صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
اتو پرس خوبه یا اتو مخزن دار؟ | 4 دلیل برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه

اتو پرس خوبه یا اتو مخزن دار؟ | 4 دلیل برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه

دو نمونه از بهترین اتوهای موجود در بازار که می‌توانند با بخاردهی قوی، امکان اتو کشی سریع و فوری را فراهم کنند اتو پرس و اتو مخزن دار هستند. احتمالا نام این دو نوع اتو را شنیده‌اید، اما در مورد عملکرد، مزایا و معایب آن‌ها اطلاعات زیادی ندارید. اگرچه بررسی تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس امکان پذیر است؛ اما نباید فراموش کنیم که هر دوی این اتوها کاربری بسیار خوبی دارند و برای رفع نیازهای گروه خاصی از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، طبیعتا انتخاب بهترین محصول به نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد. با این حال در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس خانگی را بررسی کنیم.

اتو پرس چیست؟

اتو پرس یکی از انواع اتوهای برقی موجود در بازار است که از دو صفحه فلزی روبروی یکدیگر تشکیل می‌شود. این اتو می‌تواند با فشار دو صفحه فلزی روی یکدیگر برای اصلاح و صاف کردن لباس‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود. از اتو پرس برای اتو کشی لباس‌های بزرگ استفاده می‌شود و می‌توان با بخاردهی وسیع، سریع‌تر عمل اتوکشی را فراهم کرد. نحوه کار با اتو پرس بسیار ساده است و می‌توان با فشار دادن دسته اتو به سمت پایین، دو صفحه را روی یکدیگر فشار داد تا لباس وسط آن به طور کامل اتو شود. این دستگاه دارای تنظیمات مختلف است و با قابلیت‌هایی همچون سخنگو، نمایشگر لمسی و دیجیتالی قابل سفارش است.

اتو مخزن دار چیست؟

اتو مخزن دار یکی از انواع اتوهای پرقدرت موجود در بازار است که همانطور که از نامش مشخص است، دارای یک مخزن آب مخصوص بوده که آب را درون خود نگه می‌دارد. این اتو دارای قابلیت تنظیم درجه اتو و خروجی بخار است. وجود یک مخزن مجزا که از طریق یک لوله به اتو متصل می‌شود، می‌تواند بخاردهی منظم را با بهترین کیفیت فراهم کند. این ویژگی اتو مخزن دار می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد تا میزان خروجی بخار، دما و بسیاری از قابلیت‌های اتو را تنظیم کنند.

 تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس

 تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس

اگر تعریف دقیق اتو پرس و اتو مخزن دار را درک کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این دو نوع اتو کاملا با هم متفاوت است. با وجود اینکه هدف استفاده از هر دوی آن‌ها اتو کشی سریع و آسان است؛ اما عملکردی که به شما ارائه می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس در قیمت، جزئیات فنی، میزان خروج بخار و راحتی در استفاده است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. سهولت در استفاده

اولین و مهم‌ترین تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس، سهولت در استفاده است. اتو پرس یک دستگاه بزرگ است که در کنار اتاق شما استفاده می‌شود و می‌تواند به بهترین شکل ممکن پارچه‌های صاف را اتو کند. در مقابل اتو مخزن دار، نوعی اتو حرفه‌ای است که سایز کوچک‌تری دارد و مشابه با اتوهای خانگی عمل می‌کند. با این تفاوت که یک مخزن پر از آب نیز برای اتو در نظر گرفته شده تا بخاردهی منظم‌تر و دقیق‌تر داشته باشد. برای اتو کشی پارچه‌های صاف و لباس‌های معمولی، اتو پرس انتخاب بهتری است؛ اما اگر نیاز به اتو کشی یقه و بخش‌های پرجزئیات لباس داشته باشید، اتو مخزن دار می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در واقع می‌توانیم اینطور خلاصه کنیم که استفاده از اتو پرس نیاز به تجربه و دانش فنی خاصی دارد، اما اتو مخزن دار به راحتی توسط هر فردی قابل استفاده است.

2. قیمت

اگر به دنبال دلیل برای انتخاب اتو مخزن دار هستید، باید بگوییم که قیمت این اتو نسبت به اتو پرس پایین‌تر است. البته این موضوع وابستگی زیادی به کارایی اتو مخزن دار و پرس، قابلیت‌های آن‌ها و بسیاری از موارد دیگر دارد؛ اما در حالت کلی قیمت اتو پرس حدود 2 الی 3 میلیون تومان بیشتر از اتو مخزن دار است. با این وجود بخاردهی وسیع‌تر و امکان اتو کشی سریع‌تر لباس‌های بزرگ می‌تواند ارزش خرید اتو پرس را چندین برابر افزایش دهد.

3. بخاردهی

میزان خروجی بخار در اتو مخزن دار و اتو پرس می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمولا این مقدار در این دو مدل اتو یکسان است. یعنی اینکه شما با خرید اتو مخزن دار و اتو پرس، می‌توانید مقدار مشخصی از بخار را در هر دقیقه دریافت کنید. ولی تفاوت مهم‌تر این است که اتو پرس این بخار را در یک سطح وسیع‌تر پخش می‌کند، اما اتو مخزن دار سطح موثر کوچک‌تری دارد.

4. حجم مخزن

یک دلیل مهم برای انتخاب اتو پرس، حجم مخزن بالای آن است. بسیاری از افرادی که روزانه نیاز به اتو کشی سریع انواع پارچه‌ها و لباس‌ها را دارند، مجبور هستند که هر بار مخزن اتوی خودشان را پر کنند. معمولا اتو مخزن دار دارای حجم مخزن 1.5 لیتر است؛ اما اتو پرس می‌تواند با حجم 8 لیتر نیز خریداری شود. این یعنی اینکه شما تقریبا 6 برابر بیشتر باید اتو مخزن دار را با آب پر کنید. پس سرعت اتو کشی به ویژه در حین بخاردهی با حجم بالا با اتو پرس بیشتر است.

اتو پرس بهتر است یا اتو مخزن دار؟

اتو پرس بهتر است یا اتو مخزن دار؟

با مقایسه دقیق و بررسی تفاوت اتو مخزن دار و اتو پرس تا حد زیادی می‌توان متوجه شد که هر دوی این اتوها با قدرت خروج بخار مناسب، می‌توانند بهترین گزینه برای اتو کشی باشند. اما در هر صورت اتو پرس به دلیل اینکه قدرت پرس را با دو صفحه فلزی مقابل یکدیگر دریافت می‌کند، اتو کشی حرفه ای‌تر را نسبت به اتو مخزن دار به همراه خواهد داشت. کما اینکه کار کردن با آن به خصوص در شرایطی که نیاز به اتو کشی یقه و بخش‌های ریز و پر جزئیات لباس است، سخت‌تر است. در نهایت این به شما بستگی دارد که اتو پرس خانگی را برای استفاده شخصی انتخاب می‌کنید، یا اتو مخزن دار را.

سخن پایانی

برای جمع بندی باید بگوییم که اتو مخزن دار و اتو پرس هر دو قدرت بخاردهی بالایی نسبت به اتوهای خانگی دارند. با این حال اتو پرس سطح وسیع‌تری را برای اتو کشی برای شما به همراه می‌آورد و اتو مخزن دار می‌تواند مانند اتوی خانگی امکان اتو کشی بخش‌های مختلف لباس را به صورت ایمن فراهم کند. از طرفی شما باید برای اینکه چروک‌های لباس را با اتو مخزن دار برطرف کنید، فشار زیادی به اتو وارد نمایید؛ اما اتو پرس همانطور که از نامش مشخص است، می‌تواند نیروی پرس را با فشار دو لبه اتو روی یکدیگر بهبود ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *