صدایی که حس زندگی می‌دهد
رویدادهای جانتک:
انواع چرخ خیاطی سردوز + راهنمای انتخاب بهترین چرخ سردوز

انواع چرخ خیاطی سردوز + راهنمای انتخاب بهترین چرخ سردوز

برای دوخت یک لباس و یا هر وسیله پارچه‌ای دیگری، می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد. هر یک از این پارچه‌ها حساسیت بالایی به نخ کش شدن و ریش ریش شدن دارند. خوشبختانه با وجود چرخ خیاطی سردوز، می‌توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد. چرا که این چرخ‌های خیاطی برای دوخت لبه‌های پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرند و احتمال از بین رفتن پارچه را به حداقل می‌رسانند. در صورتی که قصد خرید چرخ خیاطی برای دوخت سردوز را دارید، این مقاله را بخوانید تا شما را با نحوه انتخاب بهترین این چرخ‌های خیاطی آشنا کنیم.

چرخ خیاطی سردوز چیست؟

دوخت هر لباس و وسیله پارچه‌ای باید با دقت حداکثری انجام شود تا پس از استفاده از آن محصول، شاهد خرابی پارچه و از بین رفتن آن نباشیم. چرخ خیاطی سردوز یکی از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار است که می‌تواند برای دوخت بخش‌های خاصی از پارچه مورد استفاده قرار گیرد. این نوع چرخ خیاطی وظیفه دارد لبه‌های پارچه که مستعد ریش ریش شدن و نخ کش شدن هستند را با دوخت مستحکم خود به صورت سالم نگه دارد. از این رو استفاده از این چرخ خیاطی برای افرادی که قصد دوخت و دوز حرفه‌ای دارند، توصیه می‌شود.

نحوه عملکرد این چرخ خیاطی به گونه‌ای است که لبه‌های پارچه را با تعداد نخ‌های مختلف می‌دوزد. ساده‌ترین نوع دوخت این چرخ خیاطی به صورت زیگ زاگ است؛ اما اگر تعداد نخ آن افزایش پیدا کند، روی دوخت زیگ زاگ، یک دوخت ساده نیز خواهد داشت. این چرخ‌های خیاطی دارای یک تیغه برنده نیز هستند که لبه‌های پارچه را پس از دوخت می‌برند و یک دوخت تمیز و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار خواهند داد.

انواع چرخ خیاطی سردوز صنعتی از نظر تعداد نخ

چرخ سردوز صنعتی از نظر نحوه دوخت به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. نحوه دوخت پارچه در این چرخ‌های خیاطی بستگی به تعداد نخ‌های به کار رفته در آن‌ها دارد. هر چقدر تعداد نخ‌ها بیشتر شود، دوخت محکم‌تر و قوی‌تری نیز برای چرخ‌های خیاطی وجود خواهد داشت. از نظر تعداد نخ می‌توان این چرخ‌های خیاطی را به سه دسته سه نخ، چهار نخ و پنج نخ تقسیم‌بندی نمود.

  • چرخ خیاطی سه نخ سردوز

این نوع چرخ خیاطی صنعتی دوخت بسیار ساده‌ای دارد و برای افرادی که مبتدی هستند، مناسب است. البته این نوع چرخ خیاطی، به صورت خانگی نیز تولید می‌شود تا افرادی که در منزل خودشان از چرخ‌های خیاطی استفاده می‌کنند، بتوانند از عملکرد مناسب این چرخ‌های خیاطی بهره مند شوند. قیمت این نوع چرخ خیاطی نسبت به چرخ‌های خیاطی 4 نخ و 5 نخ ارزان‌تر است.

  • چرخ خیاطی چهار نخ سردوز

یکی دیگر از انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار، چرخ خیاطی چهار نخ است. این نوع چرخ خیاطی برای دوخت انواع پارچه با تعداد بالا استفاده می‌شود. برای پارچه‌هایی مانند استرچ، تریکو و کشی می‌توان از این نوع چرخ خیاطی استفاده کرد. این نوع چرخ خیاطی بیشتر برای مواقعی که نیاز به دوخت محکم است، استفاده می‌شود. از این رو برای دوخت لباس زیر، تی شرت و شلوار اسلش بهتر است که از چرخ خیاطی خانگی 3 نخ استفاده شود.

  • چرخ خیاطی پنج نخ سردوز

چرخ خیاطی سردوز پنج نخ یکی از انواع چرخ‌های خیاطی است که با قابلیت پیشرفته برای دوخت، می‌تواند برای کارگاه‌های بزرگ و تولیدی‌ها استفاده شود. این چرخ خیاطی هم امکان دوخت ظریف را برای شما فراهم می‌کند، هم دوخت ضخیم. چرخ خیاطی 5 نخ سردوز می‌تواند برای دوخت پارچه‌های خشک مانند شلوار، مانتو، پیراهن و … مورد استفاده قرار گیرند.

چرخ خیاطی سردوز چیست؟

تفاوت چرخ خیاطی 3 نخ و 5 نخ سردوز چیست؟

نحوه کار چرخ خیاطی 3 نخ با 5 نخ متفاوت است. این موضوع ایجاب می‌کند که دقت کافی برای خرید چرخ سردوز و تعداد نخ‌های آن داشته باشد. چرخ خیاطی‌های سردوز 3 نخ به گونه‌ای کار می‌کنند که قلاب زیرین نخ را گرفته و قلاب رو نخ را از قلاب زیرین می‌گیرد. به همین خاطر یک دوخت زیگزاگ ساده بدست می‌آید. این نوع چرخ خیاطی ساده سردوز برای دوخت لبه‌های ساده مانند پارچه‌های تی شرت استفاده می‌شود.

چرخ سردوز 5 نخ مانند 3 نخ است، اما با این تفاوت که یک دوخت مستقیم نیز علاوه بر دوخت زیگ زاگ وجود دارد. به همین خاطر، دوخت مستحکم و بسیار مقاومی در اثر استفاده از چرخ خیاطی 5 نخ به وجود می‌آید که برای پارچه‌های ضخیم بسیار مناسب است. اما برای پارچه‌های نازک و معمولی بهتر است که از چرخ خیاطی‌های 3 نخ استفاده شود.

نکات مهم برای خرید چرخ خیاطی مدل سردوز

  • اگر مبتدی هستید، نیازی به خرید چرخ خیاطی 5 نخ سردوز ندارید. چرخ خیاطی 3 نخ و 4 نخ کار شما را راه می‌اندازد.
  • قیمت چرخ سردوز با افزایش تعداد نخ‌های آن افزایش پیدا می‌کند. پس نیازی نیست که بدون دلیل به سراغ چرخ‌های خیاطی گران قیمت بروید.
  • چرخ خیاطی 5 نخ وزن بیشتری دارد و فضای بیشتری را اشغال می‌کند؛ اما چرخ خیاطی 3 نخ کوچک‌تر و جمع و جورتر است.
  • برای دوخت لباس‌های ساده با پارچه‌های نازک استفاده از چرخ خیاطی 4 نخ و 5 نخ توصیه نمی‌شود و باید از چرخ خیاطی‌های 3 نخ استفاده کرد.

نکات مهم برای خرید چرخ خیاطی مدل سردوز

قیمت چرخ خیاطی سردوز

قیمت چرخ خیاطی با دوخت سردوز وابسته به برند تولید کننده، تعداد نخ‌های موجود در این چرخ خیاطی و همچنین کیفیت این محصولات است. با توجه به اینکه این چرخ‌های خیاطی به صورت تک کاره هستند، قیمت آن‌ها با چرخ خیاطی خانگی چند کاره متفاوت است. با این حال شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، از هر یک از این چرخ‌های خیاطی استفاده کنید و بدون توجه به قیمت، بهترین چرخ خیاطی را برای کارگاه خریداری کنید.

چرخ خیاطی جانتک با عملکرد چند منظوره

چرخ خیاطی جانتک یک نوع چرخ خیاطی با عملکرد چند منظوره است که برخلاف چرخ خیاطی سردوز، چندین نوع دوخت را به شما ارائه خواهد کرد. برند جانتک از سال 1397 روی کار آمده و تا به امروز به یکی از بهترین برندهای تولید کننده چرخ خیاطی مدرن خانگی تبدیل شده است. تمامی محصولات با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند تا ماندگار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *