صدایی که حس زندگی می‌دهد
راهنمای خرید اتو بخار مخزن دار و معمولی (+ 5 نکته کاربردی)

راهنمای خرید اتو بخار مخزن دار و معمولی (+ 5 نکته کاربردی)

هر زمانی که می‌خواهید شیک پوش و خوش استایل به نظر برسید، نیاز به پوشیدن لباس‌های اتو کرده و جذاب خواهید داشت. اتو بخار یکی از مهم‌ترین لوازم برقی است که باید در هر خانه‌ای حداقل یک مدل آن وجود داشته باشد. این اتوها دارای تنوع بالا از نظر شکل، رنگ و حجم مخزن هستند و می‌توان آن‌ها را با قدرت اتوکشی متفاوت و به صورت مخزن دار و یا معمولی خریداری نمود. در نظر داشتن نکات راهنمای خرید اتو بخار به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین نوع این اتوها را خریداری کرده و روزانه استفاده کنید. در ادامه به نکات مهم برای خرید اتو بخار اشاره می‌کنیم.

انواع اتو بخار و ویژگی‌های هر کدام

قبل از اینکه بخواهیم در مورد راهنمای خرید اتو بخار با شما صحبت کنیم، باید انواع این اتوها را شرح دهیم. اتوهای بخار موجود در بازار به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

اتو بخار مخزن دار

اتو بخار مخزن دار نوعی اتو بخار باکیفیت با یک مخزن بزرگ برای ریختن آب در آن است. این نوع اتو به دلیل مخزن بزرگ، امکان بخاردهی پیوسته را بدون نگرانی از بابت تمام شدن آب داخل اتو بخار فراهم می‌کند. همچنین به دلیل اینکه مخزن این اتوها به صورت مجزا بوده و با یک لوله به اتو متصل می‌شود، می‌توان این اتوها را با وزن سبک‌تر حرکت داد.

اتو بخار معمولی

اتو بخار معمولی یکی دیگر از انواع اتو مخزن دار است که در آن یک مخزن کوچک برای ریختن آب قرار داده شده و از آب پر می‌شود. سپس بخاردهی به صورت پیوسته و یا لحظه‌ای مطابق با نیاز کاربر روی پارچه ایجاد خواهد شد.

اتو بخار مخزن دار به دلیل داشتن مخزن بزرگ و بخاردهی پیوسته در طولانی مدت برای خیاطان و مزون‌ها و اتو بخار معمولی برای استفاده در خانه مناسب است.

انواع اتو بخار و ویژگی‌های هر کدام

راهنمای خرید اتو بخار و نکات مهم آن

اتو بخار به عنوان یک وسیله ضروری در خانه‌های شما باید دارای مشخصات مناسبی نیز باشد. بسیاری از شما نمی‌دانید که اتوهای بخار دارای چه مشخصات فنی هستند و از همین جهت به نکات مهم برای خرید توجهی ندارید. راحتی و سهولت در اتوکشی و اتوکشی قدرتمند انواع پارچه و لباس، مهم‌ترین مشخصه این اتوها است. در نظر گرفتن نکات زیر برای راهنمای بهترین اتو بخار اهمیت زیادی دارد.

1. وزن اتو بخار

وزن اتو بخار یکی از مهم‌ترین معیارها برای راهنمای خرید اتو بخار است و راحتی شما را در هنگام اتوکشی فراهم می‌کند. اتو بخارهای سنگین به راحتی قابل کنترل و حرکت نیستند و ممکن است باعث ایجاد دست درد و مشکلات جدی شوند. در عین حال سبک بودن بیش از حد وزن اتو نیز باعث می‌شود تا فشار کمتری از سوی اتو به پارچه وارد شود و شما نیاز بیشتری به فشار وارد کردن به اتو جهت اتوکشی سریع و رفع چین و چروک‌های پارچه داشته باشید. وزن اتو بخار باید متوسط در نظر گرفته شود.

2. طول سیم اتو بخار

طول سیم اتو بخار یکی از مهم‌ترین معیارها برای راهنمای خرید اتو بخار است. هر چقدر طول سیم اتو بخار بزرگ‌تر باشد، می‌توان راحت‌تر و با انعطاف‌پذیری بیشتری اتوکشی را انجام داد. از همین جهت نیاز کمتری به استفاده از رابط‌های انتقال دهنده سیم خواهید داشت. طول سیم اتو بخار بهتر است حداقل 3 متر در نظر گرفته شود.

3. قدرت بخار دهی

قطعا زمانی که شما نیاز به خرید اتو بخار دارید، به دنبال دستگاه‌هایی هستید که قدرت بخاردهی خوبی داشته باشند. بنابراین، در نظر گرفتن این نکته به عنوان بهترین راهنمای خرید اتو بخار اهمیت بسیار زیادی دارد. قدرت بخاردهی اتوهای بخار به دو دسته قدرت بخاردهی پیوسته و قدرت بخاردهی لحظه‌ای تقسیم بندی می‌شوند. بخاردهی پیوسته در واقع یک سیستم بخاردهی است که می‌تواند امکان خروج بخار را به صورت پیوسته و در حین اتوکشی فراهم می‌کند. بخاردهی لحظه‌ای نیز مربوط به زمانی است که شما دکمه خروج بخار اتو را فشار می‌دهید تا بخار با فشار زیاد خارج شود. هر دوی این معیارها روی کیفیت اتوکشی تاثیرگذار هستند. قدرت بخاردهی در واقع همان میزان خروج بخار است که بر اساس «گرم بر دقیقه» تعیین می‌شود.

4. داشتن سیستم تمیزکنندگی خودکار

حتی اگر از آب مقطر و تسویه شده برای تمیز کردن اتو بخار استفاده کنید، باز هم ممکن است املاح موجود در آب در منافذ اتو بخار رسوب کنند و باعث گرفتگی آن شوند. داشتن سیستم تمیزکنندگی خودکار برای اتو بخار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که اجازه نمی‌دهد این رسوبات باقی بمانند و باعث گرفتگی منافذ باز اتو بخار جهت خارج کردن بخار شوند. اکثر اتوهای مدرن و جدید امروزی دارای سیستم تمیزکنندگی خودکار با عملکرد مناسب هستند و اجازه کثیف شدن اتو بخار را نمی‌دهند.

5. میزان دمای قابل استفاده

یکی از مهم‌ترین نکات برای راهنمای خرید بهترین اتو بخار، میزان دمای قابل استفاده از این اتوها است. هر یک از انواع پارچه‌هایی که قصد اتو کردن آن‌ها را دارید، نیاز به دمای متفاوتی برای اتوکشی دارند. ممکن است یک پارچه نخی بسیار چروک به دمای بیشتری برای اتو کردن نیاز داشته باشد، ولی اگر بخواهید لباس‌های دارای ابریشم را اتو کنید، نیاز به دمای کمتری را برای اتوکشی داشته باشید. در واقعیت میزان دمای قابل استفاده اتو بخار تاثیر بسیار زیادی روی قدرت اتوکشی و عملکرد آن خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است که این اتوها را با گسترده دمایی مناسب مانند 50 تا بیش از 200 درجه سانتی گراد سفارش دهید.

وزن اتو بخار، طول سیم اتو، قدرت بخاردهی، داشتن آپشن‌های مناسب و میزان دمای قابل استفاده از جمله مشخصات مهم برای انتخاب بهترین اتوهای بخار محسوب می‌شوند.

راهنمای خرید اتو بخار مخزن دار

راهنمای خرید اتو بخار مخزن دار

اتو بخار مخزن دار به دلیل داشتن مخزن بزرگ، برای محیط‌های مختلفی از جمله مزون‌ها، مراکز خیاطی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتوها باید میزان خروجی بخار مناسب، وزن پایین، حجم مخزن بالا و گسترده دمایی خوبی داشته باشند.

سخن پایانی

در نظر گرفتن نکات ذکر شده به عنوان بهترین راهنمای خرید اتو بخار می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا این اتوها را با بهترین کیفیت خریداری کنید. توجه به برند تولید کننده نیز نکته مهمی است که نباید از آن غافل شوید. برند جانتک به عنوان بهترین برند تولید کننده اتوهای بخار، به شما امکان خرید این اتوها را با بهترین کیفیت به صورت مخزن دار و معمولی با طراحی بی نظیر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *