صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
اتو پرس چیست و چگونه کار می‌کند؟ | معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

اتو پرس چیست و چگونه کار می‌کند؟ | معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

اتوکشی سریع و آسان مهم‌ترین اولویت افراد برای خرید یک اتوی باکیفیت است. یکی از بهترین اتوهایی که امکان اتوکشی سریع، پرقدرت و روان را به شما می‌دهد، اتو پرس است. بسیاری از افراد در مورد اینکه اتو پرس چیست و چه قابلیت‌هایی را به همراه دارد، اطلاعات زیادی دارند؛ اما نمی‌دانند که اتو پرس چگونه کار می‌کند و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن چیست. در ادامه مقاله قصد داریم دقیق‌تر در مورد مشخصات فنی اتو پرس و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، صحبت کنیم.

اتو پرس چیست؟

یکی از انواع دستگاه‌هایی که برای اتوکشی سریع و روان استفاده می‌شود، اتو پرس است. ساختار این دستگاه از دو صفحه فلزی تشکیل شده است که یکی از صفحات آن در بالا و یک صفحه در پایین قرار می‌گیرد. معمولا جنس دو صفحه فلزی است، اما برای اتوکشی بهتر روی صفحه پایینی یک تکه پارچه کش دوزی شده قرار می‌گیرد. در بخش پایینی اتو پرس، مخزنی برای ریختن آب تعبیه شده است و می‌توان آن را با آب مقطر پر کرد.

دستگاه اتو پرس با پرس کردن لباس و بخاردهی منظم کار می‌کند. به گونه‌ای که بخار را به صورت کاملا حرفه‌ای از محفظه‌های خود خارج می‌کند و روی سطح لباس پخش خواهد کرد. اگرچه این دستگاه اتو نسبت به اتوهای خانگی دارای سایز بزرگ‌تری است؛ اما به دلیل اینکه سطح وسیع‌تری را برای قرار دادن پارچه فراهم می‌کند می‌تواند برای اتوکشی سریع و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

اتو پرس چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار کردن اتو پرس بسیار ساده است. برخلاف ظاهر پیچیده و نسبتا بزرگ این دستگاه، می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. دستگاه‌های اتو پرس جدید پس از روشن شدن، فقط به 2 تا 3 دقیقه زمان نیاز دارند تا به دمای مورد نظر برسند و امکان خروجی بخار را فراهم کنند. زمانی که دستگاه آماده به کار شد، کاربر می‌تواند لباس مورد نظر خود را روی صفحه پایینی اتو قرار دهد و کاملا آن را صاف کند.

سپس می‌توان صفحه بالایی را نزدیک به صفحه پایینی کرد، به گونه‌ای که با کمی فاصله بخار روی لباس قرار بگیرد. با چند بار فشردن صفحه بالایی روی صفحه پایینی، پارچه به طور کامل صاف شده و چروک آن از بین خواهد رفت. پس از پایان کار نیز می‌توان دستگاه را از برق جدا کرد تا کاملا خنک شود.

اتو پرس چیست؟

ویژگی‌های اتو پرس

هر یک از برندهای تولید کننده اتو پرس در تلاش هستند تا با اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات خاص به این اتو پرس‌ها، محصولات خودشان را از سایر رقبا متمایز کنند. از جمله مهم‌ترین و جدیدترین ویژگی‌هایی که برای اتو پرس‌ها در نظر گرفته شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابلیت تنظیم دما

تنظیم دما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اتو پرس است که نشان می‌دهد اتو می‌تواند تا چه اندازه داغ شود و چروک‌های عمیق را از بین ببرد. اگرچه در اتوهای معمولی نیز امکان تنظیم دما وجود دارد، ولی باید بدانید که این قابلیت در اتوهایی با سطح بزرگ‌تر مانند اتو پرس اهمیت بیشتری دارد. از این رو می‌توان به صورت کاملا ایمن، از اتو پرس برای هر نوع پارچه‌ای استفاده نمود.

قابلیت تنظیم بخاردهی

بخاردهی مهم‌ترین اصل برای اتو پرس است که ویژگی و قابلیت‌های آن را تنظیم می‌کند. هر چقدر بخاردهی اتو پرس دقیق‌تر و حرفه ای‌تر باشد، عملکرد اتو پرس نیز بهبود پیدا می‌کند. یکی از امکاناتی که برای اتو پرس در نظر گرفته شده است، قابلیت تنظیم خروجی بخار است. می‌توان با توجه به نیازهای پارچه و شرایط لباس، میزان بخاردهی را به صورت دستی تنظیم کرد.

قابلیت خروج بخار دستی

اگرچه اتو پرس امکان خروج بخار را به صورت اتوماتیک برای کاربران فراهم می‌کند، اما در برخی از مواقع افراد نیاز به خروج بخار به صورت دستی دارند. در این صورت می‌توانند در هر زمان که نیاز داشتند از شاسی تعبیه شده روی دسته‌های اتو استفاده کنند و بخار اتو را به صورت منظم خارج کنند.

ظرفیت بالای مخزن آب

یکی دیگر از انواع قابلیت‌های اتو پرس خانگی، ظرفیت بالای مخزن آب است که نسبت به بسیاری از اتوهای موجود در بازار یک حسن بسیار بزرگ محسوب می‌شود. اگر از بهترین مارک اتو پرس استفاده کنید، مطمئنا حداقل ظرفیت مخزن آبی که برای شما در نظر گرفته شده است 800 سی سی است. همین ویژگی اتو پرس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی تا چندین ساعت بدون نیاز به پر کردن مخزن آب، از دستگاه برای اتو کشی منظم استفاده نمایید.

قابلیت سخنگو

یکی دیگر از ویژگی‌های اتو پرس‌های جدید که می‌تواند آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای افراد مسن نیز تبدیل کند، قابلیت سخنگو بودن است. در واقع این اتوها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای هر مرحله از اتو کشی با شما صحبت می‌کنند. به طور مثال، زمانی که اتو آماده بخاردهی و اتو کشی می‌شود، ربات سخنگوی دستگاه این موضوع را به شما اعلام می‌کند و شما می‌توانید درب دستگاه را برای استفاده مجدد باز کنید. یا نوع پارچه مشخص شده به صورت فارسی به شما اعلام می‌شود.

امکان تنظیم جزئیات اتوکشی با توجه به نوع پارچه

یکی از امکاناتی که در اتو پرس برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است، تنظیم جزئیات اتوکشی با توجه به نوع پارچه است. اکثر اتو پرس‌های موجود در بازار دارای این امکان هستند تا شما نوع پارچه مد نظر خودتان را برای اتوکشی مشخص کنید تا خود دستگاه به صورت اتوماتیک دما، میزان خروجی بخار و بسیاری از موارد دیگر را برای شما مشخص نماید. در این صورت احتمال سوختگی و بالا رفتن بیش از حد دما و بخاردهی برای پارچه‌های نازک به حداقل می‌رسد و در عین حال برای پارچه‌های ضخیم می‌توان از این اتو پرس‌ها با قدرت بیشتری استفاده نمود.

امکان تنظیم جزئیات اتوکشی با توجه به نوع پارچه

جمع‌بندی

شناخت اتو پرس به عنوان دستگاهی که امکان اتو کشی سریع و آسان را فراهم می‌کند، می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. برخلاف باور بسیاری از شما، نحوه کار با این دستگاه‌ها اصلا سخت نیست و بدون هیچ فشاری به کمر یا دست‌ها، می‌توانید اتو کشی را انجام دهید. سایز کوچک این اتوها برای کاربرد خانگی بسیار مناسب است و نیاز شما را به استفاده از اتوهای مختلف دیگر برطرف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *