صدایی که حس زندگی می‌دهد
8 نکته کلیدی برای انتخاب بهترین اتو مخزن‌دار که باید بدانید!

8 نکته کلیدی برای انتخاب بهترین اتو مخزن‌دار که باید بدانید!

اگر هر بار که شروع به اتوکشی می‌کنید باید بارها و بارها مخزن اتوی خودتان را با آب مقطر پر کنید و دوباره اتو را مورد استفاده قرار دهید، وقت آن رسیده که برای صرفه جویی در زمان و کاهش نیاز به پر کردن مخزن، از بهترین اتو مخزن دار استفاده کنید. اتو مخزن دار همانطور که از نامش مشخص است، یک اتو با مخزن اختصاصی است که امکان خروج بخار پیوسته را بدون نیاز به پر کردن به تعداد دفعات فراهم می‌کند. اگر نیاز به انتخاب بهترین مدل اتو مخزن دار دارید، باید در اولین قدم ویژگی‌های بهترین اتو مخزن دار را بشناسید که در ادامه مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها با شما صحبت کنیم.

بهترین اتو مخزن دار چیست؟

بهترین مدل اتو مخزن دار باید بتواند تمامی ویژگی‌های زیر را با در نظر گرفتن مشخصات فنی تامین کند. همچنین معتبر بودن برند تولید کننده و داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی نیز برای این اتوها اهمیت زیادی دارد.

1. بخاردهی پیوسته با قدرت بالا

بهترین اتو مخزن دار باید بتواند بخاردهی پیوسته با قدرت بالا داشته باشد. در هنگام اتوکشی، آن چیزی که باعث صاف نگه داشتن لباس‌ها می‌شود، بخار اتو است؛ نه گرمای اتو. بنابراین، اینکه اتو بخار بتواند بخاردهی پیوسته با قدرت بالا را فراهم آورد، اهمیت زیادی خواهد داشت. میزان خروج بخار و قدرت آن نیز مهم است. مدل‌های جدید اتو بخار باید بتوانند با نیروی 5.5 بار بخار خروجی مناسب را فراهم کنند. هر چقدر قدرت خروج بخار بیشتر باشد، پارچه‌ها و لباس‌ها نیز دقیق‌تر اتوکشی می‌شوند.

2. داشتن امکان بخاردهی انفجاری

بهترین اتو مخزن دار باید امکان بخاردهی انفجاری نیز داشته باشد. به طور کلی، ممکن است در برخی از مواقع ضرورتی به بخاردهی پیوسته نباشد یا اینکه بخاردهی با فشار بیشتر مورد نیاز باشد. بخاردهی انفجاری در واقع بخاردهی لحظه‌ای است که با فشردن یک دکمه اتفاق می‌افتد. می‌توانید خروج بخار را با کمک دکمه به صورت لحظه‌ای فراهم آورید. میزان خروج بخار و قدرت آن اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر بهترین مدل‌های اتو بخار مخزن دار برای بخاردهی انفجاری، خروج بخار 7.5 بار را ایجاد می‌کنند.

بخاردهی پیوسته در اتو مخزن‌دار برای خروج منظم بخار و بخاردهی لحظه‌ای برای خروج فوری و با قدرت بالای بخار ضروری است.

بهترین اتو مخزن دار چیست؟

3. داشتن سیستم ضد رسوب

رسوب کردن املاح و مواد معدنی داخل آب استفاده شده در اتو مخزن دار می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی کیفیت اتو و عملکرد آن داشته باشد. لازم است که یک سیستم ضد رسوب برای بهترین مدل اتو مخزن دار به کار رود. در این صورت رسوب ماده‌های مضر در اتو به حداقل رسیده و شما شاهد بهبود عملکرد این اتوها خواهید بود. علاوه بر این، برخی از اتوها دارای فیلتر رسوب گیر هستند. همچنین می‌توان با تمیزکاری منظم این فیلتر که به راحتی قابل جدا شدن است، عملکرد مناسب اتوهای مخزن دار را تامین نمود.

4. داشتن سیستم خود تمیز شوندگی

بهترین اتو مخزن دار باید سیستم خود تمیز شوندگی باشد. یکی از مشکلاتی که در اتوها وجود دارد، بحث رسوب کردن مواد معدنی است. برخی از اتوها دارای فیلتر ضد رسوب‌اند و برخی دیگر به سیستم خود تمیز شوندگی مجهز شده‌اند. بهترین مدل‌های اتو مخزن دار، اتوهایی‌اند که هم سیستم خود تمیز شوندگی دارند، هم سیستم ضد رسوب. به کار رفتن این سیستم در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا شرایط اتو بهبود پیدا کند و بتوان از آسیب به اتو به دلیل رسوب مواد مضر نیز جلوگیری کرد.

5. گنجایش مخزن آب بالا

بهترین اتو مخزن دار باید گنجایش بالایی برای ریختن آب داشته باشد. منظور از گنجایش، در واقع همان ظرفیت ظرفی است که درون آن با آب مقطر پر می‌شود. هر چقدر ظرفیت آب بیشتر باشد، می‌توان بخاردهی منظم‌تر و دقیق‌تری را نیز تجربه نمود. بهتر است که حداقل گنجایش مخزن آب این اتوها 1.8 لیتر باشد. در این صورت می‌توانید با بخاردهی پیوسته و منظم این اتوها نیز تا مدت زیادی اتوکشی را انجام دهید.

بهترین مدل اتو مخزن دار

6. قابلیت کنترل دما بر اساس نوع پارچه

شاید شما اطلاعاتی در مورد دمای مناسب برای اتوکشی برخی از پارچه‌ها نداشته باشید. این اتفاق می‌تواند منجر به سوختگی و یا برق انداختن برخی از پارچه‌هایی شود که به حرارت حساس‌اند و شما متوجه این حساسیت نیستید. قابلیت کنترل دما به صورت خودکار بر اساس نوع پارچه اهمیت زیادی دارد. بهترین مدل اتو مخزن دار جدید، اتویی است که بتواند دمای خود را با توجه به نوع پارچه کنترل کرد. در این صورت احتمال سوختگی و آسیب دیدگی پارچه‌های مختلف به حداقل می‌رسد.

7. زمان آماده سازی و گرم شدن کوتاه

بهترین اتو مخزن دار باید زمان آماده سازی و گرم شدن بسیار کوتاهی داشته باشد. یکی از مشکلاتی که معمولا افراد با آن مواجه می‌شوند این است که باید مدت زمان زیادی را صبوری کنند تا اتو گرم شود و بتوانند از آن برای اتوکشی پارچه و لباس استفاده نمایند. این موضوع هم دردسر ساز است و هم برای زمانی که بسیار عجله دارید، دغدغه ایجاد می‌کند. بهترین مدل اتو مخزن دار باید بتواند تا حداقل 2 الی 3 دقیقه آماده به کار شود.

8. قابل استفاده به عنوان بخارگر ایستاده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین اتو مخزن دار، قابل استفاده بودن آن به عنوان بخارگر ایستاده است. این اتوها باید بتوانند علاوه بر اینکه برای اتوکشی پارچه و لباس روی میز اتو مورد استفاده قرار می‌گیرند، امکان اتوکشی ایستاده را نیز داشته باشند. از این رو شما دیگر نیازی به خرید اتوهای ایستاده برای رفع نیازهای شخصی خودتان نخواهید داشت.

بهترین مدل اتو مخزن دار باید دارای بخاردهی منظم و پیوسته، سیستم ضد رسوب، گنجایش مخزن آب زیاد و زمان آماده سازی و گرم شدن کوتاه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد 8 معیار برای انتخاب و راهنمای خرید اتو مخزن دار صحبت کردیم. این اتوها می‌توانند خروج بخار را به صورت منظم و پیوسته به همراه بخاردهی انفجاری فراهم کنند. همچنین آپشن‌های به کار رفته در این اتوها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی قدرت این اتوها برای اتوکشی داشته باشد. توجه به برند تولید کننده و اعتبار آن نیز نکته مهم دیگری است که باید در هنگام انتخاب بهترین مدل‌های این اتو به آن‌ها توجه داشته باشید. برند جانتک تولید کننده بهترین اتو مخزن دار ایرانی با گارانتی و خدمات پس از فروش است که محصولات خود را با اطمینان خاطر به شما ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *