌دانید!)

راهنمای خرید چایی ساز برقی (7 نکته که احتمالا نمی‌دانید!)

اگر می‌خواهید در خانه خودتان از یک چای ساز برای تهیه چای خوشمزه و سریع استفاده کنید، باید بدانید که همه چای سازهای موجود در بازار به یک شکل عمل نمی‌کنند. انتخاب چای ساز مناسب تاثیر بسیار زیادی روی طعم و رنگ چایی که تهیه می‌کنید، دارد. پس باید به نکات مهم در مورد راهنمای خرید چایی ساز توجه داشته باشید و بر این اساس، بهترین چای سازهای موجود در بازار را تهیه کنید. در ادامه مقاله قصد داریم به شما نکات مهم برای راهنمای خرید بهترین چایی ساز را ارائه کنیم. اگر طعم، رنگ و سرعت العمل چای ساز برای شما مهم است، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

چایی ساز چیست و چرا آن را انتخاب کنیم؟

چایی ساز یک دستگاه برقی متشکل از قوری و کتری است که با کمک جریان الکتریکی آب را به جوش آورده و می‌تواند به شما برای تهیه چای در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک کند. این چایی سازها بدون نیاز به نیروی گاز، چای خوشمزه ایرانی و خارجی را برای شما تهیه می‌کنند. در خانه‌هایی که به دلایل مختلف امکان استفاده از سماور گازی و یا قوری و کتری روی گاز نیست، می‌توان از چایی ساز استفاده کرد.

راهنمای خرید چایی ساز

چایی ساز به عنوان یک وسیله برقی که امکان تهیه انواع چای را بدون نیاز به سماور و تجهیزات گازی می‌دهد، می‌تواند یک وسیله کاربردی برای خانه‌های شما باشد. در حال حاضر چای سازهای متنوعی در بازار موجود هستند که از نظر مشخصات فنی، سایز، توان و بسیاری از ویژگی‌ها با هم متفاوت‌اند. در نظر گرفتن راهنمای خرید چایی ساز به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین چای سازهای موجود در بازار را برای تهیه چای دمی مورد استفاده قرار دهید.

1. ظرفیت قوری چای ساز

ظرفیت قوری چای ساز میزان چای قابل دم را توسط شما نشان می‌دهد. اگر تعداد زیادی مهمان در خانه خودتان دارید، باید چای زیادی دم کنید و یک قوری کوچک از پس این کار بر نمی‌آید. بنابراین، هر چقدر سایز و ظرفیت قوری بیشتر باشد، می‌توانید تعداد بیشتری از مهمانان را ساپورت کنید. قوری چای ساز باید ظرفیت بالای 1 لیتر داشته باشد. نگران بزرگ بودن قوری چای ساز نباشید، هر زمانی که نیاز به دم کردن چای با مقدار محدود داشتید، می‌توانید داخل چای ساز را با مقدار کمی آب پر کنید.

2. ظرفیت کتری چای ساز

ظرفیت کتری چای ساز میزان آب جوش قابل استفاده برای تهیه چای را تعیین می‌کند. اگر عادت دارید چای زیادی دم کنید و از مهمانان خود با تعداد بالا پذیرایی نمایید، باید دقت زیادی روی ظرفیت کتری چای ساز داشته باشید. بهتر است که ظرفیت این کتری‌ها بالای 2 لیتر در نظر گرفته شود. در این صورت بعد از جوش آمدن آب درون کتری، می‌توانید بخشی از آب را از داخل کتری برداشته و چای دم کنید و دوباره اجازه دهید تا چای دم بکشد. حتی شما می‌توانید با این مقدار از ظرفیت کتری از تعداد زیادی از مهمانان خودتان پذیرایی کنید.

چایی ساز چیست و چرا آن را انتخاب کنیم؟

3. میزان مصرف برق

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در هنگام خرید چایی ساز به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف برق است. به ویژه در شرایط کنونی که هزینه‌های برق بسیار بالا رفته و به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. به عنوان راهنمای خرید چای ساز به شما پیشنهاد می‌کنیم که چای ساز خودتان را با توان 1500 تا 2000 وات خریداری کنید. ضرورتی وجود ندارد که میزان توان چایی ساز بیشتر از این مقدار باشد.

4. جنس قوری و کتری چای ساز

برای راهنمای خرید چایی ساز باید به جنس قوری و کتری چای ساز نیز توجه داشته باشید. کتری‌های چای ساز موجود در بازار معمولا با جنس استیل یا شیشه تولید می‌شوند. جنس استیل مقاومت بالایی در برابر حرارت و شکنندگی دارد، اما عیب آن این است که طعم آب را عوض کرده و به راحتی آب درون آن نفوذ می‌کند. جنس اکثر قوری‌های موجود در بازار از شیشه است؛ اما باید دقت کنید که شیشه نشکن و با قدرت تحمل حرارت برای این قوری‌ها در نظر گرفته شود. شیشه‌های نشکن پیرکس بهترین انتخاب برای قوری‌های چایی ساز هستند.

5. عایق کاری مناسب

زمانی که قصد دم کردن چای درون چای ساز را دارید، باید بتوانید به راحتی قوری و کتری را برداشته و چای را داخل فنجان یا لیوان بریزید. پس عایق کاری مناسب چایی ساز نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. جنس دسته‌ها باید با جنس بدنه متفاوت باشد. به طوری که بتوانید بدون نیاز به دستگیره از طریق دستگیره قوری یا کتری را بلند کرده و چای بریزید. علاوه بر این، عایق بودن چای ساز می‌تواند دمای چای و آب جوش را نیز به بهترین شکل ممکن حفظ کند.

6. آپشن‌های اضافه

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید برای راهنمای خرید بهترین چایی ساز جهت استفاده از آن در خانه توجه داشته باشید، آپشن‌های اضافه چای ساز است. این آپشن‌ها ممکن است باعث افزایش قیمت چای ساز شوند، اما می‌توانند راحتی تهیه چای‌های تازه دم و خوشمزه را برای شما چندین برابر نمایند. برخی از این چای سازها دارای سیستم خاموش کن خودکار هستند که به محض جوش آمدن آّب، حرارت دادن به آب داخل کتری را متوقف می‌کنند. این موضوع هم باعث صرفه جویی در انرژی شده و در عین حال اجازه نمی‌دهد تا آب داخل کتری هدر برود.

چایی ساز چیست و چرا آن را انتخاب کنیم؟

7. جنس فیلتر قوری

در تمامی چای سازهای خانگی موجود در بازار یک فیلتر قوری به کار رفته که چای خشک را داخل آن می‌ریزید و اجازه می‌دهید تا چای دم بکشد. جنس فیلتر قوری نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید ضد زنگ باشد. قبل از خرید چایی ساز مطمئن شوید که فیلتر قوری از جنس ضد زنگ بوده و در تماس با آب دچار آسیب دیدگی و خرابی نمی‌شود.

نتیجه‌گیری

در نظر گرفتن نکات ذکر شده به عنوان راهنمای خرید چایی ساز به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین چایی سازهای موجود در بازار را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. کیفیت چای ساز تاثیر بسیار زیادی روی طعم و مزه چای تهیه شده دارد. از این جهت لازم است که محصولاتی را خریداری کنید که از هر نظر می‌توانند نیاز شما را به تهیه چای خوش طعم برطرف کنند. بهترین مدل چای ساز برقی در سایت جانتک موجود است که با آپشن‌های متنوع و بهترین جنس به شما ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *