صدایی که حس زندگی می‌دهد
راهنمای خرید اتو مخزن دار با 6 نکته: چه نوع اتویی بخریم؟

راهنمای خرید اتو مخزن دار با 6 نکته: چه نوع اتویی بخریم؟

اگر به صاف شدن و نو ماندن لباس‌های خودتان اهمیت می‌دهید، حتما باید به دنبال خرید اتوهای باکیفیت باشید. اتو مخزن دار یکی از انواع اتوهای باکیفیت موجود در بازار است که بیشتر در مراکز خیاطی و مزون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر با راهنمای خرید اتو مخزن دار آشنا باشید، می‌توانید این اتوها را با بهترین کیفیت مورد استفاده قرار دهید و از عملکرد آن‌ها نهایت لذت را ببرید. نکات مختلفی برای خرید این اتوها وجود دارند که در ادامه مقاله قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم. بنابراین، قبل از خرید این نوع اتو، همراه ما باشید تا نکات مهم خرید را به شما یادآوری کنیم.

راهنمای خرید اتو مخزن دار

اتو مخزن دار یکی از انواع اتوهای بخار موجود در بازار است که برخلاف نمونه‌های قبلی، این نوع اتو دارای یک مخزن برای پر شدن از آب تشکیل شده است. این مخزن پس از روشن شدن اتو گرم شده و آب درون آن به بخار تبدیل خواهد شد. بخار تولید شده با یک لوله اختصاصی به سمت اتو می‌رود و امکان اتو کشی با بخاردهی مداوم را فراهم می‌کند. اتو مخزن دار برای مواقعی که نیاز به بخاردهی مداوم اتو برای صاف کردن انواع پارچه و البسه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، کارایی اتو مخزن دار بسیار مطلوب است و می‌تواند با یک مخزن بزرگ پر از آب، تا چندین ساعت بخاردهی مداوم را برای شما به همراه داشته باشد. با این حال حتی با وجود مزایای خرید این اتوها، اگر با دقت بالایی آن‌ها را انتخاب نکنید؛ ممکن است آن وسیله‌ای که مد نظرتان بوده و به آن نیاز داشتید را نخرید. در ادامه به نکات مهم برای راهنمای خرید اتو مخزن دار اشاره می‌کنیم.

برای راهنمای خرید اتو مخزن دار لازم است که حتما به ظرفیت مخزن اتو، وزن اتو، مدت زمان داغ شدن اتو و میزان بخاردهی توجه داشته باشید.

راهنمای خرید اتو مخزن دار

1. ظرفیت مخزن اتو

به عنوان مهم‌ترین نکته برای راهنمای خرید اتو مخزن دار، باید به ظرفیت مخزن اتو توجه داشت. ظرفیت مخزن اتو در واقع تعیین کننده میزان آب داخل مخزن اتو است و طبیعتا این موضوع می‌تواند روی میزان خروجی بخار تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. هر چقدر ظرفیت مخزن اتو بیشتر باشد، می‌توانید مدت زمان بیشتری از اتو استفاده کنید؛ بدون اینکه نیاز به پر کردن مخزن داخل اتو داشته باشید. در اکثر اتوهای مخزن دار، مخزن بیشتر از 1.4 لیتر ظرفیت دارد.

2. میزان بخاردهی پیوسته اتو

میزان بخاردهی پیوسته اتو مخزن دار دقیقا همان مشخصه‌ای است که این اتوها را نسبت به سایر اتوهای موجود در بازار متمایز می‌کند. میزان بخاردهی پیوسته اتو وابسته به قدرت اتو است و طبیعتا هر چقدر این مقدار بخاردهی بیشتر باشد، عملکرد اتو نیز حرفه‌ای تر خواهد بود. معمولا میزان بخاردهی پیوسته اتو از میزان بخاردهی لحظه‌ای کمتر است. در اکثر اتوهای مخزن دار این مقدار برابر 120 گرم در دقیقه است، ولی در برخی از مدل‌های جدیدتر و حرفه ای‌تر این میزان افزایش پیدا کرده و به بالای 140 گرم در دقیقه نیز می‌رسد.

3. بخاردهی لحظه‌ای اتو

به عنوان یک خیاط یا مزون دار حرفه‌ای، باید بدانید که اتوکشی نیاز به بخاردهی لحظه‌ای نیز دارد. به طور مثال، ممکن است بعضی از بخش‌های لباس آنقدر چروک شده باشند که نیاز به بخاردهی بیشتر در آن بخش داشته باشید. در این صورت یک دکمه‌ای روی اتو مخزن دار قرار داده شده است که می‌توانید با فشردن آن، بخار زیادی را از اتو خارج کنید. میزان بخاردهی لحظه‌ای اتو از این همیت جهت حائز اهمیت است. اگر تمایل دارید که بخاردهی را سریع‌تر انجام دهید تا به نتیجه مناسب برسید، باید حتما به بخاردهی لحظه‌ای اتو توجه داشته باشید.

مجموع میزان بخاردهی لحظه‌ای و پیوسته اتو مخزن دار می‌تواند تاثیر زیادی روی از بین بردن چروک‌های لباس‌ها داشته باشد و باعث محافظت از لباس‌ها از آسیب نیز شود.

راهنمای خرید اتو مخزن دار

4. توان مصرفی اتو

توان مصرفی اتو می‌تواند روی قدرت اتو برای داغ شدن و همچنین مصرف برق آن تاثیر گذارد. گاهی اوقات ضرورتی وجود ندارد که اتوهای مخزن دار را با توان مصرفی بالا بخرید، در برخی از شرایط نیز به دلیل اینکه نیاز به اتوکشی حرفه‌ای با قدرت بالا دارید، باید حتما از اتو پرس‌هایی استفاده کنید که توان مصرفی بسیار بالایی دارند. البته به دلیل اینکه اتو پرس‌های مخزن دار می‌بایست حتما آب موجود در مخزن را به طور کامل بخار کنند، لازم است که توان مصرفی بالای 2000 داشته باشند. معمولا توان مصرفی اکثر این اتوها 2100 یا 2200 وات است.

5. مدت زمان داغ شدن اتو

اگر از آن دسته از افرادی هستید که نیاز به اتوکشی سریع و حرفه‌ای دارید، باید حتما به مدت زمان داغ شدن اتو توجه داشته باشید. این موضوع برای بسیاری از خیاطان حرفه‌ای که قصد اتوکشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند، مهم است. اتوهای قدیمی چندین ساعت طول می‌کشید تا به طور کامل خشک شود؛ اما اتوهای جدید عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و می‌توانند در عرض 2 دقیقه داغ شوند. حتما قبل از خرید اتو مخزن دار از فروشنده بپرسید که اتوی مورد نظر چقدر طول می‌کشد تا داغ شود.

6. وزن اتو

یکی از مهم‌ترین نکات برای راهنمای خرید اتو مخزن دار، وزن اتو است. احتمالا اتوهای قدیمی موجود در بازار را به خاطر دارید، اتوهایی که با وزن زیاد خودشان باعث ایجاد درد در دست می‌شدند. اگر قصد خرید اتو مخزن دار دارید، باید به دنبال اتوهایی باشید که وزن متناسبی دارند و باعث ایجاد درد در کمر و شانه‌های شما نمی‌شوند.

قابلیت‌های اتو مخزن دار برای خرید

به عنوان نکات پایانی برای راهنمای خرید اتو مخزن دار باید به قابلیت‌های اضافه شده به این اتوها توجه داشت. اگر می‌خواهید یک اتوکشی حرفه‌ای و بدون نقص را تجربه کنید، توصیه می‌شود که به سراغ اتوهایی بروید که دارای امکانات متنوعی هستند. امکان خاموش شدن خودکار، یکی از قابلیت‌های اتو مخزن دار است که احتمال سوختن لباس را در هنگام عدم استفاده به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، برخی از این اتوها دمای خود را برای اتوکشی با توجه به نوع پارچه تنظیم می‌کنند که این یک قابلیت مهم برای آن‌ها محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی برای راهنمای خرید اتو مخزن دار بپردازیم. مهم‌ترین مسائلی که باید برای راهنمای خرید اتو مخزن دار به آن‌ها توجه داشته باشید، عملکرد این اتوها است که با وجود ظرفیت مخزن، بخاردهی، مدت زمان داغ شدن و … تعیین می‌شود. اگر به دنبال اتو مخزن دار باکیفیت ایرانی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد، می‌توانید اتوهای مخزن دار جانتک را انتخاب کنید که جنس بسیار مرغوب و کیفیت بالایی را از خود نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *