صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
آشنایی با مزایا و معایب چرخ خیاطی قدیمی

آشنایی با مزایا و معایب چرخ خیاطی قدیمی

چرخ خیاطی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. احتمالا شما هم از قدیم چرخ‌های خیاطی قدیمی مادربزرگ‌ها را دیده‌اید. چرخ‌های سنگین با قاب چوبی که با صدای خودشان شما را از خواب بیدار می‌کردند. چرخ خیاطی خانگی قدیمی هنوز هم به عنوان یکی از خاص‌ترین چرخ‌های خیاطی موجود در بازار شناخته می‌شود. اگرچه نمی‌توان با چرخ خیاطی دستی بسیاری از کارهای خیاطی را انجام داد؛ اما در هر صورت این چرخ‌ها نیز مزایای زیادی را از آن خود کرده‌اند. اگر می‌خواهید با چرخ خیاطی قدیمی و مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چرخ خیاطی قدیمی چگونه کار می‌کند؟

احتمالا شما هم چرخ‌های خیاطی قدیمی را به یاد دارید که در خانه‌های مادربزرگ‌ها وجود داشتند و برای دوختن لباس، پیراهن، شلوار و … مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این چرخ‌های خیاطی معمولا با رنگ بدنه مشکی و طلایی در بازار موجود بودند و در یک قاب چوبی قرار می‌گرفتند.

چرخ خیاطی به صورت دستی یا با کمک یک پدال پایی کار می‌کند. این چرخ‌ها نمی‌توانند مانند چرخ خیاطی جانتک با سرعت بالا، دوخت را انجام دهند؛ اما عملکرد خوبی را برای کارهای روزمره دارند. در حال حاضر مدل‌های متنوعی از این چرخ‌ها در بازار موجودند و می توانید آن‌ها را خریداری کنید؛ اما قبل از خرید این چرخ های خیاطی باید متوجه شوید که آن‌ها ارزش خرید دارند یا خیر.

مزایای چرخ‌های خیاطی قدیمی

چرخ‌های خیاطی قدیمی با وجود اینکه امکان دوخت حرفه‌ای و تخصصی را به افراد نمی‌دهند، اما باز هم مزیت‌های آن‌ها باعث شده تا برخی از مردم به جای خرید چرخ خیاطی حرفه‌ای، به دنبال خرید چرخ‌های خیاطی قدیمی باشند. از جمله مزیت‌های استفاده از چرخ خیاطی خانگی قدیمی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قیمت ارزان

چرخ خیاطی قدیمی ارزان می‌تواند به افراد که به قیمت این لوازم خانگی اهمیت می‌دهند کمک کند یک چرخ خیاطی ارزان برای خودشان داشته باشند. چرخ خیاطی ساده قدیمی می‌تواند برای افرادی که فقط قصد انجام کارهای ساده مانند دوخت درز و لباس‌های معمولی را دارند، انتخاب بسیار خوبی محسوب شود.

  • نوستالژی و خاص

چرخ قدیمی برای خیاطی نوستالژی و خاص است. بسیاری از افراد برای زیبایی ظاهری این چرخ‌ها، آن‌ها را خریداری می‌کنند و به عنوان یک محصول دکوراتیو از این چرخ‌ها استفاده می‌نمایند. طرح مشکی بدنه، قاب چوبی و همچنین به کار رفتن نقش و نگارهای طلایی در این چرخ‌های خیاطی، زیبایی آن‌ها را چندین برابر کرده است.

  • مناسب برای کارهای ساده

چرخ‌های خیاطی قدیمی برای انجام کارهای ساده قابل استفاده‌اند. لزومی ندارد که چرخ‌های خیاطی گران قیمت را برای دوخت یک سری لباس‌های ساده خریداری کرد. البته ناگفته نماند که چرخ‌های خیاطی قدیمی ممکن است برای ساده ترین کارها نیز برای شما مشکل ایجاد کنند.

چرخ خیاطی قدیمی چگونه کار می‌کند؟

معایب چرخ‌های خیاطی قدیمی

با وجود مزایای چرخ خیاطی دستی قدیمی، باز هم این چرخ‌ها نمی‌توانند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کنند. به ویژه در شرایطی که امکان خرید چرخ‌های جدید و مدرن برای خیاطی شما فراهم شده است. عیب چرخ خیاطی جیوه دار، سرعت پایین و عملکرد نامناسب آن برای انجام دوخت است. در ادامه به سایر معایب خرید چرخ‌های خیاطی قدیمی اشاره می‌کنیم.

  • پیچیدگی برای استفاده

پیچیدگی برای استفاده از این چرخ‌های خیاطی زیاد است. افرادی که مبتدی هستند، به راحتی نمی‌توانند از چرخ خیاطی دستی برای دوخت و دوز استفاده کنند. احتمال پاره شدن نخ در حین دوخت و دوز در این چرخ‌های قدیمی بسیار زیاد است.

  • عدم انعطاف پذیری برای دوخت

انعطاف پذیری زیادی برای استفاده از چرخ خیاطی قدیمی وجود دارد. اگر بخواهید دوخت‌های حرفه‌ای را روی پارچه‌های مختلف اجرا کنید، با کمی مشکل مواجه می‌شوید. به ویژه اینکه آپشن‌های بسیار کمی در این چرخ‌های خیاطی وجود دارند.

  • سرعت پایین دوخت

سرعت و دقت دوخت چرخ خیاطی دستی بسیار پایین‌تر از چرخ‌های امروزی است. افرادی که در زمینه دوخت و دوز حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌دانند که عملا استفاده از چرخ‌های خیاطی قدیمی امکان پذیر نیست.

قیمت چرخ خیاطی قدیمی

در ابتدا باید این نکته را در هنگام خرید چرخ‌های خیاطی قدیمی مد نظر داشته باشید که این چرخ‌ها به صورت دست دوم در بازار موجود هستند. هیچ کدام از چرخ‌های خیاطی قدیمی در بازار نو نیستند و این یعنی اینکه باید دقت زیادی در هنگام خرید داشته باشید. قیمت چرخ خیاطی قدیمی وابسته به میزان استفاده از این چرخ‌ها و مدل آن‌ها است. در حال حاضر این چرخ‌های خیاطی از قیمت حدود 1 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان به فروش می‌روند. اختلاف قیمت چرخ خیاطی ساده جدید با قدیمی چندان زیاد نیست و با توجه به آپشن‌های موجود در چرخ‌های جدید و مدرن، خرید آن‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

معایب چرخ‌های خیاطی قدیمی

چرخ قدیمی ارزان ارزش خرید دارد؟

با وجود مزایا و معایب چرخ قدیمی دستی، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که آیا این چرخ‌های خیاطی با قیمت ارزان ارزش خرید دارند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چرخ خیاطی ارزان زمانی ارزش خرید خواهد داشت که نیازهای شما را برطرف کند. با توجه به اینکه آپشن‌های زیادی در چرخ خیاطی دستی وجود ندارد، نمی‌تواند نیاز شما را به دوخت‌های ساده برطرف کند. از طرفی استفاده از این چرخ‌های خیاطی چندان ساده نیست.

بنابراین، با وجود اختلاف قیمت کم چرخ‌های خیاطی قدیمی و مدرن، اگر نیاز به خرید چرخ خیاطی برای خودتان دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ چرخ‌های خیاطی مدرن بروید. چرا که چرخ‌های خیاطی قدیمی به صورت دست دوم در بازار موجودند، ولی چرخ‌های جدید و مدرن کاملا نو هستند و با عملکرد عالی برای کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین چرخ‌های خیاطی در فروشگاه جانتک

جانتک یک برند جدید و مدرن است که در حوزه تولید چرخ‌های خیاطی و لوازم خانگی راه اندازی شد. این برند از سال 1397 شروع به کار کرد و تا به امروز، چرخ‌های خیاطی متنوعی را با آپشن‌های عالی به بازار عرضه کرده است. اگر نیاز به خرید چرخ خیاطی جانتک دارید، می‌توانید از طریق سایت جانتک محصولات موجود این برند را بررسی کرده و سپس خرید خودتان را نهایی کنید. بهترین محصولات در کنار بهترین کیفیت در این فروشگاه به شما ارائه می‌شوند تا خیالتان از بابت عملکرد چرخ‌های خیاطی راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *