صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
علت داغ نشدن اتو پرس: چرا اتو پرس داغ نمیشه؟ (9 علت اصلی)

علت داغ نشدن اتو پرس: چرا اتو پرس داغ نمیشه؟ (9 علت اصلی)

اولین انتظاری که شما از یک اتو پرس دارید، گرم شدن آن است. در واقع این داغی صفحه فلزی اتو پرس است که باعث می‌شود بتوانید پارچه‌ها را به بهترین شکل ممکن اتو کنید و از صافی و یکدست بودن آن‌ها نهایت لذت را ببرید. پس وجود مشکلی به نام «داغ نشدن اتو پرس» حتما برای شما بسیار کلافه‌کننده است. علت داغ نشدن اتو پرس می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در برخی از مواقع بروز این مشکل به واسطه خرابی قطعات داخلی بوده و شما باید با صرف هزینه مشکل را برطرف کنید، در بعضی از شرایط نیز علت داغ نشدن اتو پرس مربوط به تنظیمات اشتباه است. با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا اتو پرس داغ نمیشه؟

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

فرقی نمی‌کند به تازگی بهترین اتو پرس موجود در بازار را خریداری کرده‌اید، یا مدت‌ها است که از یک دستگاه اتو پرس خانگی استفاده می‌کنید، در هر صورت داغ نشدن اتو پرس برای شما کلافه کننده خواهد بود. علت داغ نشدن اتو پرس بسیار متفاوت است و مشکلات مختلفی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. با ما همراه باشید تا چند علت مهم داغ نشدن اتو پرس را با یکدیگر بررسی کنیم.

علت داغ نشدن اتو پرس می تواند ناشی از خرابی قطعات داخلی، قطعی سیم‌های دستگاه، باقی ماندن رسوب در دستگاه باشد. مراقبت و نگهداری منظم از این وسیله برقی احتمال بروز این مشکل را کاهش می‌دهد.

1. عدم وجود آب کافی در مخزن آب اتو پرس

اولین دلیلی که می‌تواند باعث داغ نشدن اتو پرس شود، خالی بودن مخزن آب است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مخزن داخل دستگاه اتو پرس را بررسی کنید و اگر داخل مخزن آب کافی وجود ندارد، آن را با آب مقطر پر کنید.

2. تنظیمات اشتباه اتو پرس

علت داغ نشدن اتو پرس همیشه خرابی قطعات مختلف آن نیست. گاهی اوقات نیز تنظیمات اشتباه می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. ممکن است کودک شما یا فردی به اشتباه دمای اتو پرس را پایین تنظیم کرده باشد. به هر حال این دستگاه‌ها دارای یک سیستم نرم افزاری نیز هستند که عملکرد این سیستم بسیار مهم است. بنابراین، اگر متوجه تنظیمات اشتباه اتو پرس شده‌اید، باید تنظیمات را اصلاح کنید.

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

3. عدم رسوب زدایی اتو پرس

یکی دیگر از علت‌های داغ نشدن اتو پرس، عدم رسوب زدایی است. رسوب گرفتن فیلتر و صفحات اتو پرس می‌تواند مشکلات جدی را به همراه داشته باشد و علاوه بر اینکه اجازه نمی‌دهد به درستی فرآیند اتو کشی را انجام دهید، باعث آسیب به دستگاه شما نیز خواهد شد. اگر اتوی شما رسوب گرفته باشد، فرآیند انتقال حرارت به صفحات اتو پرس به درستی انجام نخواهد شد. حتما رسوب زدایی و جرم گیری اتو را به صورت منظم انجام دهید تا آلودگی باعث آسیب به اتوی شما نشود.

4. خرابی کابل متصل به اتو پرس

یکی دیگر از علت‌های داغ نشدن اتو پرس، خرابی کابل متصل به اتو پرس است. اگر مدت زمان زیادی است که از دستگاه اتو پرس استفاده می‌کنید، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. کابل اتو پرس نباید در معرض فشار مستقیم قرار بگیرد، چون قطعی و وصلی‌های ایجاد شده در آن باعث آسیب دائمی به کابل می‌شود. در صورتی که علاوه بر داغ نشدن اتو پرس، دستگاه شما روشن نمی‌شود و یا به صورت مداوم قطع و وصل می‌شود، احتمالا باید کابل دستگاه خود را عوض کنید.

5. سوختن المنت اتو پرس

مهم‌ترین علت داغ نشدن اتو پرس، سوختن المنت است. المنت اتو پرس در واقع قطعه‌ای است که وظیفه تبدیل جریان الکتریکی را به گرما برعهده دارد. بنابراین، عملکرد مناسب این قطعه برای داغ شدن اتو بسیار مهم است. اگر اتو پرس داغ نمی‌شود و یا میزان گرمای آن بسیار کم است، احتمال اینکه المنت دستگاه شما خراب شده باشد، وجود دارد.

برخی از اتو پرس‌های موجود در بازار دارای گارانتی هستند و می‌توانید المنت خراب شده را بدون هزینه با وجود گارانتی تعویض نمایید؛ قبل از تعویض این قطعه از وجود گارانتی برای اتوی خود مطمئن شوید.

6. خرابی ترموستات

یکی دیگر از علت‌های داغ نشدن اتو پرس، خرابی ترموستات است. این قطعه نقش بسیار مهمی را در کنترل دمای دستگاه دارد. زمانی که اقدام به کم و زیاد کردن دمای دستگاه می‌کنید، این ترموستات است که دما را به بهترین شکل تنظیم می‌کند. این قطعه ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند و عملکرد خود را از دست بدهد. اگر ترموستات اتو پرس شما خراب شده باشد، دستگاه اتوی شما یا گرم نمی‌شود یا اگر هم گرم شود، نوسان دمای بسیار زیادی خواهد داشت. به محض مشاهده نوسان دما در اتوی خودتان، بهترین کار این است که اتو را نزد یک تعمیرکار ببرید تا به سایر قطعات آن آسیبی وارد نشود.

7. خرابی برد اتو پرس

گاهی اوقات علت داغ نشدن اتو پرس نگران‌کننده‌تر از این حرف‌ها است. ممکن است برد الکترونیکی اتو پرس شما دچار آسیب شده باشد. برد الکترونیکی در اتو پرس وظیفه مهمی را برای انتقال ولتاژ به المنت دستگاه برعهده دارد. اگر این قطعه بنا به هر دلیلی آسیب ببیند، ممکن است خرابی‌های متعددی را به بار بیاورد. ممکن است یک نوسان برق ساده باعث خرابی برد الکترونیکی شود. از این رو اگر خود اتو پرس روشن نمی‌شود، پس احتمال اینکه برد الکترونیکی اتو خراب شده باشد وجود دارد.

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

8. خرابی پمپ اتو پرس

گاهی اوقات علت داغ نشدن اتو پرس مربوط به خرابی پمپ آن است. تمام دستگاه‌های اتو پرس برای اینکه بتوانند آب مخزن را به بخار تبدیل کنند، نیاز به پمپ دارند. وقتی پمپ دستگاه خراب می‌شود، دیگر آبی برای تولید بخار به آن ارسال نخواهد شد. این موضوع باعث کاهش دمای اتو پرس و همچنین عدم تولید بخار می‌شود. اگر هیچ صدایی از اتوی شما به گوش نمی‌رسد، احتمالا پمپ اتوی شما دچار خرابی شده است.

9. خرابی شیر برقی اتو پرس

شیر برقی اتو پرس وظیفه بسیار مهمی را برای داغ کردن آن دارد و خرابی آن ممکن است علت داغ نشدن اتو پرس باشد. این قطعه نقش بسیار مهمی را در کنترل گردش بخار و آب به اطراف دستگاه دارد. رسوب گرفتن شیر برقی اتو پرس باعث می‌شود تا عملکرد آن دچار مشکل شود. اگر هیچ بخاری از دستگاه خارج نمی‌شود و صداهای ناهنجاری نیز از آن به گوش می‌رسد، احتمالا این قطعه از اتو پرس شما دچار خرابی شده است.

سخن پایانی

علت داغ نشدن اتو پرس هر چه که باشد با یک سری اقدامات تعمیری به راحتی قابل رفع است. شما می‌توانید با علت یابی، این مشکل را برطرف کرده و شاهد کارایی صحیح اتوی خودتان باشید. اتو پرس‌های جانتک دارای گارانتی هستند و اگر به هر دلیلی متوجه داغ نشدن اتو پرس و یا نوسان دمای آن شدید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا مراحل تعمیرات را مطابق با قوانین گارانتی به صورت رایگان انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *